Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3325 ggr
Forgetful
0

Knöl?

Jag hittade för någon vecka sen en knöl på min dvärgpudels hals, den var hård och någon dag senare var den lite större. Jag bokade tid hos vetten men nu har den spruckit och det var inte var i den utan den var vattenfylls :S han var lite öm i början men inte längre och jag vet inte vad det kan ha varit :/ Ett bett? Någon som varit med om liknande eller vet vad det kan ha varit?

//Forgetful

Sixtenblixten
0

Det bästa e ju att åka till en vet och kolla det omöjligt genom ett forum.

Kisssssik
0

hade någon sorts knöl på min hunds bakben som passar in på beskrivningen, den gick bort av sig själv , ingen aning vad det var men troligen något bett . veterinären sa bara till mig att tvätta det med koksaltlösning och ifall de inte försvann inom en vecka/några dagar skulle jag åka in med henne igen :)

Forgetful
0

Ja jag har tvättat min hunds nu och det har blivit bättre, synd att man kanske aldrig kommer få veta vad det va xD

//Forgetful

Kisssssik
0

#3 håller med! :p

Letfors
0

Min hund hade en knö som var västefyld, har vart och tagigt bor den räker med att de skulle bedöva så sprak den. Har gjort det några tänktes och har även låtigt den sprika skälv. I våras var det en det en hund som nafsade upprepande gånnger där knölen satt. Sedan däss har den inte komigt tillbaka peppar peppar :)

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Forgetful
0

Vad bra :P jag blev ju överlycklig när den sprack xD

//Forgetful

Forgetful
0

Nu har han tappat all päls runtom där knölen va :S :S märkte det idag när jag kliade honom och han var helt kal runt den :S har aldrig hört eller sett något liknande :S

//Forgetful

Kisssssik
0

#7 min hund har också precis likadant efter sin liknande knöl som du beskrev..  :s enligt veterinären va de inget farligt om hunden inte hade ont eller reagerade om man tryckte på det o så..

fidojunior
0

#7 Är du säker på att det inte är hunden som kliat sig där? Min dvärgpudel har en fettknöl på ryggen och vet sa att så länge han inte besväras av den t.ex. kliar eller biter på den så är det ingen fara. Men du borde ringa veterinär tycker jag. Fettknölar kan väl vara västkefyllda väl? Om hon har gjort illa sig någonstans kan det vara en serom.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Forgetful
0

Har aldrig sett honom klia där :/ han har inget ont av den, mest jag som är orolig xD han ska in för att ta bort tandsten imorgon så då kan man ju alltid fråga, men fick en chock nu när jag kom hem efter några dagar och fick se den :O Min mamma hade inte märkt den för den sitter vid halsen och hans päls är precis ivägen för att se den utan att lyfta huvudet på honom xD knölen är inte kvar, den sprack och det kom ut vätska och nu är allt man ser ett läkt sår där den kala fläcken är :O

//Forgetful

moonii
0

Min hund hade en knöl på magen och det visade sig vara bukspottskörtel infektion, hon har haft feber i några veckor och skulle vi inte ha upptäckt det skulle det ha blivit värre…

Forgetful
0

Vilken tur att ni såg det i tid då :O Min hund märker inte av detta längre och det har börjat växa päls på det kala stället :) syns inte att det varit någon knöl där :)

//Forgetful

moonii
0

Ja, verkligen tur :) Åh, va bra! :) Kom ni på vad det var för något? :)

Forgetful
0

Ne vi vet fortfarande inte :O kommer nog aldrig få veta men jag tror det kan ha varit något bett av något slag :O

//Forgetful