Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 5376 ggr
[Tess86]
4

Foder med glukosamin

Hej!

Ni kanske har sett att jag har skrivit i en annan tråd om min tik med höftledsproblem. Vi har köpt glukosamintabletter som fodertillskott till henne men det blir ganska dyrt, omkring 300 kr i månaden. Jag hörde från någon att det blir billigare att köpa torrfoder med glukosamin, för även om det är dyrare än annat torrfoder så blir det billigare än att köpa tabletter också. Så, någon som vet om torrfoder som innehåller glukosamin?

Noa-Nisse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har hört att foder med glukosamin knappt innehåller något glukosamin alls. utan är mer ett försäljningstrick. Bättre att tillsätta själv.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Vattnadal
0

Jag köper standardts led & brosk åt Vidar, där kan mjan köpa hem kennelpack, och köper då 3 burkar och får en 4:e gratis. Blir billigare så, för de gör nytta.

Man kan även får bättre effekt om man ger laxolja samtidigt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Tess86]
0

Tack för tipsen! Frågan är då om det finns något foder med tillräckligt hög nivå av glukosamin. Och om Standardts led & brosk är lika effektivt som glukosamintabletterna.

Vattnadahl: varifrån köper du Standardts led & brosk, där du får var 4:e burk gratis?

Vattnadal
0

Jag tror inte det finns något foder med samma halter av glukosamin som i tabletterna. Standardts led & brosk är ett glukosaminpreparat, det finns många olika tillverkade. Vidar äter 3 om dagen nu, och det fungerar fint tillsammans med hans metacam.

Alla butiker som säljer standardts foder eller tillskott kan ta hem det åt dig. De får det fraktfritt om de beställer ett sådant paket, så de ska inte behöva vänta på att beställa mer heller (om de inte gjort om fraktgränserna de senaste åren). Kika på deras hemsida efter återförsäljare i din närhet.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Tess86]
2

Det har du nog rätt i, det finns nog en anledning till varför det är dyrare att köpa tabletter än ge foder med glukosamin.

Jag hittade två återförsäljare här i stan, jag ska åka till någon av dem och kolla vad de har och om de kan beställa åt oss.

Tack för tipsen!