Vilken storlek?
Hejsan. Jag och min sambo ska köpa en liten staffe valp nästa sommar, men jag är så ivrig till att börja köpa saker redan nu, kan inte vänta hehe 
Så jag undrar lite om ni vet på ett ungefär vilken storlek en ung/vuxen staffe har för storlek i halsband? Även valp halsband som man kan förstora med tiden den växer, från att man hämtar den och framåt. Och kanske oxå om ni vet på ett ungefär hur stor bädd den kommer att behöva. Har nämigen hittat lite saker som jag skulle vilja ha å några är ju riktiga fynd som man skulle vilja köpa nu :P hehe
Tack på förhand :)
(vet ej om jag lagt i rätt grupp, flytta om den ligger fel) 
Jag hade väntat med att köpa saker som halsband, för det bör nästan provas ut, för det kan skilja :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan variera mycket, vissa staffar är väldigt grova, vissa ganska klena och vissa är lite mittimellan ;)
Hade jag vart du hade jag försökt vänta :)
är det bestämt från vilken kennel ?
okej jo jag vet att de är det bästa igentligen. Men man kan ju inte låta bli! XD hehe kliar i fingrarna!

Jag hade nog också väntat! Tänk vad mkt nytt det hinner komma på nästan ett år! Då kanske du ångrar dig 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet inte exakt hur stora dom brukar vara men visst kan man köpa vanliga halsband med spännen :) Jag köpte halsband och sele till våran valp innan vi hade henne hemma dok inte denna ras du ska ha
men båda passa bra :) Men vänta gärna med sele om ni tänkt ha det på valpen jag tycke våran gick bättre i sele o det var lite snällare mot henne som liten :)
okej. Ja jag kanske får vänta då *suck* hehe får låsa in mig i ett rum eller nått, inte va i närheten av djuraffärer XD hehe.
#4 sant att man kanske ångrar sig.. kommer ju nytt hela tiden
#5 har nog inte tänkt ha sele men man vet ju aldrig om man behöver de i början, men de köper jag nog isf då. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du kan ju köpa andra saker. Som bäddar, leksaker , matskålar m.m
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Annars kan du ju köpa lite halsband som du kan ha när hon är några månader… Asså som du vet kommer passa efter ett tag. Och ibörjan bara köpa ett litet lätt läderhalsband eller vanligt valphalsband i tyg. Du kan ju alltid fråga i djuraffären om vilken storlek du bör köpa. Jag var likadan som dig! Haha jag kunde inte låta bli att köpa saker :D
#7 jo de kan man alltid köpa :)
#8 jo ja kan alltid fråga i affären, men har oftast hittat de ja vill ha på nätet.. Tänkte att nån kanske skulle veta att de ligger "ungefär i den storleken"..
Nä de e verkligen jätte svårt att hålla fingrarna i styr, Sambon håller på att bli galen på mig XD hihi
Haha Ozzi (min hund) har mååånga halsband, koppel och täcken. Jag kan verkligen inte låta bli. Jag ska till och med åka in och köpa ett nytt halsband nu på lördag till honom! haha.. Jag är på jakt efter ett strypkedja i guld. Ett sånt med stora raka länkar eller hur man ska förklara det. Det är så himla snyggt :)
Men jag skulle väll gissa på runt 15-25 kanske? Så hon kan växa i det också.. Men det är bara en gissning, det är ju så olika.. :)
#10 är din hund Ozzi en Staffe? hur gammal isf? lägg gärna upp en bild sen å visa halsbandet ;)
oj dubbel post
Nee han är ingen staffe :) Han är en powderpuff/pudel mix :)

#10 liiite litet halsband om hon ska växa i det ;)
Våran staffetik har storlek 40 i halsband :)
#14 hur gammal är eran tik? Då borde en hane ha lite större hals än de… #15 ett sånt halsband skulle absolut funka från att vi hämtar hem valpen :) är nått i den stilen jag tänkt mig, men inte riktigt hittat. Tack!! :D

Våran tjej är precis fyllda 12 år :)
okej. ja men då har jag ju ett litet hum om hur stora deras halsar är. Tack, då kan ja köpa nånting om ja verkligen måste ha de ;P haha
#14 Nä men så stora är dom ju faktiskt inte i början! Pyttesmå nackar tycker jag.. Men växa i var väll kanske att ta i med! haha :)