Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1224 ggr
KorvochMos
0

tips..

Har sparat pengar nu till min första egna hund, har haft hund hela livet, men de är ju klart familjevovvar.. (= Nu får jag hela ansvaret.. Men jag hittar ingen ras jag skulle kunna tänka mig, Har alltid velat ha en Schäfer och rottweiler, men skulle nog vilja vänta ett par år tills jag har mer efarenhet,

Jag vill ha en hund som inte KRÄVER sådär jättemycke, och är lätt att ta hand om och lättlärd. Kommer gå i skogar, och ev ställa ut i framtiden.

Jag är också ganska sugen på Eurasier, då min syster har en och jag har tagit hand om vovven väldigt mycke, Verkar vara en hund jag skulle kunna tänka mig, men vad finns de för något därute?

GabbiS87
0

Lite OT - Jag får hem en Eurasier i oktober :) Om du ska köpa en hund inom snar framtid så vet jag att det finns 3 valpar till från samma kull som min ;)

KorvochMos
0

Åh, grattis, Hona eller hane?

Okej, Har annars en uppfödare som min systers hund kommer ifrån som jag ska köpa ifrån när valpisarna kommer om jag inte hittar något annat jag blir mer intresserad av.. (=

GabbiS87
0

#2 Blir en tik för oss, hade tur att det fanns en i kullen, resten är hanar :)

Ok, bara av nyfikenhet, vilken uppfödare?

Eywa
0

Vad för aktiviteter kommer du att ägna dig åt med hunden? Bara promenader eller någonting annat? Och hur långt kan du tänka dig att promenera varje dag?

Några krav på storlek och pälsvård?

KorvochMos
0

#3 vad mysigt.. :) uppfödaren heter Anne, hon finns vid gränsen till norge.. (=

#4 Beror på vad hundrasen är till för, annars skulle jag kunna tänka mig spårning eller agility då jag tycker de är kul och hålla på med.

Jag älskar stora hundar, Fluffiga till korthåriga spelar ingen roll, även medelstorlek är väldigt mysigt,

Vill inte ha något som är för svårt med pälsen, men klippa och borsta kan jag. :)