Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3947 ggr
kerstinjoh
0

HUNDNAMN!

Nog för att jag vet att din hund har ett namn, men de flesta hundar brukar få ett annat "familjenamn". Tiger-Doris t.ex.Skrattande

Kan du berätta varför din hund har ett annat namn i familjen??

Alfons heter som ni vet Töntbull, bara för att elin tyckte han var lite skrämmande i början. tills hon kom på att han var ingen pitbullblandning utan en Töntbull med påssjuka.

lena1
0

Kärt barn har många namn som sagt ;-), här hemma så blir Snodden kallad antingen Oddis eller giiisen(grisen)Snuffe, och det passar honom mycket bra :-))))

kerstinjoh
0

Jag måste själv fylla i med några namn. Min elaka tik Freja fick namnet Grisen.

Ida lyssnade till Ida(g), Imorrn, Igår och Hönset!! Namnet Hönset fick hon efter att ha stulit en kyckling på spisen.

Donna fick namnet Donsa-Monsan.

Bonzo bytte Elin namn till Bodil, vilket så småningom blev Bosse!! Lite jobbigt med en hane vid namn Bodil!

Alfons är Alfons Töntbull, fastän Elin gärna kallar honom Affen. men då kallar jag Quila för Kickan. Affen o Kickan!! (Låter som ett gammalt strävsamt par)

Hannas lille Tax fick namnet Råttan, efter att ha skrämt livet ur mig i en mörk hall. (Trodde det var en råtta som kom)

SaraC
0

Eros - Mammas gris, Busen, Kelis

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

_Anna93
0

Troja= Tojja valpen. (bara för att hon får damp ryck när man säger det med bebis röst)

Noblesse= nobbel bobbel (förkortning typ)

Caramel= Råttan eller Miffo (Råttan för att hon är så liten och bästämd och Miffo för att hon kan göra hel knäppa saker i mellan åt XD

lena1
0

Dert är lite roligt med namn sådär min Kevin hette alltid Kiwi för mellan grabben kunde inte säga Kevin då vi fick hem honom(han var så liten), så han sade Kiwi och så fick det bli, ibland hette han bara Kii, Rulle hette Rulle-bull oftast men ibland drog jag till med Rulle-kanelbulle ;-).

kerstinjoh
0

Hihi!!Skrattande

Stackars hundar!!!Skrattande

Skoj läsning!

Malin-A
0

Lucifer som riktigt namn, sen har han hmm endel andra me, Grisen, bebis ,baby,lusse,lusen,lusenbäver,lussebulle d e väl dom vanligaste, (ibland kallar ja han för pillisnoppen Generad) haha

kerstinjoh
0

pillisnoppen *ASG*

Wikstr_m
0

Jack - Hubert, Sillen, Pilen, Planet, Hubbe, Stinkobert, Jacky, Jackyboy, Jiggo

Nikita - Nikki, Tikka, Nikkitikka, Fia-Lisa, Tiiita, Nitiita

Real
0

ecko- ecko pecko, grisen!, bubben, plutten, hundjävel, bajskorv, knäppis osv osv i oändlighet!

kerstinjoh
0

ja, hundjävel heter nog de flesta iblandOskyldig

Wikstr_m
0

Kom på lite mer vad mina hundar brukar kallas..

Jack - Homo, hundfan, skithund, luddetuss, racer, dagny, amanda(tro det eller ej, men han lyssnar bättre på amanda än på jack)

Nikita - Pisslisa, äckel(om hon gjort inne), snorvalp, skitlisa, luddetuss

lena1
0

Ja hund jävel har jag också hört, men jag använder hundskrälle i så fall ;-).

kerstinjoh
0

skethund går också bra

lena1
0

14, haha ja det med, ibland kan det bli bängbula också :-)))

Malin-A
0

idiot =D

kerstinjoh
0

Knäppgök heter Alfons ibland!

Nickie
0

Arras - Barras el Barris
Diva - Råttan och diverse fula ord då hon gjort något fuffens vilket tyvärr hör till vanligheten.
Crim - Knorten
Nickie - tjejjen, gumman, Nickiticki

Real
0

jaa och så är ju ecko såklart min bäbis! kommer alltid att vara! de roliga är att.. ecko är rätt förtjust i min mamma. Och alltid när hon kommer i bilen blir han skvatt galen och hon säger jämt bäbis! när vi kom hem en dag och elias var ute med ecko i parken stanna mamma längst med parken och ropa "ecko!!" men han lyssna inte alls.. när hon sedan kom på efter många rop.. neeh men ja ropar väl bäbis då! då kom han springande som ett skott:P

Alex
0

Mexx = Mexxon, Mexx-pexx, Tex-Mex, Knäppie, Korven.. Finns säkert ett gäng till. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin-A
0

vi hade en hund som hette Bossy hon kallades alltid för Bo-Gunnar =D

Maja
0

Nero - Närå, Valpen, Tjockis, Bullen, Pys och lite till.. ;)

kerstinjoh
0

hej juve! skoj o se dig.

hur går det med mr. xx?

Maja
0

Hej, hej.. :) Hihi.. Saknat mig? ;)

Hmm.. Jadu, det är lite knas just nu.. Måste reda ut det.. :/

Alex
0

#24 Äh, krånglar det kan du ju ta hans kompis istället..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Moahahahahaha.. Din strut!! ;P Hmm.. *suck* Alex, jag är inte som vissa andra.. *nämner inga namn* ;D Hahaha.. ;)

Alex
0

#26 Men sluta nu. :P Jag som tyckte det var så kul att jag fick läge att vara lite elak.. Så kommer du och förstör det. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Hihi.. *ängel*

Lotta
0

Halloba! Ja som ni vet så heter hon ju Skorpan kallas även: Lorpan. Vargen Skorpan, Lorpilus, Skorpsmulan, Förbannade tigghund Generad, Pullan, Fladderöra. Häxpipa, japp tror det var alla. =))

_Anna93
0

Troja kallas även för. Jävla hundjävel. skit hund. idiot hund. knäppa hund jäkel. åå pisse nisse, Troja den lojja,… myc ket flerrr.

kerstinjoh
0

putt

Lotta
0

Putt ;)

Malin-A
0

putt

lena1
0

puuuuuutttttRäcka ut tungan

zeretki
0

Ahh. OK, Axl kallas för Asse Passe, Asse Passe Päronpaj, Lilla Apan, Gulleplutt, Studsbollen, Pälsröv, Lilla Apan, Axelsson, Axelander, Axel Axelsson. Jag kommer på flera just nu, jag har lite konstig familj…

Lotta
0

Lite Freja??? *ASG*….pälsröv Skrattande

R.Geisler
0

Jag brukar kalla Totte för Hoten Totten och Tjockis

zeretki
0

Pälsröv kommer från min bästa väninna! Hon älskar att jaga honom och skrika "jag ska möööörda dig!". Axl älskar det också. :)) Jaja, det blir dårhuset nästa… Kan man tro att denna kvinna är 39 och litteraturvetare? *asg*

Lotta
0

Jag tror jag pinkar på mig…vilka galningar Skrattande

Puzzel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mulan=mulis,bulan,pälstryne, bulis.

Nima=;Nimis,Nims,bitchen,pucko, bajspåse(Nima älskar godis o tigger fint i rastgården då heter hon adsom helst barahon får något, så vilken hund man än kallar påkommer Nima så en kompis ropade bajspåse o Nima kom)

Puzzel= Puzz, bus, loppan, Puzzan

kerstinjoh
0

hihi, vad gör man inte för godis!

Lotta
0

Godis är sååå gott!!!! ;)