Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2251 ggr
[Zorita]
0

Träningsvärk?

Ok kanske lite konstig fråga, så jag ger hela historien Flört

Igår var vi och badade på en strand hela dagen. Sigrid som ÄLSKAR att simma skulle så klart vara mer i vatten än på land, helst med en pinne framför sig eller i munnen. Hon höll på i timmar, och när vi satte oss ner och läste skulle hon ändå ut i vattnet och simma.

Så idag har hon ordentlig träningsvärk, stackarn. Hon får en vilodag med få korta promenader och dem är hon inte riktigt sugen på att följa med på.

Men hon har idag en konstig förhårdning på svansen. Precis vid svansroten, och hon ser ut som om hon har hästsvans med tofs på! Hon verkar inte ha ont och viftar på svansen fastän den ser konstig ut. För ett tag sen hade hon liknande och det gick över snabbt, men då visste vi att leken mellan henne och Seth hade varit lite hårdhänt. Igår kan jag inte komma på nåt som skulle kunnat stuka den så.

Så frågan är: tror ni hon har träningsvärk i svansen, om hundar överhuvudtaget kan ha det? För i så fall vill jag ju massera som jag gör med resten av henne, men om det inte är möjligt är det ju nog stukning och då ska jag lämna den ifred.

[Tess86]
0

Det jag tänker på på en gång med hund som badar länge ute nu när det börjar bli kallare i vattnet är vattensvans. Men vattensvans syns ju inte som en knöl utan syns bara på att hunden har otroligt ont och inte kan sitta och kissa eller bajsa t.ex. Men kanske det kalla vattnet kan orsaka något annat problem också.

[Zorita]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Vi bor i Spanien och vattnet var underbart varmt Flört Det var i några sjöar norr om Malaga med riktigt klart, fint vatten så inte bakteriefyllda medelhavet heller.

Jag tänkte att det kanske var några körtlar eller så som farit illa, men hon kissar och bajsar som normalt, det är mest bara att man känner liksom en liten kant där tofsen skulle tagit slut om det vore en hästsvans tex.

[Tess86]
0

Jahaja, så ni har det så lyxigt ;) Då har jag ingen aning om vad det kan vara, det låter mysko. Kanske någon annan har någon idé.

[Zorita]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja hihi. Tack ändå. Här är en liten bild på gumsan i vattnet. Hon är helt tokig i det, en gång simmade hon halvvägs till Marocko i jakt på fullmånen hahaha!

KvirrZ
0

Hänger svansen ner eller har hon den som vanligt?

- Mvh Emma

[Zorita]
0

Den hänger ner, och viftar liksom neråt i stället för att vara lika högt lyftad som annars.

KvirrZ
0

- Mvh Emma

[Tess86]
0

#4 Vad härligt det ser ut. Hoppas att det ordnar sig med tjejen!

[Zorita]
0

Hon har svansen lyftad idag, men har fortfarande som en liten bula på den. Det verkar inte alls göra ont och hon sätter sig ner utan problem, så det passar inte riktigt med vattensvans. Om det inte gått bort imorrn ska jag nog ta henne till vet, alternativt om det börjar göra ont. Men jag får känna på svansen och allt och hon viftar glatt på den, så det verkar inte vara något allvarligt, mest bara konstigt…

[Tess86]
0

Kanske det är på väg bort igen då, får hoppas på det!

Michaela-N
0

Tänkte bara säga att det skönaste man kan göra när man har träningsvärk är att röra på sig mer =) Att bara ligga och slappa gör det värre.

[Zorita]
0

Ja jag vet för mig själv, men hon var så trött och satte sig ner mitt i promenaderna. Men nu är hon uppe och studsar, och svansen viftar rätt bra. Skönt det!

Vi ska tillbaks till sjön på söndag tänkte vi, får se om vi lyckas hålla henne borta från vattnet åtminstone i ett par minuter Flört