Stormen Irene
Ja de flesta har väl läst om det som håller på att hända i Usa. En orkan håller på att dra in över landet, och kommer främst drabba Virginia, New jersey och New york. En miljon människor har evakuerats och orkanen har redan skördat 6 dödsoffer. Och en stormvåg befaras orsaka stora översvämningar. Här kan ni läsa mer om ni mot förmodan har missat nyheten.
Måste bara skriva av mig lite.
Djur-människa som man är, så är djurens säkerhet det första jag kommer att tänka på. Självklart tänker jag också på alla människor, men ändå så tycker jag det är mest synd om alla djur, hundar, katter som är ganska försvarslösa när sånt här händer. De har ofta ingenstans att söka skydd. Det är ju många människor i Usa som t.ex har sina hundar fastbundna i kedjor på bakgården. Vad ska de göra när det blir storm och översvämningar?? Det finns ju ingenting de kan göra.. ingenstans de kan springa och söka skydd. De är ju fastbudna och står där och väntar på döden i stort sett. Det är ju fruktansvärt… Ägare som överger sina djur för att själva söka skydd. Som tar för givet att djuren kommer att överleva. Det finns så många korkade och idiotiska och själviska människor i världen. Och amerikaner är ju verkligen inget undantag.
Som tur är finns det ju organisationer som håller på att försöka hjälpa och evakuera djuren. Men tyvärr är många djurhem överfulla och har i många fall ingen möjlighet att ta emot fler djur.
På Facebook (sök på "The Patrick Miracle") följer jag just nu med stor spänning en räddningsaktion på en hund som är fastkedjan i en inhägnad på baksidan av ett hus, vars familj har stuckit och övergivit den stackars hunden. En hundräddnings-organisation har tydligen varit där men sen stuckit igen efter att ha sett till att hunden har mat och vatten. Därmed tycker de att hunden är "säker". De ska sen återvända efter stormen för att hämta hunden?!?? Hur fasen tänker dom? Tycker det är skamligt att de inte tog med hunden! Ensam och övergiven i orkanen. Skamligt! Som tur är skrev en man vid namn Mike Quinn som bor i närheten att han skulle försöka ta sig till hunden och rädda honom. Vilken hjälte! Håller tummar och tår för att hunden räddas. Och om inte han klarar det, att någon annan räddar den!
Hur som helst så tänker jag extra mycket på alla hundar och andra djur som befinner sig i farozonen för orkanen.. oroar mig jättemycket och hoppas de flesta klarar sig! (och alla människor också såklart). Hoppas, hoppas, hoppas.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com