Fundersam!!!!!!
Hejsan!
Ja, som ni flesta kanse redan kännder till så är Ludde en Dansk/svensk Gårdshund. Men nu börjar vi fundera på
om det kan finnas lite jack russel i honom någonstans.
Eftersom han ser ut som en 100% jack russel, strävhårig
böjd svans & väldigt kraftigt byggd(ej tjock). Vi fick även
inte stamtavla på honom vid köpet. Och hans mamma
var renrasig gårdshun, det såg vi själva eftersom hon
var med. Men pappan fick vi inte se. Det är så himmla
konstigt. Han var inte heller registrerad i skk. :/
Jag vet att det är lite sent att börja grubbla om detta
eftersom vi är så himla nöjda med honom i alla fall <3
Men man blir såklart nyfiken :P
Så nu vill jag att ni ska titta noga på detta foto och
säja vad ni själva tror!
JÄTTE TACKSAM FÖR SÄRIÖSA SVAR :D
Hej Ellinor ! Är du ledig från skolan imorgon eftersom du är uppe så här sent ? När det gäller din fråga, så tycker nog jag att Ludde är väldigt lik en Jack Russel. Jag tycker inte han är lik dom Dansk/Svensk Gårdshundar som jag träffat iallafall. Om man köper hund utan stamtavla kan man ju aldrig vara säker på vad det är för raser i hunden. I vilket fall som helst så är han ju jättefin och söt ! Hälsningar / Kristina.
Ludde är så söt!
Men om man köper en hund utan stamtavla så kan man riskera att bli lurad.
Varför skulle man inte regga en renrasig hund?
Jag vill nog också ha det till att han är lik en jacke,dom har jag ju sett många av, men inte en dank svensk gårds hund direkt så.
Och precis som Kerstin menar med reggningen, alla renrasiga hundar ska ju vara reggade i skk ;-).
Men Ludde är ju Ludde-liten för dig och du älskar ju honom oavsett var han kommer ifrån ju ;-)
Japp säger som dom andra ibland blir man nog lite lurad på just oreggade hundar. Jag hade bara en attans tur som verkligen fick en papillon och inte något annat =))
Det kunde ju ha varit en rottis!
*asg* kerstin man ska alltid se det från den ljusa sidan..