Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 15385 ggr
nightingale
0

Hund som gräver... INNE?!

Min valp Ziri (3½ månad) gräver inomhus.. och då främst plastgolv (alla gånger.. vad ja kommer på just nu)

Någon som vet varför en hund gör så?

Tacksam för svar :)

//charlotte o ziri

Karmatarerskanise
1

Det brukar vara av uttråkning :)

nightingale
0

okej tur att det inte va nått värre då ;p

märkliga är att hon inte ger sig på trägolven.. utan bara de som har plast… evigt tacksam för det.. men ändå!

lena1
0

Det behöver inte vara för att dom är uttråkade alla ggr, mina hanar bäddar både på golvet och på korkmattor parketten då det är mycket löp tik ute….och det händer att dom har gjort så i stället för att "klänga"(rida) på familjen….

Kristina-
2

Vad är det för ras ? En grythund kanske ? Dom brukar gilla att gräva. Har bekanta vars Jack Russel grävde sönder golven hemma.

nightingale
0

En dvärgschnauzer är det :)

Karmatarerskanise
0

Mammas dansk/svenska gårdshund brukar kräva i soffan när han vill leka :)

[helenal]
0

hugo brukar gräva i soffan/sängen när han bäddar=)

Real
0

ecko gräver bara i vollyboll planen uteFörvånad de är sand! skoj!

Malin-A
0

Lusse gräver oftast i snö eller jord/sand =)

Real
0

och när ecko är rastlös när jag bara sitter och gassar i solen.. de är inge roligt, så då kan man gräva sönder gräsmattan i parken! Jaa!:P

Malin-A
0

haha d gör Lusse också, bara att d e lite pinsamt när man är hemma hos nån me en fin gräsmatta o Lusse kommer där o gräver upp all jord hehe =D

kerstinjoh
0

Vår gamle labbe, var suverän att gräva på plastkorkmattor. Nog gick de sönder alltid. Det hade absolut inget med att göra att han var uttråkad!

zeretki
0

Axl gräver inte alls. Vilken terrier va?? Hemlis Han grävde EN gång när jag grävde i mammas trädgård, då grävde han brevid mig litegrann för att jag gjorde det. *asg*

Lotta
0

Jag tror ju att det är som någon säger här uppe, det ska bäddas på många ställen ibland få att få till det bra även fast det är plastmatta =) Skorpan brukar bädda på hallmattan ibland och den är av plast, kanske är mysigt vad vet jag ;)

nightingale
0

hmm okej … :S Men då är hon inte helt knepig då ;)

Tack för era svar! :D

Hennum
0

nikita gräver bara i snön. och då gräver hon som en galning. hon gräver för resten av året under vintern…

om det beror på uttråkning ska du kanske sysselsätta vovven lite mer?

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Pomperipossa
0

Zinitha gräver  jord och snö när hon ska bädda…. Tyvärr så brukar bästa ställena att ligga på vara under mina rödvinbärsbuskar……..Glad

Puzzel
0

Mina gräver mestadels ute och de blir stora gropar efter dem de letar mest sork mm men jag har en jätte blomkruka inne är ca 1 m i diameter och när jag skulle plantera om i den hittade jag ett gammalt gris öra, några äckliga leversnittar, frolic och en tennisboll så det går bra att gräva i blomkrukorna också. Annars gräver de mest för att bädda, men jag tycker det är lite gulligt när de gräver på annat så länge de inte gräver sönder då då det är inte lika kul kan bli kostsamt.