Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2581 ggr
Ascot
0

Morgonrutiner

Vilka morgonrutiner har ni? Vad gör ni först efter att ni stigit upp ur sängen? Är en nybliven hundvalpsägare som vill ha lite tips.

lena1
0

Jag har ju ingen valp just nu, men jag kan ju berätta hur det var då ;-)…..

Bredvid sängen så låg det byxor strumpor och tröja, klara att kliva i, fumlade mig ut i hallen på med jackan, utsended var av noll betydelse….på med kopplet på hunden åsså ut, och stanna ute tills behoven var gjorda…väl inne så var det mat, och under tiden hann man borsta tänderna och kamma håret i alla fall…sedan var det ut igen….men då var det oftast för en kisse vända, och så upp lite bus och en sovstund, och då passade man på att duscha…och när valpen vaknade igen så var det ut som gällde på en gång….så har våra morgnar sett ut då vi har haft vappis ;-)….konstigt att man längtar tillbaka till det igentligen men man är väl hundägare, och dom är ju lite egna sägs det hahaha

AnneN
0

Haha jo vi hundtokar är lite konstiga i andras ögon, mina rutiner då Velvet var valp var ganska exakt lika som dina =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Real
0

hihi.. efter första varvet med ecko går jag och lägger mig igen, han ocksåGenerad
sen gnällar han vid 12.00 igen.. så då går vi ut igen:)

han är iof 7 månader, så han har ju lärt sig att gnälla när han vill ut.. men förut var de väl ungefär dessamma tror jag? jag gick och la mig igen och sen vakna man till när ecko vakna. kommer inte ens ihåg.. vad lustigt?:P
Sen var de iaf rutin med leka, sova, gå ut, leka, sova, gå ut:)

Aourora
0

Så var wendys morgonrutiner:

_vakna

-ut och göra ifrån sig bimbim och bumbum--

-in och sova mera

-gå upp och äta frukost både hund och människa..

- ut igen

-sovstund

-ut och bustund

-Lunch …ja dte va morgonen..

sen blev det ju ut så fort hon sa till eller hade ätit/sovit/busat mkt. Och vi är noga med mat på bestämda tider och klofilning varjevecka i helgen och tandortnign på kvällen och vi tvättar bort ögonskrufs på morgonen med en fuktad bommullstuss.

sedan bortar vi varje dag..klipper regelbundet…tömmer analsäckarna och dushar henne var tredjevecka(efterklippning)

så var dte då och rutinerna är vell kvar! Hon är ett år..nu kan hon vänta lite--inte sådan panikpinknödigt längre,,

lena1
0

aurora, varför tömmer ni anal säckarna?….

Malin-A
0

jag har ungefär samma rutiner som Real.. =)

mamma tömmer Mitzis analsäckar ibland, men det är bara för hon har nått fel på dom så d börjar ömma på henne när d blir för fullt eller va d e..

lena1
0

jamen då är det en annan sak malin, anlsäckarna ska ju inte tömmas annars, det ligger stor risk i att det verkligen blir fel på dem då…så det var därför jag frågade aurora, inget illa menat så, men risken för infektion i dom är överhängande på dem om man gör det utan att det behövs ;-)

Malin-A
0

hehe jo förstog d, men när d kom på tal så kom jag o tänka på d, o så skrev jag varför mamma gör d =) men man ska väl helst undvika dom om d inte är fel o att d måste göras.. =)

KajsaM
0

Viggos(4 månader) valpmorgon ser ut såhär

1. Vakna och ut

2. Frukost

3. Kanske sova lite, busa ett tag eller dyl

4. Morgonpromenad

5. Sooover

6. Lunch och ut

Lotta
0

Mina morgonrutiner såg ut som lenas…Skorpan hon dansar breakdance efter hon kackat ibland, på så sätt tömmer hon sina analsäckar =)