Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 9887 ggr
Sofizz
0

Hundraser!Vilken är sötast

Jag som tidigare  nämnt funderar på att skaffa hund menn kan inte bestämma mej för ras!Så sätt v in en bild på den favoritras och skriv vad den heter=)Senare lägger jag in ett inlägg där man får rösta på vilken!

Hittils har jag mest tyckt om Berner Sennen hundar<3

zeretki
0

Åh gud, så svårt!! Jag har så många favoritraser…

Sofizz
0

Skriv alla då=)m det inte tar över en timme att läsa

Malin-A
0

haha säger detsamma så svårt.. men min bebis e ju såklart sötast av alla (schäfer) =) alla hundar är ju söta på sitt vis, ska jag skriva ner alla så blir d så mycke så d orkar ja inte =D

IdaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bullmastiff!!

Puzzel
0

haha går ju knappt att svara på för som valp kan ju vilken ras som helst va söt t om en ras man absolut inte skulle kunna tänka sig ha som vuxen hund, men söt är väl typ cocker, golden mfl vackra weimaran, husky, dobber .

lena1
0

det där är en svår fråga, man vill ju ha alla valpar för dom är ju så söta, så jag lägger in bilder på dom jag har på datorn den första blir Yorken Rulle

lena1
0

sedan kommer en snodden vappis collie

[helenal]
0

engelsk mastiff!!

babsan
0

cocker spaniel o grand danois o dvärg spets :)

Stj3rnfallet
0

#0 Det viktigaste är ju inte hur hunden ser ut (anser jag iaf) utan vad du ska ha den till! Man kan ju t ex inte ta en BC om man inte hade tänkt göra ngt med den, då de behöver mkt stimulans.. Jag tänkte mig inte riktigt för när jag köpte Ginza, även om jag inte ångrar en dag att jag köpte henne!:D Men då passar hon ju mig väldigt bra eftersom att jag älskar att träna hund. Just nu utbildar jag mig till instruktör mkt för hennes skull, för att hon då kommer får relativt mkt stimulering (får hon ändå, men jag vill bli instruktör också så :P). Men Ginza behöver så pass mkt stimulans att hon inte skulle passa som "promenad" hund.

Jag hade kunnat ge dig massor med förslag på hund om jag vetat vad du ville ha den till ;) Alla hundar passar ju inte alla människor, tyvärr =/ Det är p.g.a att personer köpt "fel" sorts hund som de blir s k "problemhundar". Jag hjälper gärna till!:D Tycker om massor med raser och jag vet många raser =) Haha, tävlade med min pojkvän en gång om vem som kunde flest raser och jag kunde närmare 300 st och han var ändå så pass duktig att han fick ihop 135 raser!=) Han kan knappt ngt alls om hundar och hundraser så jag blev stolt :D

Sofizz
0

Skulle ha den till lite agility kanske lydnad och förtås en VÄN ATT HA KUL MED

Kittentotts
0

Jag tycker alla hundar är söta som valpisar, så detta har jag svårt svara på.

Stj3rnfallet
0

#11 Ja, självklart vill man ju ha kul med sin hund!:D Haha, vet inte om berner sennen passar som agility hund ;) Lite stora, men de skulle säkert tycka det var kul! Om jag var du skulle jag satsa på en mellanstor hund ev liten hund beroende på vad du tycker om. Border Collie, Aussie och Jack russel passar ju bra till agility och de passarju bra till lydnad också =) Hade själv velat ha en eller 2 st Aussies :D Hm.. Är trött.. Får komma på fler raser imorgon :P Ska sova nu så att jag orkar med instruktörsutbildningen imorgon!

Real
0

Bullterrier*

Åhh, dom är så FUL SÖTA! och envisa som få.. men jag bara älskar dom

Real
0

cane corso är ju för härliga också.. en sån kan ja absolut tänka mig:)

Real
0

dogo canario är ur maffig och super go!

Real
0

fransk bulldogg:P pss.. dom är bara för roliga!

Real
2

grand danois är ju ett absolut också!

Real
0

Och amstaff.. en väldigt go familjehund som är väldigt missförståd

Real
1

Dogo argentino.. en underbar ras!
(men utan kuperade öron:()

Real
0

men den allra bästa rasen är ju såklart en blanding mellan Amstaff och Dogo argentino.. kan ju inte bli mycket bättre:P

förlåt att jag okupera tråden.. men de var ju dom sötast och goaste hundarna ni fick;P

väldigt lik en dogo?*

tiina
0

En dansk/svensk gårdhund!!

kerstinjoh
0

En Töntbull.Oskyldig

thilda-
0

Nova schottia Duck tolling retiver (Tollare)

zeretki
0

Kerstin, är töntbullen en blandras mellan pitbull och dalmatiner? Han är jättesöt! :D

Prizma_o_Kristall
0

Shetland sheepdog är en lättlärd hundras som älskar agility. Det är en vallhund, men inte lika krävande som en border collie. Har jag läst mig till. Frankie har jag inte haft några problem med, men en och en annan sko har ju blivit dissekerad när han varit i farten.

Lite fakta om Sheltien:

*Mankhöjd: 35-37cm

*Vikt: 6-7kg

*Ursprungsland: Shetlandsöarna (Skottland)

*Långhårig hundras med mjuk underull och strävt överhår. Päsen är inte så svårskött som man kan tro.

kerstinjoh
0

Ja Freja, Pitbull/Dalmatiner. Namnet Töntbull fick han av min yngsta dotter.

Hon var lite reserverad mot honom först. Han är stor o muskulös, med Pitbullens stora käkar.

När hon väl upptäkte vilken goding han är sa hon; han är ingen Pitbull-blandning, han är en Töntbull med påssjuka!

Så sant!Skrattande

zeretki
0

Ursäkta, men nu känner jag mig duktig eftersom jag kunde SE vilka raser han var! :D *lol* Töntbull är ett så gulligt ord. :) Och han är jättesöt. :)

floppy
0

Töntbullen e ju sååå söt… :)

Nästa hund här blir nog iaf en Amstaff eller Rottweiler… E väl typ d enda raserna vi e överens om att vi vill ha… :)

Lotta
0

Köp en ettrig papillon då har du att göra ett tag *ASG*