Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 815 ggr
Emaljoh4
0

Självförtroende inför tävling!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur gör ni?

Skulle verkligen behöva tips.

Har ju en agilitytävling snart, och jag känner på mig att självförtroendet kommer sjunka lååååååååååångt ner dagen då tävlingen är, samma sak med självkänslan!

Jag vill kunna känna "Det här fixar vi Moa" utan att vara dööödsnervös, orolig, och tro att det kommer gå åt skogen bara för att självkänslan och självförtroendet är lågt.  Detta kommer Moa sååklart märka av.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Maja2
0

Gå ut och gör ert bästa!!! Ha kul tillsammans!!! Försök att inte tänka tävling, utan tänk att ni gör nåt som ni älskar att göra tillsammans!

Emaljoh4
0

Jag vill försöka lura mig själv och tänka att "det är en vanlig träning", men vet att jag kommer veta det ändå.

AnneN
0

Koncentrera dig på det som är viktigt = att ha roligt tillsammans med din hund och strunta totalt i om det går åt skogen eller om ni vinner.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zabina
0

Usch, jag förstår dig precis! Har inte tävlat själv än, men kommer troligtvis känna likadant när den dagen närmar sig. Det är så hemskt att man ska bli så nervös att allt man lärt sig liksom försvinner (man tror ju det i alla fall Tungan ute). 

Jag skulle nog försöka göra lite "galna" grejer en stund innan. Springa runt och hoppa och sjunga och leka med min hund. Då får man ur sig lite av den jobbiga energin! Annars är det precis som alla andra skriver. Målet med tävlingen är ju ändå att ha så roligt som möjligt, om det dessutom går bra är ju det ett stort plus!

Har du varit på många agilitytävlingar och tittat? Annars kan jag verkligen rekommendera det. Då får man en ganska bra bild av hur allt fungerar (vilket kan vara ett orosmoment i sig), dessutom ser man ganska mycket roligt! Hundar som springer omkring och lever rövare på plan, hundar som inte alls lyssnar på sin ägare, hundar som hellre busar med domaren än hoppar hinder osv osv. När man ser sånt tycker jag att nervositeten sjunker lite Glad

Det var någon som sa till mig att det ekipaget som vann SM för några år sedan hade blivit diskade sina 100 första tävlngar. Pressen minskar en aning när man hör sånt! Flört

Emaljoh4
0

#3 Ska försöka!

#4  Har varit och kollat på några agilitytävlingar, och visst ser man roliga saker! Skrattande

Ägaren till hunden som vann SM måste ha varit envis som attan som inte gav upp efter 99 tävlingar. Skrattande Sånt gillar jag!

Vi får väl gå ut på planen och köra bara.. Skulle varit kul om det kunde hända EN gång iaf, att jag verkligen satsade, utan krav ändå.