Beställa sele - storlek?
Har hittat en bra sida där jag tänkte beställa ett sele till Smilla eftersom vi dka dra lite i vinter. Men det är ju jättesvårt med storlekar när det står vissa raser.
Smilla är "för stor" enligt rasstandaren, annars kan jag tänka mig att Aussien kan höra till storlek 4 på hemsidan, men nu blir jag osäker. Står inga mått heller…
Ska man chansa på en storlek eller vad tycker ni?
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jag skulle maila och fråga om jag vore dig.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker också du borde maila och fråga efter måtten. Så himla tråkigt när man beställer något och det inte passar. Har slutat beställa selar, täcken och sådant nu pga det.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#2 Ska ta och göra det. Tycker det är lite korkat att skriva storlek efter ras när det varierar jättemycket. Vore bättre att skriva ut måtten.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#3 Håller med dig! Väldigt dumt. Det kan ju variera väääldigt med storlekar i samma ras.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag skulle hört av mig till mrkoppel han syr efter dina mått ;)
Här en "man" i sina bästa år.
Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se
Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se
hej ts!
det är vanliga nome selar. sök på björkis, där kan du se storlekarna. även om det är ett annat märke. jag går efter kg eftersom cola är rätt liten och det går kanon och stämmer bra. evoca börjar bli för liten för sin sele som är upp till 15 kg så den stmmer med bra
jag har stl 1 till evoca, det är 5-15 kg tror jag, sen stl 2 till cola som är ca 15-20 kg
hur mycket väger hon?
det är en jättebra sele och du har hittat en billig variant. de brukar lgga på 500 kr annars
obs! tänk på att börja smått och gå uppåt i vikt så hon inte får ont. kanske du kan få tag på ett bildäck hon kan dra under sommaren/hösten?
#6 Hon väger 30-35 kg.
Hon ska inte dra vikter utan typ barnpulka med matkassar och sen följa med ut i skidspåret.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
7# jo, men det kvittar. du kan inte koppla på 10 20 kg direkt utan börja med något litet och ta det gradvis.
cola är inte så vältränad men hon kan ju dra däcket utan problem, sen låter jag evoca jobba så mycket hon orkar och vill nu i början :) mest för att hon ska tycka det är skoj :)
tro mej, det är en värld det här med vikter och allt haha
du kanske kan börja cykla med henne? asså efter du vant henne vid selen? det är ett bra sätt att få henne att dra och det är jättekul :D du kan även då lära henne komandon på ett annat sätt än om hon bara ska gå. samtidigt tränar du upp hennes styrka eftersom du hjälper till att cykla i början och sen minskar du mer och mer
har kommit så långt med cola att jag hetsar upp henne så hon hoppar en halvmeter upp i luften innan hon sticker iväg :D skithärlig känsla att susa förbi alla XD
på vintern drar hon en pulka jag lassat med snö XD
30-35… hmm.. jag tror det blir stl 4 faktiskt, men är inte säker. har du hittat hemsidan?
Jag är väl medveten om dragträning och hur man går tillväga, jag bad inte om tips ang dragträning utan hjälp med storleken.
Cyklar gör vi redan, men då för motionens skull.
Hittade sidan men inga mått.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Har kollat lite och storlek 4 passar nog min tik, då exempelraserna ligger på samma mankhöjd som henne.
Grabben måste ha storlek 7.
Nu vill jag ha snö! 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#10 Då är vi två, fast jag vill ha snö för min egen skull 
#11 Är du vintermänniska eller ska du göra något speciellt i vinter? 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#12 Är bara vintermänniska
Eller snömänniska kanske man ska säga. Vintern är inget kul om det inte kommer snö. Så jag bor på lite fel ställe hehe!
#13 Sant, vintern är värdelös utan snö. Fast förra året var det lite för mycket. När jag var hos min kusin ringde mamma och berättade att dem var insnöade, och när dem mer eller mindre grävt sig ut skickade hon en bild på bilen, eller ja, bilen syntes inte för all snö, haha. Men lagom är alltid bäst!
Bor du långt söderut eller? =)
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#14 Jag bor i Helsingborg.
Jag önskar att jag hade behövt ringa och säga att jag var insnöad haha 
#15 Haha! XD
Sabina
www.anibaz.blogg.se