Vuxen hund pinkar inne
Har precis stor städat skurat och fixat sitter vid datorn och gör läxor och försöker få sonen att göra sina som han inte vill, bölar och har sig plötligt känner jag att det luktar hundpink ingen av dem har sagt till att de måste gå ut, tittar runt på golvet i köket och hallen men nej sen känner jag att det komemr från Nimas koja hon har legat och pinkat där inne ?? Kan det ha att göra med att hon ska börja löpa snart hon pinkade inne nångång förrut vid löp och pinkade in äldre tiken i hennes koja då. Hon kan även protest pinka om det inte blir som hon vill men nu låg hon och pinkade på sin filt i sin koja, hon har inte feber, inga flytningar eller luktar något extra, dricker normalt, äter normalt, lika pigg som vanligt reagerar inte på tryck över bucken eller nått, min första tanke var ju livmodern men hon visar inge symtom alls, kan det va löpet, den äldre pinkade inne vid nått löp hon me ???? Mvh Sussie

7åriga tiken kan skvätta inne ibland innan löp. hon vet ju att hon har gjort fel så det blir ingen tillsägelse.

Då har det troligen med Nimas löp att göra för hon gjorde det oprovocerat och visade ingenting, ska ändå hålla ett extra öga på henne om hon visar andra tecken, men hon pinkade inne vid föregående löp också nån gång, samma har äldre tiken gjort de blir lite griniga på varandra vid löp också, vill försöka klätra i rang eller vad man ska säga de testar varandra en hel del vid löp, så kanske pinkandet har med et att göra också, har ju mest haft hannar och bara två tikar innan omplaceringar de med o både fick steriliseras tidigt pga livmoderinflammation den ena hade när jag fick den så jag har liksom ingen större erfarenhet av tikar och löp fast jag haft hundar hela mitt liv, dessa två är ju också omplaceringar som jag fått, så man måste fråga sig fram ibland så man inte misstolkar något alltid finns det någon som kan mer än en själv..

Jag tror helt klart det har med löpet att göra. Men som du säger, det skadar inte att hålla ett extra öga på henne. Så att man reagerar fort om hon blir dålig. Men efter den beskrivning du gett så får jag det till ett löpbeteende.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Skorpan brukar aldrig göra inne…utom när hon varit hem till Åsa, kan inte begripa varför 
#4 Hon markerade säkert =)

Jag har aldrig haft problem med detta med mina hundar, hoppas det är löpet, kan ju säga att jag som är uppfödare av katt
ja känns löjligt ta upp detta här, men om jag nu ska gå lite logiskt i tanken. Katthonor gör ofta detta då de är i löpets början, så kanske ligger det något i detta o samband med löp.

haha, ja Skorpan älskar att kissa inne hos mig. Tror hon tycler att skit ska skit ha. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
tror det kan ha med löpet att göra. Min tik höll på så när hennes första lpö skulle börja och sedan bara la hon av med det.
Upps tänkte inte på det…jädrans hund, kanske en släng av Åsa trots ;)