Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1163 ggr
IsabelleJ
0

Min hund nästan fäller min kompis.

Jo, det är såhär, att när jag är ute med hundarna så har min kompis hängt med några gånger, eller det är hon som hängt med mest liksom. Och då har vi hundarna lösa. Själv har jag bara haft hundarna i sammanlagt två veckor, då det är min mammas killes hundar, som vi flyttat hem till.

Men iaf, på promenaderna. Så hundtiken går liksom själv, springer iväg sisådär 30m, innan hon stannar, vänder och springer tillbaka, rakt emot kompisen, men kollar liksom på mig, för att sedan när hon är framme ställa sig i sidled FRAMFÖR kompisen och gå mot mig och gå bredvid mig några sekunder, för att sedan springa fram och gå igenom samma process igen. Detta under i stort sätt hela promenaden, och vi går ca 2 timmar när vi är ute med dom. Detta gör att min kompis många gånger vart nära på att ramla över henne.
Varför gör hon sådär? Är det för att springa till sin ägare eller för att helt enkelt jävlas med min kompis? För hon har ju liksom tillgång att komma upp på andra sidan om mig, så slipper hon blockera vägen för kompisen. Plus att hon totalignorerar min kompis om hon inte ropar på henne eller pratar med henne. Medans hon går till mig hela tiden, även när jag inte ropar på henne. Är det något att hon inte riktigt gillar min kompis?
Detta handlar alltså BARA om när vi promenerar dom.

Sen är hon i övrigt väldigt klängig efter mig, nästan mer än vad hon är med mammas kille som liksom har ägt henne i snart två år.

Har jag blivit favoriserad av henne eller vad är det liksom? Haha, undrar verkligen.

karinnos4
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

min hund brukar springa i full fart mot mig och föröka "fälla" mig när han är på riktigt energiskt bushumör, haha, så nuförtiden när han kommer i full fart emot mig får jag akta mig (om jag inte säger åt honom att stanna och komma fram till mig då) och det tycker han är jätteroligt också, typ försöker träffa mig i full fart, haha! han har lyckats fälla mig en gång, men det får man väl tåla när det är en lek han gillar :)