vissa personer är bara för mycket
detta är bara så mycket ot som möjligt men måste bara skriva av mej!!!
läste på en blogg, citerar direkt
Bilden är taget från våran gamla lägenhet i Kristianstad, men lägenheten kommer bli alldeles för liten för oss nu ^^ dessutom så är det skönt att man slipper se den otrevligaste personen i hela kr xD haha..!!
hur kan jag vara den som är otrevligast i stan?!
av denna personen har jag fått ta emot x antal hot, cola har blivit sparkad, dem har varit allmänt otrevliga båda två, de har ropat glåpord efter mej, sambon ha varit nära på att klämma evocas tass i dörren samt tryckt upp dörren så hon fått den i huvudet (hon var 13-15 v då) och mycket mycket mer.
i slutet av maj blev jag även påhoppad av den här sk kvinnan och fick ta emot 4 knytnäveslag, drog av halva mitt hår, rev mej i örat så det rann blod, en skallning och en spottning i ansiktet!!! som tur är har jag ett vittne på detta och jag funderar fortfarande på om jag ska anmäla henne eller inte.
hon ska även vara tacksam över att jag inte kämpade emot. då jag gått på jujustu (självförsvarskampsport) så vet jag att jag har rätt att använda det våld som krävs. det jag skulle ha gjorts först var att ge henne en magspark. vilket jag är tacksam för att jag inte gjorde eftersom vi bröt ihop senare (var vänner innan) och pratade ut. då fick jag veta att hon var gravid. en kochawaki (stavning??) får även den största att backa bak. är som att bli sparkad av en ko!
jag har inte gjort något för att jävlas, eftersom jag hoppades att de skulle lägga av med skiten. jag vet även om att om jag gjort något hade det blivit värre för mej och vovvarna och jag tänkte inte riskea mina hundars välmåede
jag vet fortfarande inte om jag ska anmäla eller inte, det är aldrig för sent det vet jag. jag har många på min sida som kan vittna på hur dem betett sig mot mej. samt min granne som såg hur hon slog mej. det dem kan anmäla mej för är att jag har stått framför min port med hundarna och pratat med en anna hundägare elr likande saker.
jag har numera flyttat för mina hundar och min egen säkerhet! som tur är har jag veta att de ska flytta ifrån stan helt och hållet och det ska bli skönt (fler än jag som fått stå ut med deras raseriutbrott utan anledning) jag saknar dock mina andra grannar jättemycket och hade jag fått veta att de skulle flytta hade jag bott kvar. trivdes jättebra i huset förutom ja, ni kan ju gissa…
nu har jag sagt mitt och ska nu ut och njuta av det fina vädret men mina älskade hundar :D
Alltså, jag förstår inte vad det är att fundera över? Om hon misshandlat dig så anmäl.
Sen förstår jag inte heller när du skriver att dom kan anmäla dig för att du stått utanför porten och pratat med andra hundägare. Sen när är det ett lagbrott? Eller har du gjort andra saker?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Förstår inte heller vad du funderar över, misshandel SKA enligt mig alltid anmälas.
Det är inte okej att bete sig så mot någon!
Lycka till!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
1# jag är rädd att det blir värre om jag anmäler henne. hon visste var jag bodde och kunde då komma till mej utan problem. jag var rädd att hon skulle göra något mot hundarna med.
hon har hotat att anmäla mej för diverse saker. det är det jag menar, eftersom jag inte gjort något tillbaks utan bara tagit emot all skit av henne+ honom så finns det inget hon kan anmäla mej för. om du hänger med hur jag menar
2# läs ovan. jag funderar fortfarande på att göra det, men jag vill inte att mina föräldrar ska få veta och dem har betydelse i det hela. de ordnade en deal (dem pratar inte med mej och jag med dem.. inte för jag gjorde det ändå) så om jag anmäler så måste jag ha dem som vittnen…
mina föräldrar står på min sida, liksom 10-15 andra, men frågan är om jag även skulle orka det psykiskt.
Jag tycker du ska anmäla! Det kommer vara hur jobbigt som helst under tiden men när det är färdigt och förhoppningsvis dom har fått sitt straff så kommer det vara skönt att ha gjort det! :)