Trampa på tass
Det är inte ofta det händer att vi råkar trampa på hundarna, men idag så trampade min sambo på Sigges tass när dom skulle gå ned för trappan, han hade skor på sig och trampade honom rätt hårt men Sigge ylade inte.
Han har väldigt hög smärttröskel skulle jag tro, för han gnyr inte för vad han än råkar ut med (ska tillägga att det är en jack russell jag har, och han har gjort otaliga kullerbyttor, sprungit in i väggar så det bara smäller om det men såfort man skakat av sig lite är det fullt ös, han gav mig i veckan en rejäl bula då han nockade mig i huvudet så det bara small till och svartnade för mig, men han verkade inte bry sig om det heller
)
Han haltade ingenting precis efter händelsen. Nu var det några timmar sedan det hela hände, och vi gick en liten runda i skogen med honom så han fick vara lite lös så jag kunde se om han var skadad, och då haltade han. Sen liksom gjorde han som nått litet skutt med bakbenet, så han har nog förmodligen ont.
Antar att det är bäst att avvakta lite under helgen, kan inte se någon svullnad och han verkar inte ha ont eller så när jag rör där.
Men bör jag hålla honom stilla och inte för mycket spring?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skulle nog låtit honom ta det lite lugnt.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Ja, jag skulle rekomendera att du håller honom stilla och ser till att han tar det lite lugnt. För säkerhetsskull. Och att du håller koll på tassen om det skulle bli nån svullnad. Tror inte att det är nån större fara med honom, men man vet ju aldrig.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Så det inte blir värre alltså, och att det går över snabbare
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Precis, det var lite så jag kände också. Då får han helt enkelt ta det lugnt tills jag ser att det blir bättre
Får hoppas att det bara är något tillfälligt så att det inte blir något mer med det.

Håll honom bara stilla i ett lite tag och se va som händer :) tro inte att det är någon fara. Inget lek och bus samt korta koppel prominser i några dagar. Så är han tillbaka snart igen :)
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Jag råkade trampa på hundtass igår, oj vilket liv det blev. Hon är som när en del människor svär högt när de slår i en tå, och står och skäller upprört för sig själv. Dessutom hoppade hon lite med för att se till att jag skulle förstå hur upprörd hon var och försökte nalla till sig en godis som jag hade i handen (det spöregnade, så hon var extra tjurig överlag). Jag låtsades som ingenting men blev lite generad i smyg eftersom människor såg undrande på oss.
Tassarna ser helt okej ut och ingen svullnad eller hälta, men jag får vara lite mer försiktig med mina klumpiga nya skor tror jag. Kanske knyta dem lite mer ordentligt så att jag har mer koll på på mina egna fötter.
Hoppas att din hund slutar halta och blir bättre över helgen! :D
hehe det var lugnt promenaden efter jag skrev inlägget
Tror denna hund har en nojjig matte.