Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2294 ggr
[Trojasmatte]
0

Ska hämta valp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag och hälsade på min valp för andra gången. Närmare bestämt en finsk lapphundstik. Hon är 7 veckor nu och blir leveransklar på måndag. Jag längtar såå mycket!

Hon är så go och det känns så rätt. När jag var och tittade på valparna första gången valde hon verkligen mig. Hon låg i min famn större delen av tiden och följde efter mig när jag skulle gå. Hon var även den första av valparna som kom fram till mig. Det är även något med hennes ögon också som är så specielt, det är svårt att beskriva. Hon ser så klok ut :)

Förutom mamman så har jag fått träffa pappan och gammelmormor. Alla är riktigt trevliga hundar :)

Efter att vi hälsat på så åkte vi till Granngården och köpte hundmat, kompostgaller och lite leksaker. Vad mer kan jag tänkas behöva? En mindre klotång måste jag köpa och borstarna väntar jag nog med.

Sen är det namn. Det är så svårt att hitta ett passande namn. Nu heter hon Dolly men jag hade gärna velat byta. Jag funderar just nu på Luna, Lumi och Theia. Lumi lutar det mest åt, det betyder snö på finska :)

Anibaz
0

Åh jag som drömmer om en lappis! Grattis till valpen och hon är bedårande söt! Glad

[Trojasmatte]
0

Ja, de är underbara och fina hundar. Tack! Glad

Lägger in en bild på pappan. Han är otroligt stilig!

[Trojasmatte]
0

Här är mamman, dock bara en bild på hennes huvud. En riktigt fin tik!

Maja2
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

å gud va roligt :)   Färgsättningen som pappan har är jag helt såld på :)  Har en sån på agilitykursen nu.. han är så vacker, och så otroligt duktig på agility :)

Lycka till med valpen!!

ahlbergaren
0

Härligt! :) Jättesöt valp och fina föräldrar. 
Min Goldentik heter Luna. Lumi var ett jättefint namn tycker jag :)

Loveradio
0

Massa tuggben är bra :) utan knutar och helst råhundsben. Mat och vattenskål har ni väl hunnit skaffa kanske? Annars så är det väl bajspåsar, koppel, halsband, schampo och hundbädd. Luna och Lumi var jättefina namn. Och vad söt hon är! Valpar är ju så mysiga, har själv en hemma.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Trojasmatte]
0

Verkligen, hoppas att helgen går fort nu Glad

Uppfödaren är riktigt trevlig också. Hon finns där om man behöver hjälp och råd. Hon ställer gärna upp som hundvakt om det skulle behövas.

SaraC
0

Stort grattis till en jättefin hund!

Hälsa gärna på oss inne på Spetsar & Urhundar iFokus också Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Trojasmatte]
0

Tack för tipsen! Vi har det mesta. Mat och vattenskålar, bäddar, leksaker, bajspåsar, kompostgaller. Men som sagt en mindre klotång (den Troja har nu är alldeles för stor för en liten valp) och borstar måste vi köpa. Tuggben, något mildare godis behöver vi. Halsband och koppel får vi av uppfödaren men det dröjer nog inte länge tills vi behöver köpa nytt. Valpar växer så det knakar ;)

Jag tror att Dolly är en Lumi faktist! Det känns som det :)

[Trojasmatte]
0

#8 Tackar! Blev precis medlem där, kommer säkert skriva en hel del och uppdatera er hur det går Glad

[Trojasmatte]
0

Här har ni en till bild på min lilltjej Kyss

SaraC
0

#10/#11

Låter bra Skrattande

Supersöt är hon!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sophie&Segra
0

Gud så fin! Lumi tycker jag låter bra Glad

Vilken kennel kommer hon ifrån? Eller va heter hon i stamtavlan? Oskyldig

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[Trojasmatte]
0

#13 Ja, tycker det passar henne :)

Hon kommer från Eight Seasons kennel. Eight Seasons Dolly heter hon i stamtavlan.

Karmatarerskanise
0

Vad spännande för er :) Lycka till!

zoolatri
0

Jättesöt tjej!:) Lumi är ett fint namn oxå, lycka till!

Dosi
0

Kul med en lappis till att läsa om! Har själv en liten kille på 4 1/2 månad :)

[Trojasmatte]
0

Tack! Glad

#17 Jaså, vad roligt :) Från vilken kennel kommer han ifrån? :)

GabbiS87
0

Lumi var ett riktigt fint namn!!

[Forest]
0

Kyss Man åhhhhhh så himmla söt, Stort Grattis till jätte söt liten tjej Glad

Dosi
0

#18 Tricaliz, utanför Varberg :)

[Trojasmatte]
0

Hämtade hem henne igår kväll. Allt har gått så bra! Hon kom till rätta väldigt fort och Troja accepterade henne direkt Glad

Hon verkar ha sovit större delen av natten, när jag vaknade kring fem hade hon pissat inne. Tänkte att första natten kunde bli lite jobbig men inte då Glad

Här är en bild på båda vovvarna Kyss

zoolatri
0

Ser mysigt ut:)