Hoppar på 3 ben
Hej hej är ny här . Det är så här min sheltie tik hoppar på 3 ben nerför trappen hon håller alltid upp sitt vänstra bakben ner för trappen om jag inte har henne i koppel och sänker farten. Likadant när hon går från galopp till trav då lyfter hon upp vänstra benet och stödjer inte på det ett steg om ni förstår hur jag menar!
Hon är patella undersökt och pigg och frisk i övrig , tränar och tävlar i agility ! Vet inte hur länge hon har hållt på så när jag märkte det nyligt men hon kan ha hållt på mycket mer ! Patella undersökte henne och efter det började jag ha koll på bakbenen! Någon som har någon aning ? Har tid hos vet om 1 vecka för att kolla upp det ! har ni varit med om liknade?
Våra kompisars Bischon frise gör likadant, det är inget fel på honom, men de verkar som att "de går för fort så lättare att hoppa på ett ben" Han gör alltid så när han springer lite fortare nerför trappor och även om han springer ganska fort. Tror det är ganska vanligt bland mindre hundar, just för att de rör benen mycket fortare. De e som att dom inte hinner med å flytta alla 4 ben :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min hund lyfter höger bak när hon har ont i magen men inte bara enstaka steg utan många
Jag har också hört att det är vanligt bland småhundar att de hoppar över ett par steg eller hoppar på tre ben ibland när det går fort för att det blir så i farten av någon anledning. Min kunde göra liknande när hon var mindre och sprang i sidleds.
Men bra att du ska undersöka det. Att hon lyfter just det bakbenet och vid just de tillfällena kan ju tyda på att den belastningen orsakar smärta.
Så gör mosters jack Russel-tik också.
Hon är uppkollad för alla möjliga problem, men vet hittar ingenting.
Hon gör det oftast när hon går over i galopp, men ibland annars också.
skulle vara kul och veta om dom hittar nånting på din hund.
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.