torrfoder?
Vilket av dessa 2 foder skulle ni föredra?
Ingredienser
Kyckling (> 30 %), majs, vete, animaliskt fett, hönsmjöl, sockerbetsfibrer, ris, heläggspulver, kycklingdigestiv, fiskolja, torkad öljäst, kaliumklorid, natriumklorid, DL-metionin, kalciumkarbonat, fruktooligosackarider, ringblommextrakt.
Analys
Protein: 32,0 %,
Fett: 21,0 %,
Aska: 7,5 %,
Fibrer: 2,5 %,
Vatten: 8,0 %,
Vitamin A (IU/kg): 15000, Vitamin D3 (UI/kg): 750, Vitamin E(mg/kg): 200, ß-karoten (mg/kg): 1, Kalcium: 1,4 %, Fosfor: 1,00 %, Koppar: 25 %, Kcal: 4491, Mj/kg: 18,8
eller;
INGREDIENTS:
chicken meat and product of chicken origin (min. 38 %), rice, corn, wheat, beet pulp, yeast, poultry fat, salmon oil, minerals, DL-methionine, L-lysine, copper sulphate pentahydrate, vitamin A, vitamin D3, vitamin E.
Protein
32 %
Fat
16 %
Moisture
10 %
Ash
8,5 %
Fibre
2,5 %
Calcium
1,6 %
Phosphorus
1,1 %
Vitamin A
20000 IU
Vitamin D3
2000 IU
Vitamin E
200 mg
Jag ska även ge blötmat och eller färskfoder. Men vill inte enbart ge det av olika anledningar.
//MVH Linda
Inget av dem.

nehe? på vilka grunder?
vilket torrfoder skulle du rekomendera då? 
/Linda
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En undran bara, varför vill du inte ge enbart färskfoder ? (blötmat förstår jag, det är ju trots allt inte ett fullgott helfoder för hund).
#2 Dåligt med kött i, enligt min standard. Om jag hade hund (nej, har ingen hund, har dock hundskötarutbildning) så skulle jag ge orijen som komplement men mest färskfoder, ej blötfoder såklart.

att jag inte enbart vill ge färskfoder är för att jag tycker att det är vansinnigt knöligt.
jag trivs med att ge torrfoder utblandat med kött av något slag. :-)
/L