Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 5041 ggr
[linneasandberg]
0

LAGOTTO!

hej !

jag älskar lagotto's och jag vill gärna ha en i familjen :)

kan ni som har lagotto skriva ner för och nackdelar med rasen?

tack! roligt om ni lägger till en bild oxå ;)

fayefaye
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en lagotto, han är 15 månader gammal nu. Jättemysig ras! Väldigt tillgiven och lättlärd men också envis, kanske ingen förstahund men har man lite erfarenhet funkar det fint!

Jag valde lagotto dels för den praktiska storleken, tycker de är alldeles lagom :) sen för att de har avlat bort jaktinstinkten, gillar att ha min hund lös så mycket som möjligt. De fäller inte heller och jag gillar den fluffiga pälsen.

Han hänger med på allt men är lite reserverad mot främlingar och nya hundar, vilket jag tycker är ganska skönt faktiskt.

Här är den senaste bilden på honom!

[linneasandberg]
0

gud så söt! :D

[linneasandberg]
0

putt :)

ingen som skulle kunna tänka sig skapa en egen grupp om lagottos? :D

fayefaye
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tror det finns för få här som har en sån. Men kolla på lagotto.org.

[linneasandberg]
0

oki :/ synd! okej ska kolla :)

mia1983
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en lagottokille på 25 månader och kan hålla med fayefaye om det hon skrev. De flesta har mycket energi, men jag har även mött de som är mindre livliga, men de kräver att man hittar på någon rolig aktivering med dem. Precis som med de flesta hundar. Killen här hemma märker man direkt på när det har hittats på för lite under dagen, då har man en rastlös vovve som hittar på egna saker att aktivera sig med.

Annars är det en rolig hund, robust och lämpar sig för diverse aktiviteter. Vi håller på en del med spår, har provat på sök och just nu är det agility och svampsök som står på agendan. Kan inte tänka mig en annan hundras. Det är även skönt att de inte fäller, nackdelen är väl att man behöver klippa dem mellan varven men det kan man stå ut med :)

Han är lite blyg för främlingar men jag ser inte det som ett problem, möjligtvis om man tränar sök för han bryr sig inte så mycket om figuranterna. Det går, men han föredrar husse och matte.

[linneasandberg]
0

åh så söt :)