Får panik!
Antingen är hades så lös att det sprutar, eller så kommer ingenting!
Nu har han fått ris igen efter förra dåliga magen. Är inne på andra dagen och han bajsade bara en gång igår morse. Sen dess har det varit stopp. Vad ska jag göra? Vågar ju knappt mata honom när det inte kommer ut igen.

Men hur länge sedan matade du honom. Det tar ett tag innan det kommer ut igen. Hur åt han igår? För det är det som kommer idag. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kanske dax för ett veten besök…=)

Testa att ta tempen på honom. Det kan hjälpa till att få det att komma ut. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det kan ta ett dygn eller två om dom har tömt tarmarna så som hades har gjort, det är inget att oroa sig för om han inte har feber eller verkar sjuk på annat sätt…..och börja med mat försiktigt nu fil är bra att ge någon dl innan man går över till fast föda senare på dagen….se till att han dricker ordentligt bara ;-).
Hoppas han kryar på sig snart!
Okey, ska testa ge honom lite afil nu. Har sprungit ut mer än vanligt i förhoppning om att han skulle göra en bajs, men icke ;) Men som sagt så tömde han tarmen ordentligt i förrigår och bajsade en igår så det kommer nog.
Tack för hjälpen

Har du avmaskat honom ordentligt??? Har uppfödaren sköt sitt och avmaskat ? Det kan ju köra igång magen ordentligt på dom. Min två omplaceringshundar va ordentligt kassa i magen när dom kom, men med maskmedel så lyckades jag få bukt med det.
Hoppas han är bättre nu.
mvh Lina
Tror inte det är mask eftersom han blir bra i mellan. Han blev dålig i samband med att vi skulle byta mat. Sen blev han dålig då vi skulle ta tillbaka hans gammla.
Men han fick avmaskning idag och ska ha två dagar till. Han ska ju få spruta nästa vecka.
Nu när vi var ute lade han en liten hård hög. Kan vara a filen som hjälpte till, tack ;)
Nu är jag bara så orolig att magen ska gå igång igen så fort vi börjar med maten igen,.,.
nejdå ge lite fil till precis innan maten för säkerhets skull,och ge inte all mat på en gång utan låt det gå minst en halvtimme mellan (stöd mata liksom), så får tarmarna vänja sig i lugn och ro…
All mat på en gång? Jag ger 4 ggr per dag, ska jag dela upp dem med?
haha ja just ja vad dum jag är du har ju en vappis :-)))) jag ber om ursäkt för det så tokigt :-))), men testa först att ge kanske en sked och vänta en kvart så du ser att han får behålla det ;-).du behöver inte heller vara så noga med att ge just fyra ggr de första dygnet för då får som sagt tarmarna en chans att vänja sig vid att börja jobba igen ….
Okey, så jag kör med små doser helt enkelt. Jag ska inte blanda maten med ris först?
näe jag tycker inte det, för det är bättre att han får vänja sig succesivt nu med den maten han ska äta i fortsättningen….filen gör ju sitt till där om du ger det lite före ;-)
Oki doki :) Tack så jätte mycket för dina råd Lena :)
Hera,så lite så
lycka till…
Lilla gubben inte lätt att ha problem med magen, men det är rätt vanligt med valpar när man nästan nyss fått hem dom och allt blir så nytt =)
d har väl o göra med bakteriefloran också? där han kommer ifrån o hans nya hem skiljer ju sig inte bara på utseende o lukt utan olika luft o en annan bakterieflora o sånt, allt sånt kan ju göra sitt me plus d me maten också, d ska nog bli bra =)
DU har så rätt Malin…jag har så svårt att förklara nått, det blir bara svammel ;)
Ja precis malin allt blir ju så nytt även på matfronten, sedan är det ju som sagt vår nu också, och det som göms i snö kommer upp i tö…. sägs det ju, och det är ju mera bakterier i luften ute nu än vad det är annars ;-),och även för vovvarna som måste läsa aftonbladet när dom är ute :-))))
Eller expressen *ASG* Dottern säger att dom kollar mailen, och det finns skräpmail också ;)
alltid när Lusse bajsar eller nästan alltid så måste han lukta på nått medans han bajsar, o d ser så kul ut.. =)

#9 4 GÅNGER I PER DAG? Borde inte han väga en hel del isf? Jag ger min valp mat 2 gånger om dagen och hon är hur bra som helst i magen. Har inte varit lös/dålig i magen någon gång sen jag fick hem henne. Hur är det med hans mage nu?
Han mage är bra. Vaplar ska ha 3-4 gånger om dagen. Han får just nu 10 deciliter per dag vilket är den mängd en valp på hans vikt ska ha. Då beräknar vi med att han kommer väga 50kg som vuxen.
ja precis hera, han kommer att bli maffig den söte ;-), är magen helt okey nu?…
Han får fortfarande A fil och lite mindre mat än vanligt. Så det verkar ok. Men jag vill inte ropa hej för tidigt ;)
jamen det låter bra,det bästa är att ta det lugnt och vänja magen sakta efter en sådan utrensning, jag håller tummarna ;-)
Vad skönt att han blivit bättre godbiten, pussa nosen från mig =)
Suck.. han är omöjlig ute nu när det blåser. Han ska leka med ALLA löv som flyger förbi.. och det är måååånga. Nu när vi var ute glömde han pinka och bara lekte och försökte jaga.
Sen kissade han inne ist där det inte fanns några löv som distrahera… Vad ska man göra? :P
det enda att göra är att hålla sig kvar ute tills han kissar, till slut måste han ju det klä dig varmt ;-)
Du är rolig du Lena…men jag håller fullkomligt med dig =))
Lusse älskar flygande löv också, o idag hittade han en vattenpöl som d blåste i så d blev små pyttevågor, vääääldigt intressant, fast först va jag tvungen o klappa vattenpölen o visa att den va snäll,.. =D
*ASG* klappade du länge? Var den otroligt hemsk eller lite hemsk….
nah doppade fingrarna lite fort o sen tog jag foten o typ tutchade vattenytan då va den inte så hemsk längre, men man kan inte gå i den inte hoppa över den så lusse han måste gå runt en vattenpöl =)
Som Skorpan då, hon hatar allt vad regn och vatten heter..idag regnade lite när vi skulle. Först studsade hon som en gummiboll till jag öppnade dörren, då åkte både svans och öron ner ;) Sedan var det zickzack mellan pölarna..slängde ner baken och släppte en klick sedan en liten pink och tvärvändning och kutade hem :)
Tja annars höll jag på att få fiska upp snodden ur sjön här, för det var ju jätte kuligt med blött, och på hemvägen var han redan dyblöt av allt regn, då rullar han sig på gräsmattan också så nu har han kamoflage färgad krage på tre ställen :-)))))
haha ja d där me vatten kan ju va farligt =D
haha e nog ganska glad över en vattenhatande hund, fast d e ju lite tråkigt på sommaren..
Visst är det läckert när dom är vit lite var stanns…Skorpan har också en tendens att rulla sig i allt möljligt, ibland får jag duscha henne 2 gånger i månaden för att hon rullar sig i nått äckel som luktar faan 
jamen nu är det så här med snodden att han är en glad livsnjutare så han rullar sig för att han tycker det är kul och skönt, han har aldrig rullat sig i något alls faktiskt, vilket jag trodde han skulle göra från vappis stadiet, men så är inte fallet med denna tokiga hund :-)), så här såg han ut som valp när han hade rullat klart tyckte han ;-).
men d ser härligt ut när hundar rullar sig.. =)
Skorpan nästan står på huvudet innan hon kastar omkull sig…hon är så bäng, hon är värst på gräsmattor och jag tror hon rullar sig på maskar *urk*
mysigt när hon kommer upp i sängen sen o vill ligga under täcket o mysa =D
Näääähää det bidde ingen säng då…det bidde bad igen =)))
haha kan jag förstå =D