Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 7779 ggr
Rubiinen
0

Presentera era hundar !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag börjar me mina ;)

• Gizmo
    Är en svart flatcoated retriever på 3 år. Han har några kilo för mkt på magen.. Han väger 39kg o e 65cm i mkh. Han ÄLSKAR mat, han har ätit allt ätbart jag gett honom förutom apelsin, direkt efter åt han mandarin! något knasig. Han älskar att busa me andra hundar, speciellt me våran cocker Kasper. Gizmo kommer från kennel Tårpilen som ligger i norrtälje. Han är visad på en del utställningar. Förra sommarn blev han BIR och BIG-2, den här sommarn har han blivit BIR och BIG-3 2gånger (Inofficiellt). Förutom att ja ställer ut honom så tränar vi även en del lydnad o agility. han är riktigt duktig på agility, men lydnaden e inte den bästa så den måste finslipas innan vi ger oss ut på tävlingsbanorna.
    När vi valde Gizmo's namn så hade vi kommit fram till två som de stog emellan. De va Diezel o Gizmo. Ja o pappa ville ha Diezel, men vi blev nedröstade av mina systrar o min mamma..
    Kennelnamn: Tårpilens Morris
  • Kasper
    Är en röd Cocker spaniel. Han är 1½ år och är riktigt feg. Så fort dammsugarn komer fram så springer han upp för trappan o in o nåt rum eller så gömmer han sig bakom en gardin.. han är ganska kräsen när de gäller mat, men om han ser Gizmo äta nåt, då ska han oxå göra de. Han e ganska bortskämd när de gäller o bli kliad på magen. Innan han går o lägger sig på kvällen ska man klia minst 5min, o desmma gäller på morgonen.
    Kasper gjorde utställningsdebut i somras. Han blev BIR på sin allra första utställning, o BIR o BIG-2 på nästa. Slog Gizmo i BIG-ringen :P . Även Kasper tränas i agility. Där har vi inte kommit riktigt lika långt mnen han är riktigt duktig.
    Om pappa o ja hade fått bestämma Kasper namn så ha de han fått heta Micke "Challe" Karlberg. (Då både ja o pappa e VÄLDIGT hockey intresserade). Men vi fick inte bestämma de heller… Men Kasper e ju rätt sött de oxå :)
    Kennelnamn: Tårpilens Rhapsody In Rock
Rubiinen
0

Här e en bild på Kasper oxå :)

LillMalin
0

Rico är en svart labrador kille med grå nos :) han är i sina bästa år, alltså 10 år, fyller 11 i Fbruari! :) Han älskar att springa lös i skogen, och vara duktig för att kanske få en godis? :) Han har blivit duktigare på att lyssna när vi är ute, men jag litar inte helt 110% på han, han kan ju sticka! ;D Inne sover han mest, men kommer ibland och vill gosa! =) hmm…vill ni veta nåt mer, så är det bara att fråga! ;)

paivi
0

Jag har fyra Räcka ut tungan dalmatiner så klart alla.

Alli är nästan åtta år, ledartiken i flocket. Hon är allt jag kunde önska - hon är trevlig, snäll, otroligt social, frisk och dessutom vacker. Har ställt ut henne en hel del i olika länder, hon är finsk och svensk UCH, och nästan klar internationell champion, det fattas bara ett CACIB. Tyvärr sätter hennes ålder vissa gränser, det kan hända att hon aldrig blir en INTCH.

Taru är på tre år nu, en trevlig liten tik men inget huvud. Och jag menar att hon har inget huvud! Bara en liten spetsig knöl var andra dalmatiner har ett huvud… Ingen utställningshund direkt då. Däremot är hon världens sötaste liten "lapdog", hon älskar att vara nära mig. I stället av utställningar har vi gjort allt annat, agility är hennes stora roliga grej!

Sen har jag Valtteri. Honom skaffade jag när Roope, min gamla älskade hane dog. Han är en ung hane, vet inte ännu vad han blir när han blir stor Flört  Visst, han tugger fortfarande sönder saker och ting, senast blev jag av ett par gamla skor i förgår, men förbaskat underbar är han ändå! Älskar honom stort!

Nykomlingen är Elli. Hon är en åttaårig tik, som kom till mig bara fyra månader sen. Hennes matte i Jönköping blev sjuk, och kunde inte behålla henne, började prata om att ge hunden till vem-som-hellst, eller även avliva en helt frisk hund. Så sa jag att jag tar henne istället. Elli är helt okej, men det har nu blivit lite  bråk mellan dom två lika gamla tikar, Alli och Elli. Till och från. Oftast går det bra inomhus, men dom slåss utomhus när jag släpper dom. - Tråkigt, men jag hoppas det går över så småningom.

Susan-J
0

Albin är en go blandis kille på 3 år. Som är blandis mellan Schäfer, Rottweiler, Groenendael och Siberian Husky. Albin föddes en kväll den 28/8-04 kl 20:19. Han var den första valpen som kom och var dessutom störst. Han fick även 5 andra syskon 3 pojkar och 2 flickor. Han var även den som inte blev tingad, inte äns någon ville ha denna pojke. Han stannade hemma hos mig då som sagt för att ingen ville ha honom. Men ångrar mig det kan jag inte göra då jag har en kanon fin vovve nu. Han är så undebar mot alla som känner honom och han är grymt lättlärd. Han tror tyvärr att han är så otroligt tuff men i själva verket så är han en riktigt fegis. Han kan även vara speciell och jobbigt som alla hundar är. Men för det ofta så är han som en dröm. Han gör utfall mot hundar/människor Pga: osäkerhet + rädsla. Vi tränar tillsammans lydnad, agility och sök. Det är och förblir min drömhund, alltså så fick jag till slut min drömhund. Han är så mycket mer än en hund han är min bästa vän i alla lägen.

Tessan eller Tess som jag kallar henne för får också vara med här. Hon är en blandis flicka på 4 år och är blandad mellan Jämthund & Karelsk Björnhund. Hon är just nu här på prov för att se hur det fungerar och om hon passar in här. Hon har bott i hundgård i 2 år och varit/är jakthund. Om hon stannar så kommer det bli min brorsas hund men jag är vecko-matte åt henne. Min bror har stora planer åt denna fina flicka. Måste först och främst lära sig grunderna samt att lyssna.

På bilden är Albin.

Susan-J
0

Och nu så Tess!

Ronja06
0
  • Ronja är född 2006-06-11 och hon är av rasen shetland sheepdog. Hon är en dam med mycket spring i benen… Hon är utställd med goda resultat, trots att hon är allt för stor enligt standarden. (39cm!) Inofficiellt har hon: 3x BIR, 1x BIM, 7x HP, och 1x BIG3! På den senaste officiella utställningen fick hon HP. Och hon har även blivit 2:a bästa junior på rasspecial!

Dock så kommer vi inte att sattsa så mycket på utställning, nu då vi har fått några kritiker på henne. Utan tanken är att vi ska börja tävla i Agility under 2008.

• Sigge är född 2003-02-12 på kennel Frosta. Han är av rasen Polski owczarek nizinny. (även kallad PON eller Polsk vallhund). Han har endast blivit utställd 3 ggr i sitt liv. Men med mycket goda resultat! (alla var officiella). Han har: 1x CK, 1x BIR-valp, 1xHP. 

På bilden: Ronja

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Här kommer en bild på Sigge!

Mvh Emelie Förlägen

kerstinjoh
0

Alfons Töntbull.

paivi
0

Nä men kerstinjoh, SÄG någonting om honom ;)

LillMalin
0

Kerstin vet inte riktigt hur hon ska skriva, men han är iallafall en riktig töntbull ;D hon är lite såhär dåligt på att presentera hunden och sig själv, men man blir van ;) Hon är ju faktiskt en tantis, =)

paivi
0

Du. Det är jag med, och kolla hur mycket jag skrev Skrikandes

LillMalin
0

Men nu är det så att Kerstin är väldigt mycket sämre :) fast det har blivit bättre, nu kan hon iallafall skriva en hel rad *ger en lten applåd till Kerstin*

kerstinjoh
0

#9 Jag trodde alla kände till Alfons.Generad

# 10 o 12 LillMalin ska bara vara tyst!!!Skrikandes

Presentera Alfons? En grodrädd blandning av Pitbull/Dalmatiner. Vatten är ganska farligt också.

Alfons är ganska odräglig, men älskad. Namnet har han fått av yngsta dottern, som tyckte han var en stor och läskig Pitbullblandning, med stort markerat käkparti. När hon insåg att han var en goding utbrast hon; Han är ingen Pitbull, han är en Töntbull med påssjuka. 

Vi har haft denne 4 åring i 1½ år och han är en omplaceringshund.

Rubiinen
0

Alfons är väl den största hunden här på Hundar.ifokus me sina 113kg? :O :P

Zvintos
0

Tja, vad ska man säga om våran lillkille.
Han heter iaf Balder och är en snart 5 månader gammal rottweiler.
Litet yrväder som älskar att äta, busa och bada!
Glömmer man att stänga badrumsdörren har man snart en svart liten hårboll i badkaret som är överlycklig!
Ibland tror jag att han kissar ner sig själv för att få bada. Räcka ut tungan

När han blir stor planerar vi att träna spår och weightpulling med honom.
Spår tycker han är roligt redan nu.
Så han brukar få sniffa reda på lite godis i lägenheten.

kerstinjoh
0

# 14 Väg själv en hund som håller i en massa tuggben så får du se hur lätt det är! Oskyldig

gejsa
0

#5# Vad fin tess var. Ser ut som en varg nästan. :)

Rubiinen
0

#16 haha, aa visst ;) ska ja tro på de? Oskyldig Tanter får ju  ganska dålig syn när dom blir till åren, så tantis kan ju ha sett fel också..Oskyldig

KaptenKarin
0

Åå #6, Ronja är så fiiin! :)

Här kommer Rockoponken. Han är en 11 år gammal Flatcoated Retriver som nu på gamla dagar spenderar sin tid med att äta, sova, tigga och promenera. Hans största intresse är att bada. Hans favoritmat är morot.

paivi
0

#19 Oj vad han är fin!

KaptenKarin
0

Tack #19, det tycker jag också! ;D

LillMalin
0

#16, jag är ALDRIG tyst, när tantisarna säger åt mig , förstår du väl CoolSkrattandeSkrattandeFot i munnnenFlörtRäcka ut tunganOskyldig

Miss-Me
0

Ariel en blue merle collie. Jag har ställt ut henne en gång det gick jätte bra hon kom på 3dje plats. Hon är i perfekt form. men jag kan inte ta valpar på henne eller träna agility eller freestyle eller flyball :( för hon har d på ena höften och b på den andra och hon har ett fel på ögonen, men det påverkar inte hennes syn och hon får inte ont av det för det är bara i första steget. Hon är 1årgammal hon föddes den 29 juni 06, hon älskar andra djur hamstrar katter illrar kaniner och andra djur. jag är hennes ledare och hon blev godkänd i MH-testet i sommras., dom sa att hon var en bästämd liten dam som skulle skyddade sin matte med sitt liv att hon är en jätte trevlig hund men hon kan bita om hon känner sig hotad. Hon är inte skotträdd och inte "skrammelrädd" hon lyder mig med allt jag säger och är helt underbar :D min lilla tuffing, men hon ser inte så farlig ut :) hon skulle aldrig kunna tänka sig att gå i vattenpölar eller lerpölar, hon går ingenstans utan sitt gosedjur "en sköldpadda som e köpt i Belgien" Hon har en filt som vi fick med när vi köpte henne och jag måste bara berätta en sak:  filten låg på en låg hylla och sköldis låg på den så tog hon sköldis i munnen och stod och tillade på filten  så tog jag upp filten så gick hon till hallen och tittade på golvet så la jag filten där så la hon sig där med sköldpaddan :D det var såå gulligt :) Hennes bästa vän är en gammal hund som heter Della och är blandras mellan schäfer och collie hon kommer ifrån djurensvänner. sånna som tar hand om hundar som har blivit misshandlade eller inte har något hem dom är såå söta när dom springer runt på gården och jagar varandra. 

Jag kan prata om min hund hela dagen :D :P

titta på bilden och sen direkt på dom andra som jag lägger in i tur och ordning :P

Miss-Me
0

Ariel längst till höger

Miss-Me
0

Ariels pappa brevid Ariel

Miss-Me
0

Ariels mamma 2a till vänster

Miss-Me
0

Ariels bror längst till vänster

Miss-Me
0

om ni tittar på ariel hela tiden så ser ni att hon lutar sig mer och mer mot mig :)

Miss-Me
0

+

Miss-Me
0

*

Miss-Me
0

** sista bilden nu :P

Rubiinen
0

#21 måste säga att det är en väldigt fin flat du har, Bra rasval GladOskyldig

KaptenKarin
0

Rocko och jag tackar! När han var liten ställdes ha ut en del och det gick väldigt bra med han var sprallig och hade lite svårt att stå stilla när han kom i tonåren. Din Flat var också jättefin! Ja Flattar är en underbar ras! Dom älskar livet helt enkelt.

Ronja06
0

#19: Tackar så mycket Glad

Mvh Emelie Förlägen

SaraC
0

Eros fyllde precis 9 år. Pigg som en mört, åldern har inte tagit ut någon rätt ännu. En riktig mammagris! Och gottegris, äter ALLT. Annars älskar han att gosa, vara ute i ur och skur och att busa. Lättlärd, gör allt för godis ;)

Älskar barn. Inte intresserad av främlingar, men överförtjust i de han känner. Typisk spets alltså :) De bästa av vänner är andra jappar, men våra promenadkompisar och en kompis hund är också trevliga kompisar.

Importerad från Italien. Ställd som junior för att få sina ettor. Om man ska skryta lite så är han pappa till närmare 40 tussar :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

blackangel
0

Börjar med kiara som är en blandis mellan dalmatiner/boxer.

Hon är 6 månader och ca 58cm i mankhöjd just nu, världens goaste snällaste, busigaste brutta.

Gucci blandis mellan chihuahua/dvärgpudel ser ej ut som någondera. Han e jättesöt men vaktig som få, vaktar allt t om små pappersbitar lol!!!

bastard
0

Jag har

• En Bamse, en alldeles underbar blandis på 3½ år, han är av raserna rottis-golden-shar pei, det är väldigt mkt golden o rottis i temperament o utstrålning. Han leker som en rottis, låter som en mördar-maskin när han busar o är nästan alltid glad. Pratglad kille! Han gillar livet som det är o tar det med en klackspark. Vi kastrerade honom i februari då han mådde väldans dåligt pga löptikar. Det gick inte att gå med honom o han låg bara o surade, magrade, fällde o matvägrade. Efter kastrationen blev han en 3-årig valp igen. Jättehärlig o busig. Bamse älskar att träna bara man motiverar honom, vi brukar styrketräna oxå, då drar vi däck o på vintern blir det pulka, om det finns nån snö :) Spår är något han gillar även om matte o husse är slarviga med det. Ca 65 i mkh o 47 kg (några kg'n för mkt)

Och en

• Dogo argentino som kallas Ozzy, han är 2½ år o en riktig mammagris! Världens skönaste o grisigaste hund. Han ligger gärna på soffan en hel dag utan att göra nånting.. Men när han väl kommer ut är det full rulle! Älskar även den här herren att träna o busa, dock inte lika högljutt som 'brorsan' :) Pratar inte mer än nödvändigt o skäller knappt på kommando. Spår är något han verkligen älskar o ska ta tag i det på allvar när våren kommer! Tikar gillar han med o är inte kastrerad. Han är överbeskyddande mot våran dotter men hellre det är sotis. Han gillar inte andra hundar, iaf inte vissa, de som sänder dåliga vibbar. Ca 68 i mkh o 45 kg på kroppen, några till skulle inte skada, har bytt till färskfoder o börjar redan se resultat :)
Casper
0

Har två blandraser. Sniff är en västgötaspets/sheltie som är 3,5 år nu snart. Honom har jag haft sen han var 5 månader gammal, omplacerad pga att ägaren inte klarade av honom och hans bror. Han är ett yrväder som kan hantera sina känslor ganska bra nuförtiden men är inte särskilt svår att få att balla ur… *haha* Snäll och gosig "mattehund". Han är 40 cm hög och väger ca 20 kg.

Rocky är en chihuahua/papillon korsning som är 7 år. Han är en liten mes men har lärt sig att mopsa upp sig med åren och är inte så ängslig som han var när han var liten. Han är en soffpotatis och (om han får) sängliggare. Vill så gärna vara näääära. Han är 27 cm hög och väger ca 5 kg.

Casper
0

Sniff i bustagen.

Karmatarerskanise
0

Hades är född 070125.
Så just nu är han 11 månader. Det innebär att jag inte har så mycket fint att skriva om honom just nu ;)
Eller jo, när vi är inne är han så go så, då sover han ;) haha. Och ibland vill han bli klappad lite.

Mycket mer kan jag inte komma på nu, för jag vill inte prata skit om honom ;)

Casper
0

Rocky.

kattunga
0

ROCKY: Kavkazskaja Ovtjarka. Han är 5 månader, mäter 65cm i manken och väger 33kg. Vi tror att han kommer att bli ca 90cm i manken och väga 70-80kg.

Rubiinen
0

#42 Oj, hehe. De va ett knasigt (Ovanligt) namn :P Han är inte från sverige va? Generad

Ser ut att ha en väääldigt mysig päls! Har du nåt foto så man ser hela honom`? :)

kattunga
0

Här är en lite bättre bild. Rasen kallas också för Rysk bergsschäfer, men det är ingen schäfer utan en herdehund som vaktar boskaprhjordar. Om man översätter schäfer till svenska så betyder det herde.

Rubiinen
0

Vilken söt! har aldrig sett en sån hund förut, väldigt ludna öron :)

LillMalin
0

Vilken söt!

kattunga
0

Luddet på öronen är underull och kommer att täckas av täckhår såsmåningom. Ja visst är han söt som en nallebjörn, men är man en "främling" som kommer in på tomten så är han inte lika "söt" längre. Han är väldigt avvaktande mot främlingar, men det ska ju denna ras vara eftersom det är en vakthund.

[Vargnatt-]
0

Aramis är blir ett halvår den 6 januari, han är en busig berner sennen kille som älskar allt och alla. Han älskar att vara lös ute i skogen och springa runt, speciellt om bästa kompisen Thea är med och kan busa med honom.
Han är lättlärd och glad, älskar mat, skulle han få skulle han säkert äta hela tiden.

Sist vi vägde honom vägde han 30 kilo, kommer bli en stor kille när han är färdig tror vi. Bästa kompisen Thea som också är en berner och som är snart 2 år väger 33, så han har inte långt kvar till att växa om henne.

När han blir äldre ska han få börja bära saker i sin nya klövjeväska och även dra lite vagn/pulka :). Det passar hans ras väldigt bra :).

Elna
0

Min Nagli fyllde 9 år den 3 januari, men det märks inte alls! Hon är en väldigt pigg, smart och mysig dam, välldans lättlärd och träningsglad! Hon busar väldigt mycket med bästa kompisen, pumipojken Qrullh (6 månader). Hon älskar att vara på klubben och träna agility! Hon är uppflyttade till klass III med sin förra ägare, hon är omplacering. Vi har hunnit med riktigt mkt medan jag har haft henne, agility, mera lydnad, freestyle, rallylydnad, flyball och massa onödiga tricks! ^^

Elna
0

Välldans söt vovve du har! :) Känner ngr som har en liten berner sennenpojk, verkligen urmysig ras! ;) Vilken kennel är din vovve ifrån?

PumiTerror
0

Szwintoh 8,5 år, skällig, possitiv, lättlärd, mallig, icke rastypisk. Familjens pumi som jag tränar, tävlar just nu i 1:an söker LP1 går hyfsat bra. Agility har vi kört en hel del, som han har varit duktig i. Nu är han för stel för hopphindrerna, så pension i de blir de nu. Om han han fick välja skulle han vilja träna dygnet runt. Älskar att träna och blir aldrig trött, arbetsnarkoman som sin Matte hihi. Tränar Freestyle för de mesta, men matte är för blyg för att hålla på med de tävlingsmässigt. Mesig är han, miljöstabil, ignorerar människor för de mesta, även de flesta hundar. Allätare.

Qrullh gör skäl för sitt kennelnamn "Akinnaz Qrigar Qungen Qrullh"! Lättlärd, galen, studsig, busig. Sitter gärna i knäet, myser gärna. Skäller inte jätte mkt. Lugn innomhus, galen ute. Min blivande träningsnarkoman, vi ska tävla i de mesta om jag får de som jag vill. Rastypisk hittills, han är bara 6 mån. Föremålsintresserad, kampar gäärna. Kräsen med mat därför svårare att motivera.. Qrullh är min egna hund.

Mi-ck-an
0

Icey, blue merle Sheltie pojke som blev 1 år den 29 Nov 2007. Helt underbar, snäll, charmig, knähund, framåt, gillar små djur, älskar och reta sin kompis :) och inte mer än det ÄLSKAR han oxå att bita sönder saker som kommer i hans väg :D. Han kom då till oss vid 8 veckors ålder ( Han var den sista valpen i kullen ) helt ullig liten krabat men två små gulliga, charmiga blåå ögon. Tyvärr bröt han bakbenet vid 3 -4 månaders ålder på grund av en klumpig människa som kallar sig mamma xD. Men det gick bra, 3 veckor gick och han blev frisk :). När han blir större ( Eller ja, han är ju redan stor nu ) tänkte vi att han skulle få vara med mig på gymnasiet och träna lite lydnad, agility och sök. Han älskar nämligen att söka. Sedan när vi är fördiga med det så ska han gå i lydnad tror jag.. Ja, det blir det nog. Och han ska oxå gå på agility. Utställning kan vi dock gå på för han är aldelles för stor för att ställas ut! ( ! ). När det gäller ätingen så är han som en varg. Men nu när han har kommit i tonåren så krånglar han med maten ( Han tror att han ska få något godare ^^ ). Men det är bara att kämpa och kämpa :)

Mi-ck-an
0

Oxå har vi lilla Ollie. Han är oxå en Shetland Sheepdog, sobel hane på 3 fina år. Väldigt snäll hund, älskar verkligen och springa!, ensamstående hund som gärna bara vill vara med matte/husse, ganska så feg mot människor som han inte känner… Annars väldigt trofast hund. Jag eller rättare sagt min mamma ( Jag brukar vara med ) tränar eller endel gånger är hon på tävling, inte riktiga tävlinga bara lossas. Men hon har varit på en riktig tävling en gång, gick så där. Vi går på lydnad här hemma om man säger så. Vi går inte på lydnad men vi tar lite lydnads lektioner här hemma ibland :). Vi har tänkt att gå på utställning med honom, men risken är att han är för stor. Annars i det vardagliga livet så gillar han att hitta på saker, som t.ex vi ska ut och åka båt eller om vi ska ut på någonting :).

Tesan
0

Pepit Brabancon!

Låt mig precentera Sassa Persson!

KickanLilja
0

Jag har en border/bearded collie tik på drygt 1½ år. Hon heter Udda och vi har snart haft henne i ett år. Hon är världens mysigaste och underbaraste hund!

Kleverin
0

Tror jag har gjort detta förr här.. Svagt minne, men i alla fall.

Min syster och jag delar på ansvaret för en Labrador som heter Nova. Hon är snart 5 månader och inne i någon sorts trotsperiod så allt hon har kunnat har hon glömt. Utom det som har med mat att göra förståss. Hon är väldigt rastypisk och äter allt. Hon är otroligt envis och fysisk. Träffade en kompis boxer idag som tyckte det var mycket otäckt när Nova springer med huvudet först in i kompostgallrena så de välter och hon blir fri. Förutom snö så är hennes favorit att ligga och sova vid någon av mattarnas fötter. Om det inte kommer en kille förståss för då kastar hon sig på rygg för att bli kliad på magen, spelar ingen roll var vi är någonstans. Hon ska bli ledarhund när hon blir stor!

Ca 3 mån gammal…

Kleverin
0

..på bilden ovan alltså.

ca 3 mån på denna med. Det är pappas ben som syns, hon vill bli klappad på magen av honom.

SparklingTindra
0

Tindra (Request Sparkling Rose) är en kaxig och glad sheltiedam på 2,5 år. Hon är pigg och busig och älskar djur och människor och tror att hon är "underbar och älskad av alla". Hon har många hundkompisar som hon leker med nästan varje dag. Hon är klok och lättlärd och alldeles underbar att vara ute med. Hon kommer från Kennel Request i Malmberget. Vi tränar och tävlar i Agility och vi ska förhoppningsvis även börja tävla i lydnad. Hon är parad och ska förhoppningsvis ha valpar i slutet på Februari om jag har räknat rätt. Dessa valpar kommer att säljas främst som sällskaps- och agilityhundar på grund av att det inte finns någon garanti på att valparna inte blir för stora (Tindra är lite för stor). Tindra får mycket komplimanger, både för att hon är så vacker och för att hon är så ovanligt framåt för att vara en sheltie.

KaptenKarin
0

#56, helt underbar bild! Så söt!

Springertjej
0

Susie är en engelsk springer spaniel på 2 år. Vi pysslar med lydnad och agility, även lite spår och några trix.
Hon älskar att busa med andra hundar, kan vara lite kaxig först men är egentligen inte alls så "stor" som hon försöker vara.
Susie vill gärna ha koll på var alla är och det resulterar i att hon ofta ligger mitt på golvet eller precis bakom en så att man snubblar över henne när man flyttar sig.
Många säger att hon är jättefin och frågar ofta om jag ställt ut henne och hur det gått osv. Men jag har inte ställt ut henne än, ska testa någon gång bara på skoj.
Hennes favorit leksak är en kamptrasa som hon ofta har dragkamp med antingen mig eller husse. Hon älskar även pipleksaker och blir helt tossig när hon hör att det piper.
Barn tycker hon om, även om hon kan tycka att de blir lite dryga ibland, men då går hion undan och gömmer sig någonstans.
En godisråtta är hon och hon skulle nog äta jämt om hon fick.
Hon är avis när man klappar andra hundar, så det är något vi tränar på nu, att hon ska kunna acceptera att man klappar andra hundar. (Planer på en til hund finns nämligen). Ja det var lite om min vovve det.

Liss
0

Ecko Är av den ädla rasen American staffordshire terrier och Dogo Argentino. I sätt och utseende påminner han mest om Dogon.

En väldigt envis och bestämmd ung herre i 1 års åldern. Han är dessvärre också en väldigt osäker och rädd kille. Han är rädd för mörker, barn, plötsliga höga ljud, mystiska människor, stora hundar och mycket annat. Jag försöker mitt bästa med och hjälpa min kille men tyvärr går de inte framåt.

Han är den mest kärleksfulla hunden jag någonsin vart med om. Han är underbar och otroligt givmild. Kommer jämt och kryper upp i mitt knä så nära som möjligt, en riktig knähund helt enkelt- på 28 kilo (tror jag)

Även om han är osäker visar han stor kärlek till människor bara han fått känna efter lite. Även så till hundar om han bara får komma fram och hälsa. Jag tror inte han har ett uns av elakhet i sig han är snäll rakt igenom:)

(nu har jag inte min egen dator och har förlorat alla bilder jag någonsin tagit på ecko, så har inte mycket att bidra med:(

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SparklingTindra
0

#61 Iallafall utseendemässigt så verkar han ha fått det bästa av dom båda raserna. Han är jättefin. =)

Liss
0

#62 Tack tack:) De värmde.. fast där var han bara 8 månader eller nåt:)

Elcyion
0

Molly är en kapplöpningsgreyhound på 3 år. Jag köpte henne som omplacering, då hon imte platsade på banan. Till sommaren har jag heft henne i två år. Att ha en Greyhound har varit betydligt lättare än vad jag trodde att det skulle vara. Vi håller på med vardagslydnad, små (lätta) trix, och har påbörjat/provat på lite olika typer av nosarbete. Men det bästa som finns (enligt Molly) är att krypa upp och lägga sig tätt, tätt intill matte.

Medarbetare på jack russel terrier

Elcyion
0
Teja-Bea
0

Sasha är min blandrastik. Född i maj 2005 och med raserna Golden Retriever - Bordiecollie/Engelsk Springerspanniel.

Sasha kom till oss som valp och hade då en 2½-årig Bordietik som sällskap. Hon gick tyvärr bort när Sasha var 6 månader =/

Sasha och jag började på valpkurs, vardagslydnad när hon var 9 månader. Sedan har vi fortsatt med träningen! Lydnad klass 1 & 2. Freestyle klass 1 och Agillity klass 1 & 2, vi börjar på Agillity klass 3 om några veckor!

Agillityn är en klar favorit hos Sasha! Hon älskar att arbeta och är väldigt lydig, följsam och lär sig otroligt snabbt! Så vi hoppas kunna komma ut på lite agillitytävlingar i sommar!

När vi inte är på kurser så har Sasha sällskap av hästarna. Vi bor på en gård med uppfödning av Gotlandsruss och har 8 hästar hemma. Sasha följer med när jag tränar hästarna och hon har myyycket energi!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Matilda
0

Lucas är en 9 månader gammal flatcoated retriever kille, som är full av bus :) Vi har gått en valpkurs som frk hade och nu går vi regelbundet på allmänlydnads träning en gång i veckan. Inom kort ska vi gå en tävlingslydnas kurs för och förhoppningsvis snart kunna snarta i lydnadsprov klass 1. Även en jaktträningskurs för nybörjare blir de i vår och några utställningar. Till vardags blir de promenader, träning och mys för att buspojken ska hålla sig i skinnet. Han tycker inte det finns något roligare än när han ser att matte gör sig klar för träning :)

Egentligen skulle jag inte ha haft honom. Jag hade varit borta på praktik i 6 veckor, kom hem och min svägerskas tik hade fått valpar (vilket jag visste om). Skulle bara titta och inte köpa, men så var de två små pojkar otingade. Två veckor senare var jag hundägare till en 8 veckors flat pojke. Har aldrig ångrat det en dag :)

V-lang
0

Skorpan är en papillontant som fyller 8 år den 31/1

Skorpan flyttade hem till oss när hon var 8 veckor och såg ut som ett mindre marsvin. Hon var en väldigt lugn och väluppfostrad liten fröken :) Det värsta hon visste var oordning bland sina leksaker så det var inte direkt jättekul att försöka leka med henne, satte man sig bredvid hennes korg och kastade ur hennes leksaker så sprang hon runt som en trasselsudd och hämtade in varenda pryl och la tillbaka dom i sin korg sen la hon sig där och sura.

När vi började träna henne så så visade det sig att hon var otroligt lättlärd, hon älskade att träna och sög åt sig allt som en svamp. Även idag så lär hon sig nya saker och tycker livet är toppen, förutom då när det är kallt och lederna börjar knarra då är det inte så kul att vara gammal tant.

När Skorpan var 2 år fick hon 3 små valpisar Indra, Tindra och Pinoccio och det var en otrolig känsla för både mig och Skorpan. Skorpan var en otroligt bra mamma hon skötte dom så bra, och det gjorde mormor också ;) Nu bor hennes småttingar på 6 år uppåt i landet och vi har inte träffat dom på bra länge men vi har kort på dom iaf =)

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om hennes personlighet men jag slutar här annars lär ni kräkas på mig *ASG*

Cerrolyn
0

Ceasar eller LPI LPII Andhämtningens NB Carl Gold som han heter är en golden som är 4 år (idag). Jag tränar/tävlar honom i lydnad i klass 3 och bruks sök och spår samt agility. Ceasar är en snäll kille som tror att alla vill hälsa på honom och han tror även att alla katter är snälla.

Han är inte ett dugg dominant men har ett starkt psyke och är mentalt (känd mental status) bra förutom att han kan vara lite feg ibland.

Ceasar ser det som sitt jobb att domaren på tävlingar går hem med ett smil på läpparna. Det går inte att gå ett helt lydnadspass perfekt utan något måste tramsas till…

**MVH Cerrolyn

KallblodsLotten
0

Alice "Gori" är en labbetik som är 3½år. Hon kommer ifrån hundskolan i Sollefteå. Det blev ingen tjänstehund av henne eftersom hon hade artros. Vi opererade bort det och sen blev hon min.

Hon är lättlärd och väldigt lydig. Om det inte hade varit för atrosen så hade hon garanterat blivit en tjänstehund. 

Vi har gått flera kurser och har ställt ut nån gång. Annars är hon mest som sällskapshund.

Johanna-
0

Vi har då en bernersennen hane på snart 3 år. Vi kanske hade håll på lite med utställning men då han är lite feltecknad så gör vi ej det. Ist tränar vi lite i lydnad och lite i agility. Vi har inte tävlat något. Glad

[lottaeriksson]
0

Tarox är en American Staffordshire Terrier på 1,1 år. Han föddes på Kullarnas Kennel nere i Hässleholm. Han är en överglad och överenergisk liten kille med en egen vilja som heter duga, men som husse och matte dock försöker få bot på. Han älskar att leka med allt och alla, dock uppskattar inte husse och mattes pärons katter detta lika mkt som honom själv, eftersom han inte förstår sin egen storlek och styrka ibland. Just nu har han bara en lek-kamrat, den 12åriga Finsk Spetsen Paavo som morfar äger.

På fritiden älskar Tarox att träna Weight Pulling och springa lös med sele på frusna sjöar och i skogen. Snart väntar även en grundlydnadskurs och sen blir det kanske lite agilityträning för att få bot på den otroliga överskottsenergin som detta lilla energiknippe har.

Han är verkligen världens gosigaste hund, och i framtiden blir det nog en kompis i familjen, i form av en tik som vi kanske kan ta en valp efter nån gång i framtiden också :)

Magda
0

jaha man kanske skulle presentera vovven med!

Zenta är en snart 5 årig schäfer, mkt gosig och snäll men har superlätt att stressa upp sig & "pratar"/skriker mkt till mattes stora förtret..

hon är allergisk & allmänt en olycksfågel som alltid skadar sig/blir skadad

till hennes hobbys hör att skälla på/göra utfall mot andra vovvar, hon måste utstråla ngt som andra hundar verkligen hatar, för även innan hon började med sitt skumma beteende så flög hundarna på henne från höger & vänster.. men efter senaste attacken så har hon börjat bita tillbaks & göra matte allmänt nervös..

hon är verkligen en underbar hund när hon inte stressar, har ännu inte hittat ngt bra sätt att motivera henne till träning då hon har stora problem att koncentrera sig & endast kan motiveras mkt korta stunder både av godis & leksaker..

(hehe, ser att min uppfattning om min hund kan verka rätt negativ, men jag älskar min vovve som hon är & jobbar med henne så gott jag kan *s*)

tilja
0

Saga är en liten blandras mellan shitzu och papillon. En helt underbar hund men gott självförtroende. Det var min mamma som köpte Saga men när mamma blev sjuk tog jag över hunden. Vi tränar agility och är i klass 2 (nåja, nästan i alla fall). Saga är en snabb och lydig agilityhund som alltid gör sitt bästa, allt hänger på matte! Till vardags är hon energisk och lekfull och älskar pinnar och bollar. Hon springer alltid lös, förutom på stora vägar. Hon är snäll med barnen, men kan "muttra till" lite om hon tycker att de går för långt.

Mi-ck-an
0

#72 Jag måste bara säga: Skitt vad fin hund du har!!! :D Han är hur fin som helst ( Blir så avundsjuk, så det finns inte x))

LisetteS, Ecko är oxå jätte jätte fin! :D Jag älskar verkligen Amstaff ^^.

L8sson
0

**Berit
**Berit är en jämthunds tik på 9 år.
jag köpte henne för 4 år sen när hon var 6 år, hon såldes pågrund av att ägaren inte hade någon andvändin för henne, då hon inte vill jaga! dom hade provat i 4 år att träna henne till jakt men lyckades aldrig..
Berit är en speciell tjej, hon är väldens goaste med alla och hon äslkar barn och andra djur =) men Killar/män är hon väldigt osäker på! .. då hon har ett stort problem..
Vi gillar agility men hon börjat att bli gråhårig^^ hehe lite gammal så vi får ta och minska ner på agility.. vi bara kör agility på skoj =)
Hon är mattes lilla svans.. går efter mej vart jag än går.. ingen annan bara mej..
Hon gillar inte leksaker eller kasta pinne eller nått annat.. hon äslkar märgben =)

japp de va de mästa om Berit ^^

Laserknas
0

Harley Davidsson vår irländksa terrier: 3 år gammal.

Laserknas
0

Min lilla hund Hilda som jag fick när hon var 10 år kom från ett ställe där hon inte hade haft de så bra:( men underbar är hon nu är hon 12 år:)

Laserknas
0

Min svenska vita älghund Hälge:) som används som mets sällskap och har ställts ut en del blivit svensk vinnare 02, 03 och nordisk vinnare 03. vi spårar även en hel del med honom som han tycker är kul. tyvärr vill han inte jaga då han blev sparkad av en älg i ung ålder.

bumbimia
0

Jag är stolt ägare till Felix och Dumle.

Felix är en cavalier herre i sina bästa år (8år) han flyttade till mig när han var 1år. En rädd ynklig hund som inte litade på främmande. Han är fortfarande väldigt vek och blir lätt osäker, men han är en underbar hund. Tyvärr så har han hjärtfel och mår inte så bra men jag hoppas att han finns kvar i några år till.

Dumle är en Portugisisk vattenhund på 2år. En arbets myra som är väldigt speciell. Bästa som finns är spårning och träna lydnad Glad 
Har tänkt att börja träna/tävla spår.

Millan1971
0

HEJ jag heter Tiara och är snart 4 år gammal.Är en svart amerikansk cockerspaniel som snart vill träffa min kärlek o blivande pappa till mina valpar;)Är väldigt snäll,matglad,lydig dam. Älskar barn,helst mattes dotter Millan som är 4 år. Henne vill jag följa vart hon än går.Blir så fundersam när hon ej syns då måste jag leta efter henne.Älskar att gå långa promenader men är ganska morgontrött så jättetidigt får min familj inte väcka mig;)Vill gärna hoppa upp i mattes säng på morgon och fortsätta sova en liten stund till efter att barnen åkt till skolan o dagis o husse till jobbet. Då får jag ha min matte för mig själv hela dagen…blir även överlycklig när Emilia sedan kommer hem efter dagiset,älskar henne mkt!!!Ibland är det roligt att busa men är annars ganska lugn…min mattes systers hundar som är snälla o roliga att leka med är annars väldigt busiga…orkar riktigt inte i smma takt…ungdomar!!!Dom tar livet som en endaste lek…jag vill helst strosa o lukta på blommorna…Nu har jag berättat lite om mig. min matte hälsar att jag är den snällaste o goaste hunden på jorden…Det e faktiskt santCool

Liss
0

#80 Haha, va bra de passa med namnet Dummle åt honom på något vis.:)

Marie80
0

Har 2  hundar , Trude som jag och min sambo adopterade från ADA, i januari 05, Hon bodde med killar i Spanien, men de blev arbetslösa, och kunde ej ha kvar henne, så de lämnade henne till ADA, därmed så adopterade vi henne. Trude är en go och glad tik, en riktig terrier, envis, rädd för lastbilar, bussar, platspåsar, är ej så förtjust i att åka bil, men godkänner det, är rädd för småbarn och är inte så intresserad utav dem. Är rädd och osäker på män som är storväxta och har mörk röst. annars så älskar hon att ligga i sin egen soffa, älskar att spela fotboll.Springa fritt i skogen. tycker om att spåra, och att hänga med överallt, det är bra social träning.tycker om att gå ute och promenera och lukta och undersöka och mys och massage tycker hon om och att bada i sjön på somrarna, har lite svårt med vissa svarta hundar, eftersom hon har blivit attackerad utav lösspringande svarta hundar, men har blivit bättre på det, är en extrem bra vakthund, säger till när någon kommer.

Trude fyller 4 år, den 3 maj, sedan har vi Findus som är född i Malta och som vi köpte förra sommaren i juni -07. Han kom med sina 3 syskon hit till sverige genom min sambos släktning som bor på Malta.

Findus är en blandras mellan springel spaniel och tysk mini schäfer. Han är social, lekfull, nyfiken, älskar att gosa, ligga i famnen och kramas, är lite rädd för framfusiga människor och livliga barn, älskar att åka bil och båt. tycker det mesta är roligt förutom att klippa klorna och att duscha och inte bli lämnad själv i bilen, annars så är han helt underbar och Trude och han har så otroligt roligt tillsammans, de älskar varandra så mycket. så det var lite utav mina hundar, findus fyllde 1 år den 12 april.

skogsdimmans
0

Ojojoj, jag smälter!! Jätte fin!

Lottar8
0

Hej! Jag heter Diva o är 8 veckor! Jag är en drevervalp som saknar mamma o mina syskon jättemycket. Jag älskar att gosa o vill helst sitta hos någon nästan hela tiden. Men det börjar bli lite kul att busa med min nya familj nu….

Agilityamris
0

Jag har en egen Amerikansk cocker spaniel på 1,5år som heter Kira.Hon väger nästan 10kilo och är i färgen buff,med en vit strimma under hakan.Hon är en gosig hund inne men ute är det full fart^^

Hon är ganska stor och är inte klippt i "utstälningsfrisyr" utan hon är lurvig flicka.Det var lite om henne.Kira är min alldeles egna medan pappa,pappas tjej och storesyrran har en Chihuahua på 3år.

Anett Lindbom
0

Den här tråden har jag ju helt missat, och jag som älskar att få presentera min hund.

Min hund är en Whippet, en hane som är född 980210. Hans färg är röd med vita tecken, fast dom vita tecknen ser man inget av idag för hela hunden är mer eller mindre vit/grå.

I stamtavlan heter han Kasey's Bellmondo, till vardags heter han Benji. Benji är en omplacering som kom till min när han var knappt 15 månader gammal.

Benjis föräldrar är Norduch Birkonbrae True E'Nuff och Gazolin For Steeplachase.

Benji är mitt allt, min bästa vän & min röda sambo..;)

Förr ställde vi ut Benji en del, han har flera Ck:n & Bästa Hane-placeringar. Han har lämnat en kull med valpar, han har numera även barn & barnbarn..

Anne85
0

Har en schäferhane 12 månader han är enligt många en perfekt schäfer men jag vet inte vad en perfekt schäfer är då jag alltid varit rädd för schäfrar och aldrig trodde jag att jag skulle äga en. Hunden är min sambos egentligen för jag hade en vitherdehund men han avlivades i januari.
Ike är ganska töntig, han ska leka alltid i tid och otid :) men det är väl s valpar är. Han kommer från tyskland, bodde i sverige med en kennel där de inte gav han den kärlek han förtjänar, de köpte in han för avel, men hans kulor trillade inte ner så de skulle sälja han och ville inte färsta sig vid han för  mycket så han fick inte den uppmärksamhet som andra hundar på kenneln fick.
Ike älskar att kela i både sängen och i soffan, han tar gärna soffan för sig själv. Ha har ett fint temprament och hade han haft ner sina kulor skulle jag ställa ut han då flera utställningsdommare för just schäfrar frågat om honom och sagt att han är hur vacker och smäcker som helst.

Han brås mycket för sina föräldrar som båda tävlar i skydd klass 2 och 3, hans pappa är champion i tyskland i just skydd klass 2 och hans mamma vet jag inte lika mycket om håller fortfarande på att forksa i den biten då jag aldrig träffat föräldrarna till ike.

Anne85
0

Nej nu lurades jag, pratade nyss med en kompis och det är hennes hund som är 12 månader så nu lurades jag.. Ike är 18 månader så det är lite skillnad..
Orsaken till att det blev fel är för vi bråkade om åldern på hennes hund, hon svor på att hunden var 14 månader så sa jag omöjligt för hon föddes när jag haft ike 5 månader. så därför blev det fel

Mammi
0

Hejsvejs! Bella heter jag, och jag är född den 16/8-08!

Min pappa är helschäfer och min mamma är hälften labb och hälften dobermann. För tillfället har jag fullt upp med matte som heeeela dagarna ska försöka få pli på mig på alla sätt och vis,suck! Obestämd Vadå pli!! Det är ju sååå himla kul att tok-bita henne i händerna och fötterna…hehe!!!Men hon lugnar väl ner sig snart får jag hoppas…

Men bortsett från detta så tycker jag livet leker!! Skrattande

Singo-Torpet
0

Mollgan: jack russell.  en genom snäll kille på 8 mån som älskar allt och alla, har aldrig sönder saker men tar gärna en sväng till grannen utan lov. ca5kg, lågställd. vi övra mycket lydnad men även lite spår… blir lite agillity eller dyl längre framöver.

mollgan är en bästa vän och för mig värdens finaste hund! det gjorde mamma: alva och pappa: nemo bra!!!

dunderlina
0

Här kommer vår lilla älskling Schooby En Pittbll kille på 4 år Och han bara Älskar "pinnar" 2m långa 20 cm breda Då har han jobb hela dagen.Och inte får man plats i sängen haha fast man har dubbelsäng.Ingen är så bra på att trösta när man är ledsen Och Finns inte en hund som  han bara älskar och sova länge på Morgonen .

L8sson
0

Måste presentera min Bosse!

Han är en jack russel hane på 2 år, han kommer från england och har bott på kennel. Han kom till mej eftersom hans ägare på kenneln inte ville avla på honom för hans underbett. Han var det lycklig alottade att komma till mej =D

Han är en lugn hund, alla som har träffat honom säger att han är övanligt lugn för att vara jack russel terrier. Bosse älskar barn! och bollar ^^

Vi håller på med agility och weight pull.

sagalisa
0

esther: är en korthårig normaltax som är ca 2½ år. Hon kommer ursprungligen från Karlshamn. Hon har absolut inget taxbeteende, ingen jaktlust och är inte envis=) däremot är hon väldigt mammig och jag är det bästa som finns enligt henne. Hon är inte rädd för något, speciellt utan går oftast lös bredvid mig på promenader. Hon älskar snö!!! o långa skogspromenader helst varje dag=)

Majsan: är en blandras tjej på ca 7 månader (tibetansk spaniel och cotton) Är bästa kompis med Esther och börjar nu visa en enorm personlighet. Hon är inne i sin spökålder och då kan mycket vara skrämmande Förvånad men annars inte feg, kan dammsuga runt och bokstavligen på båda mina hundar. Älskar att springa i skogen och i snön och nyfiken på det mesta just nu. har rosa näsa och påminner därmed lite av en griskulting=)

Niini
0

Turbo är en sobelfärgad shetland sheepdog på snart 1 år (23 mars). Har gör verkligen skäl för sitt namn, eftersom det oftast är full fart eller sova. Sällan har jag sett något mitt emellan ;)

Han älskar att springa lös, vilket ofta medför lite osämja matte och hund emellan när det ska gås fint i koppel. Att mörda gosedjur är inte så pjåkigt det heller, speciellt om det finns mycket vadd att dra ur dem.

I matväg äts i princip allt! och allt som man når till får ätas. Även om det innebär att man måste klättra på vardagsrumsbordet.

En del roliga fasoner har han också, mattes favorit är nog att han inte kan ligga på rygg utan att börja nysa Skrattande

Favoritplatsen är villan, gärna i sällskap med Lucky som är mattes morbrors border collie. Även skogspromenader ä sköna och att springa i snön är underbart!

Leorag
0

Atlas heter min kille och han är en underbar leonberger hane på 3 år. Han är 78 cm i mkh och väger nästan 70 kg, en underbar kille som älskar att jobba. Han är otroligt lättlärd och lär sig nya saker på en dag, tidigare har han ställts ut en del men vi har gjort ett litet uppehåll då han behöver växa på sig mer och så är min ena fot paj men i sommar är det tänkt att vi ska försöka oss på några stycken i alla fall =) Tanken är också att vi ska testa på viltspår så småningom och se vad han tycker om det och går det bra så kommer vi satsa på godkänt anlagsprov (till en början i alla fall ;-)).

Rubiinen
0

jag uppdaterar, min flat väger nu endast 33.2 kg ;)

och vi har sålt lilla Kasper..

MalinMalin
0

Det här är mina två flickor:

• Doris , 4 år Vit Boxer tjej.Gladare hund får man leta efter,hon älskar alla hundar och alla människor och hon tror att alla älskar att pussas och kramas lika mkt som hon :)Tyvärr har hon bara drygt 15% hörsel.Det fastslogs inte förren hon var fyllda året,och dessförinnan förklarade uppfödaren det med att det var spökåldern när jag undrade och var orolig för hennes rädslor.Idag har jag tränat bort nästan alla rädslor och hon älskar träna lydnad och gör ALLT matte säger för hon har så gott godis Tungan ute *godisgris*

•   Alice , 3årig Dobermann tik som är hussehund enda ut i klospetsarna.Är som dom flesta dobermann : Överintelligent,egotrippad,utpräglad enmans hund och en otrolig knähund :) Älskar att spåra och det finns ingenting som stoppar denna näsan.Skulle lätt kunna spåra upp husse 3 mil bort Tungan ute Alice är en väldigt slank dobermann och vi kämpar jämt för att få henne att hålla hullet,till motsatsen till den lilla grisen ovanSkrattande

Dessa två tjejer då dom är nästan jämngamla är som syskon,men dom samsas otroligt väl,vilket jag tycker är himla skönt då jag haft dobbistikar tidigare som knappt tålt att se varandra.

Kan även berätta att dessa två tjejers favvisplats att sova på är i matte och husses säng och under täcketTungan ute

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Liss
0

Får man uppdatera?

**Ecko

American staffordshire terrier / Dogo Argentino
**
Är nu mera 2 år gammal, tonåring! Han är smart och lättlärd, alltid glad och allert. Han är en myskille rakt igenom och älskar att komma och gosa, pussas och sova nära mig. Allra helst i knät! Mattekär!
Har mycket lek och fart i kroppen. Älskar snö, allra helst när jag sparkar upp snön och han får fånga. Men de gäller nog de mesta som man kan fånga i luften.

Han har fortfarande problem med självförtroendet. Men inte alls så farligt som förr. Han gillar inte mörker, så då blir allt så mycket läskigare. Och när folk kommer klädda i stora jackor med huvor kommer de dova morr. Ser han andra hundar drar han lite med låter inget. Och barn är fortfarande ett stort problem!
Men så vissa dagar är allt fel också.

Han är underbar, mitt liv, mitt ljus, min kärlek! Han älskar människor och dem som känner honom älskar honom.

annemaria1962
0

vi har då 2 små hundar. tyska jaktterriers. dom är väldigt goa hundar! även om dom har en förmåga att vilja bestämma själva, hur det ska vara! så det har gått åt en hel del lydnadsträning! o ändå är det kanske bara en bråkdel som verkat fastna, hittills Skrattande men dom är jättegoa ändå!. det är 2 tikar. den äldre är 12,5. så hon har då ordning o reda med sig! hon uppför sig mycket bra nu för tiden. men den andra som är ca 3,5. det är där ADHD, verkar finnas!  Glad men hon är go på så många sätt ändå! en ivrig jakthund! min sambo är jägare. o jag följer med ibland. då jag orkar o jakten inte är för lång.

men det är kul o få vara med!

LykkeLii
0

Theo;
är en black and tan schäfer/malinois och fyller två år i december. Han väger 36kg och är 65cm i mankhäjden. Han är en hund med mycket med energi och fart. Vill lära sig nya saker hela tiden och vara med där det händer. Jag har gått två kurser med han, valpkurs och allmänlydnad, båda kurserna fick vi högsta betygen i. Jag är en stolt matte. Men jag har skrivit över han på min mamma för att han passar henne bättre, då han hjälper henne mycket på vardagarna.

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

Gluskap
0

Nadja
Jag trodde att jag hade presenterat henne här, men inte vad jag kunde se! Hon är en Americanstafford shire terrier, som nu har hunnit bli 1 år och 1 månad.

Vi har hittat vår träningsform som passar perfekt. Weightpull! Inte bara att hon blir vältränad, hon får även socialträning eftersom all träning sker i en klunga med minst 10 andra hundar =)

Hon är min lilla solstråle som just nu är lite trottsig och inte kan gå fint i kopplet Skrikandes Men det kommer komma igen =)

Spiran5
0

HEJ alla hundvänner!

Är ny här o ganska ny lycklig hundägare, har endast haft hund i drygt två år, efter att ha längtat sedan barnsben men endast fått hålla mig till katt pga omgivningen.

Iaf skaffade vi, dvs min man o två döttrar födda -93 o -96, en amerikansk cocker för 2½ år sedan; en älskad liten Melwin.

Jag var mkt engagerad, läste mkt böcker o gick med i brukshundsklubb o gick lite lydnadskurser. Jag skulle minsann ha en lydig, mentalt stabil o lycklig hund, MEN det visade sig att våran Melwin var en mkt osäker liten kille o vi har nu lite problem med honom då han är rädd för karlar han inte känner, samt större hundar. Skäller/gör utfall så fort han ser en annan hund, men kan lugna ner sig efter att lärt lära känna hunden, men det får man ju inte alltid, så hundmöten är ganska jobbigt!…

Dessutom är han en rymmare…Kan inte ha honom lös, vilket jag planerat o jobbat på redan sen valpsben, men han har stark jakt lust o springer till skogs…Snyft!

Vill gärna ha hundvänner här som vill diskutera problem osv.!

Kram till er alla!

Anneli

L8sson
0

Nu vill jag presentera er för min nya hund Leia. En Amstaff tik på snart 8 månader! Är fodervärd åt henne. Vi ska träna Lydnad först och främst och sen är tanken att vi ska starta med agility. Men inget vi börjar med. lydnaden är ju viktigt innan agilityn =)

Men har bara haft henne i några dagar så har inte så mkt att säga om henne ^^

Trollhassel
0

Lilla Prillan är en liten Papihuahua-brud. Född i Mars -09 så hon är valp nu.  Prillan är liten men tuff. Älskar barn, katter, hundar och allt annat som finns omkring henne. Prillan är en liten stjärna!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[IsabelleA]
0

Ben är en Border Collie valp född på julafton 08. Han har väldigt mycket spring i benen. Han älskar (ÄLSKAR) alla människor men kan vara lite blyg mot andra hundar. Han är väldigt mysig och kontaktsökande. En valp i sina bästa år. Han river ner lampor, skålar, tuggar sönder möbler, biter matte osv. Men nog älskar vi honom lika mycket ändå! Ben kan det mesta nu i tricksväg och vi kommer att tävla i lydnad och satsar tappert på ett elitpris. Vi kommer även att träna freestyle och agility och vallning kommer även att dyka upp. Som ni märker kommer vi att vara väldigt aktiva, därav mitt rasval.

MalinPandora
0

Min hund heter Selma och är en äkta gatukorsning. vi har ingen aning om vad som är i henne men de gissningar vi har fåt från vetrinärer och hundtränare är schäfer, bordercollie, nån typ av spets. det är väldigt svårt att se på henne.

När Selma kom till oss gick det till såhär:

jag brukar vara ute och gå med 2 st whippetar som ägs av en som jobbar hos polisen. och en dag fick jag ett sms där hon frågade om jag kunde tänka mig att passa en liten 10-12 veckors valp över helgen. Det var Selma. Fanny (hon som jobbar hos polisen) berättade att Selma hade hittats lös i stan hoppandes på tre ben. hon hade blivit påkörd och föraren hade inte stannat. det var en privatperson som hittade henne och lämnade in henne till Polisen. Selma fick då gipsas vänster bak, för att läka det brutna benet och avmaskas, då hon var full med mask. Selma var då även mycket smal!

Nu har hon det bra och har redan hunnit bli 7 månader =) hon följer med oss överallt =) stallet, ut på sjön till sommarstugan, tja, praktiskt tagen överallt. :)

binx
0

Kan väl passa på att lägga upp en liten bild & info om min före detta jycka, Noya som är en Tervuerentik född vintern hösten 2008. Noya, eller "plummet" som jag kallade henne, var en tyvärr alldeles för nervig tik med för mycket stress för att klara av vardagen hon levde i hos mig. Dock så var hon en utav de charmigaste och vackraste hundarna jag mött. Excentrisk och så oerhört grym att träna med när man var fri från störningar åtminstone..

Bizra
0

Ebba, min rottweilertik född i april -09. Fortfarande en liten tjej med andra ord. Tycker om att dra matte i håret och gräva i blomrabatterna. En tuff tjej med mycket egen vilja. Ganska lugn och sansad för att vara valp men får självklart tokryck då och då. Tror det kommer bli en bra hund av henne.

bblomquist
0

putt :)

Ricko
0

Haft 5 st + en fodervärds valp. Kan skriva om mig egna hund senare(RICKO)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

bblomquist
0

putt igen, blir nyfiken på allas hundar! :D

IsabelleJ
0

Känner mig lite efter! Men bättre sent än aldrig tycker jag :)

Just nu har vi nio rottweilers. En hane, en tik och sju valpar.

• Hanhunden heter Pricken och är ca 5 år gammal och är då pappa till valparna. Just nu är det som han är helt omedveten om vad det är han har skapat, och är livrädd för dom. Så fort dom rör sig eller gör minsta lilla pip ifrån sig flyger han bakåt.
    Annars är han en hund med otroligt många sidor. Han kan förvandlas från en go sällskapssjuk knähund till en galen. gläfsande vakthund. När man är ute med honom kan man släppa honom, men om han gått iväg framåt en bit måste man verkligen skälla på honom för att han ska lyssna, stanna eller komma tillbaka. I dessa lägen måste man vara sträng mot honom, annars låtsas han gärna att han inte hör. Honom måste man koppla när det kommer andra hundar då han kan få riktiga frispel, detta är ju då endast för rasens vaktinstinkt för ledaren.
    Men som sagt, annars är han en väldigt snäll och go hund mot allt och alla som han fått hälsa på. Han är även väldigt lekfull, hans favorit är att springa efter stora tjocka pinnar!

• Mamma hund heter Kipenzi, men vi kallar henne för Penzi. Hon är 4½ år gammal och har precis fått sin första kull. Hon är en väldigt duktig mamma som aldrig låter någon sitta vid valparna själv, förutom vi i familjen då. Utan hon ska alltid ligga bredvid och hålla koll. 
    Annars är hon en underbar hund, sällskaplig och gosig. Hon är inte särskilt lekfull när det gäller att springa efter bollar och pinnar, hon ser nog sig själv som en alldeles för fin hund för sånt ;)
    Även hon kan släppas lös när man är ute och går, hon lyssnar lite mer än Pricken med så hon kommer alltid när man ropar på henne. Vilket även är bra när man ser att det kommer folk (speciellt med andra hundar), så man kan kalla in henne och koppla henne. Då hon kan bli lite ivrig och skällig, just för att även hon ska spela livvakt åt en.

• Åtta valpar föddes den 10 augusti, tyvärr dog en någon vecka senare av okänd orsak, vi tror dock att Penzi omedvetet råkat lägga sig på den och på så sätt klämt ihjäl den.
    Men de resterande sju mår iallafall och har nyligen börjat öppna ögonen. Dom ser ju ingenting ännu men dom har börjat kräla runt och börjat försöka sig på att gå, och snabba är dom!

Bilden till vänster är på mig och Pricken, den översta till höger är då självklart valparna, och den under är på Pricken, mig och Penzi.
    Har tyvärr inga bättre bilder.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.