Vill inte äta
Har en 11 årig hanhund, som tillhör min mor, men han vill inte äta torrfodret, han brukar äta sent på kvällen men annars inte, och detta har hållt på ett tag, det är ett under att han inte magrat så mycke, han bajsar också nästan alltid löst, men är annars mycke frisk och glad, han är fortfarande som en valp.. Vad kan de vara för fel? /:
Malteråttan (L)
Kan han ha fått ont i tänderna och tycker att torrfoder gör ont att äta? Bara en fundering, ring veterinär och fråga så får du ett bra svar på en gång. 
Jag tycker att ni bör gå till veterinären. Det är en ganska gammal hund ni har och det kan vara en sjukdom i magen. Vi hade en hund som på gamla dagar mer eller mindre slutade att äta och det berodde på att han hade en tumör i magen, Nu behöver det naturligtvis inte vara något så allvarligt, men jag tror att i och med att hunden är gammal och ätit förut så bör ni gå och kolla den.
Kolla med veterinär, för det låter inte normalt. Han kanske har problem med tarmarna eller liknande med tanke på sig ålder?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Att hundar inte äter är itne ovanligt de kan ha sina ätperioder :) Men detta med att han är lös i magen är det jag reagerar på, som flera andra så tycker jag att hunden bör kollas av vetrinär för att utesluta sjukdom :) Lycka till :)
Okej, han hade tumörer förut under höger fram ben och rumpan/svansen de är borta nu, men Kanske kan finnas något kvar, vill jättegärna hjälpa hnm då han har varit med mig nästan hela uppväxten..ska be mor min ringa vetten och iaf kolla, sen är de ju upp till mor vad som händer.
Malteråttan (L)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
5 tyvärr är det ofta återkommande med tumörer :-C men vi får hålla tummarna. Be din mamma ta han till vetrinär o kolla upp honom ordentligt.