Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 7122 ggr
TeamVanity
3

Hundträff på hisingen?

Hej! Jag har en siberian husky som rymmer så fort hon
är lös, och dessutom behöver få träffa fler hundar, så  jag undrar om någon skulle vara intresserad av en hundträff på ett inhängnat område? Jag känner dock inte till någon sådan plats själv, men skulle vara tacksam för tips! =)

[Driva]
0

Jag är jätteintresserad!

Har en blandis tik på 3 år som också behöver lekkamrater :)

Jag bor vid vårväderstorget och där finns en inhängnad rastgård för hundar. Den är uppe på en kulle i en liten skog, den är inte jätteunderhållen, men jag tror stängslet är helt runt om. Det är typ dagisstänsel så det typ midje högt skulle jag tro. Har inte varit där så många gånger trots att jag bor typ 200 meter därifrån men min hund går bra att ha lös, så vi har inte så stort behov av rast gården :)

TeamVanity
0

Va kul! Jag bor inte långt ifrån, bor på väderilsgatan,
brukar släppa hunden på tennisplanen uppe vid gymmet på svartemossen, om du vet vart det ligger? Men man måste vara där tidigt innan någon annan kommer dit, och en rastgård för hundar visste jag inte ens att det fanns! =) Skulle vara jättekul att ses och prova =)

[Driva]
0

Jag trodde de var en typ rastgård för dagisungar, men sa min sambo att de var en hundrastgård för han hade sett folk släppa sina hundar där (vilket var väldigt mycket mera logiskt eftertsom de ligger inne i en skogsdunge långt från något dagis)

Den här helgen ska jag resa bort, så jag har tid i dag och sen ons-sön nästa vecka :)

TeamVanity
0

Haha ja jo, det lät lite mer logiskt =)

Javisst, här har du min mail - crash_creative@hotmail.com,
hör bara av dig när du får möjlighet!

Men  kikade lite mer efter den nu på nätet och hittar ingen vägbeskrivning alls, har du lust att skriva ner en åt mig lite mer noggrant, så kan jag gå dit och kika med hunden? =)

[Driva]
0

När jag kommer hem kan jag peta in den på googlemaps :)

TeamVanity
0

Gör så! =)

Kalli
0

Finns även hundrasgårdar vid Slätta Damm och såklart Blå Stjärna, är dock osäker på exakt hur bra stängslet är eftersom jag inte har hundar som rymmer. Däremot är vi gärna med på en liten hundträff, tror Trams saknar Drivas hund. Tungan ute

ellaaannnn
0

flyttar till hisingen i oktober och hoppas kunna hitta hundkompisar till min lilla valp så att hon får lära känna andra hundar. Så om ni skulle vara intresserade i oktober också så blir jag överlycklig :)

[Driva]
0

Jag är intresserad hela tiden :D

Nellie och jag har inte så många hundkompisar, då jag inte känner så många med hund, och har varit borta väldigt mycket sedan vi fick henne, så jag letar alltid efter nya hundkontakter :)

[Driva]
0

#7 naaaw jag tror Nellie saknar Trams med! eller kanske inser att hon gör de när de träffas :)

Kalli
0

#10: Haha, eller så tycker hon det är skönt att slippa den purdusa galningen som alltid skulle reta henne så hon jagade honom. Oskyldig

TeamVanity
0

Jag kommer definitivt fortsätta vara intresserad, ju fler desto bättre, tycker jag =)

Det finns hundträffar på wieselgrensplatsen med, ingen inhängnad utan stor fotbollsplan. Supertrevliga människor där =)

bambill
0

Hakar gärna på om det går bra:) Har en blandisherre på snart 7 år och en aussieflicka på 15 veckor. Bor en bit ovanför vårväderstorget.

Kalli
0

#12: Kan dessutom tipsa om att vi går promenader på Ramberget. De som vill träffas i Keilers Park 15.00 varje vardag och går en sväng med hundarna.

TeamVanity
0

Javisst, som sagt, ju fler desto bättre, 
var iväg och kikade på rastgården vid vårväderstorget 
- inte så stort, men mysigt och avlägset. Lite halvtaskigt 
staket, men ändå helt okej!

Vart finns Keilers park? =)

[nataschaj]
0

Jag hakar på!

Bor på långströmsgatan! inte så långt ifrån både friskväders elr eketrägatan!

har 2 små valpar som vill busa avsig!

15 den e br me sitt plats men dock dåligt staket ja

Men ni dey finns en jätte bra hundrastgård vid jättesten! godistrollet din burik och där.. högs staket så hundar kan ej hoppa över!

TeamVanity
0

Va kul med fler!

Jättesten? Har inte en aning om vart det ligger, har du någon lite bättre vägbeskrivning? =)

[nataschaj]
0

17 1 min från eketrägatan, ligger precis vid buss/spårvagnshållplatsen de är där man ser poseidons hus på väntsra sida. på höger finns dem nya röda/betong husen ju.

TeamVanity
0

Ska kika på det, kanske redan imorgon till och med. Tack!

[nataschaj]
0

JA GÖ DET!.

den e ju inte jätte stor, men staketet e bra och det!

bambill
0

Ska vi ta och bestämma en dag kanske, och plats? Behöver ju inte vara skrivet i sten, saker och ting kan ju hända, men preliminärt iaf?

[nataschaj]
0

Tisadag och Torsdag nästa v kan jag inte, men denna v kan ja fullt ut!

TeamVanity
0

Jag kan närsomhelst i princip, bara att säga till en dag innan =)

bambill
0

Men vad ni var specifika och bra:P Lördag finns det solchanser om man nu kan lita på vädreprognosen. Vad tror ni? Fm? Em? Kväll? Kom igen nu ta chansen och var med o bestäm lite;)

TeamVanity
0

Ska vi säga kl 14 på lördag?  =)

bambill
0

14 funkar för oss. Vilken av platserna tar vi? Du bor ju närmast mig om jag inte är alltför förvirrad nu. Vill du ta den rastgården som ligger vid vårväderstorget? Den vet jag iaf var den är… även om jag aldrig använt den.

TeamVanity
0

Jag och sambon tänkte åka och kika efter den på eketrägatan imorgon och se hur den ser ut, om jag hittar den och den verkar bättre än den på vårväderstorget så tycker jag vi tar den =) jag kan skicka ett meddelande till dig här på fokus eller skriva i tråden när jag vet?

bambill
0

Funkar det med. Jag har ingen aning om hur den ser ut där nere, visste inte ens att det fanns en där. Skicka meddelande el skriv för alldel i tråden, om det är nån mer som hakar på den dagen och tiden:)

Har inte bestämt mig dock om jag tar m båda hundarna el bara valpen…

TeamVanity
0

Det gör jag!

Okej, det gör du som du vill =)

Finns det fler som vill hänga på kl 14 på lördag,
så säg bara till eller dyk upp när vi har bestämt vart!

TeamVanity
0

Det gör jag!

Okej, det gör du som du vill =)

Finns det fler som vill hänga på kl 14 på lördag,
så säg bara till eller dyk upp när vi har bestämt vart!

[nataschaj]
0

Jag tror jag kan, ska dock gå en promis m en kille me sina amstaffrar, men kan alltid komma en stund nmed er! det skadar ju inget!

Kalli
0

Jag får stå över denna gång. Är inte hemma i Göteborg förrän slutet av Augusti tyvärr. :)

[Driva]
0

Jag ska upp till stockholm, men hakar på på nästa träff :p

TeamVanity
0

Ni är välkomna när det funkar för er =)

TeamVanity
0

Har kikat på den som finns på eketrä - hur bra som helst!
Kommer att vara där runt kl två imorgon me min lilla tjej =)

[nataschaj]
0

Nån som har lust att ses om nån timme elr 2 nån promenix elr sådära??

35 visst e den bra?, ingen hudn kan rymma förutom chichuacha d höhö

TeamVanity
0

Den va super =)

Vart hade du tänkt gå å promenera?
Har du lust å gå runt svartemossen så e jag gärna på =)

[nataschaj]
0

37 de blir perfekt!

TeamVanity
0

Härligt! Ska vi mötas  vid sjön, jämte fotbollsplanen om en timme?

[nataschaj]
0

Kan vi göra, ska vi byta nr med??? va för hund hade du?? ja kmr me mina 2 amstaff blandningar

TeamVanity
0

absolut, skickar numret via meddelande,
hade en treårig siberian huskytik

[nataschaj]
0

gö de! kl halv 7 en jätte lång promenad i mosse???

TeamVanity
0

Numret skickat, ses halv sju!

bambill
0

Vart ligger den lite mer spec. vid eketrä? Så man slipper gå runt där och se ut som ett ufo…;)

[nataschaj]
0

43 ej fått ännu men kanske kommer strax!. Men vi ses halv 7!

44 vad menar du?? menar du hundrastgården elr?

Från eketrägatan/busstationen går du upp mot långströmsgatan, du går på vänster sida. Där kommer du se en skylt där de står pizziria, godsis troll m.m du svänger in där (vänster vid bilvägen) går ca 50m knappt, sedan kan man gå rakt fram elr ta in på höger sida, kollar du på höger sida, ser du hundrastgården.

du zer högt stajet, men små buskar samt träd runt om kring den, den ligger där lekplatsen är.

du kan inte missa den, annars kan jag elr nån annan möta dej!

TeamVanity
0

jag kanske gjorde fel, har inte riktigt koll på forumet,  men skicka något, så kanske jag kan skicka de på någon svar-grej? ses där annars!

[nataschaj]
0

46 jag skickar dej mitt nr istället..see yaa sooon!

bambill
0

Ja det var rastgården jag menade. Förlåt den dåliga formuleringen, valp skulle ut><

Någon kanske kan vara vänlig o tjoa imorgon om ni ser en förvirrad människa m 2 hundar som frenetiskt stirrar efter en hundrastgård;)

[nataschaj]
0

48 Inga problem!!! de kommer nog att höras imon men annars kommer ja att spana efter dej.. va har du för hund???

bambill
0

En blandis och en aussievalp. Dyker upp imorrn vid 14 :) Synd det blir lite mkt f valpen idag annars hade jag gärna gått med på er prommis senare.

[nataschaj]
0

50 okey! då vet ja vem man ska kolla på!

ja de e synd men vi syns imon du!

bambill
0

Trevlig prommis på er:)

Suki
0

Nyinflyttad på Hisingen, bor vid Rambergsvallen. Har en American Staffordshire Terrier valp tjej som heter Nikki. Vi har inte så många hundkompisar. Är på semester och börjar inte jobba för än slutet av oktober så smsa gärna mig om ni vill ut och leka. 0700773333.

Kalli
0

#53: Välkommen till Hisingen! Jag är faktiskt hundvakt åt en Amstaff som heter just Nikki som inte bor långt från dig! Fast hon är lite över ett år nu så antar att det inte är samma hund.

Hör gärna av sig om du vill gå en promenad, bor på andra sidan berget annars kan jag tipsa om hundpromenaderna från Keilers Park kl. 3 på vardagar.

Suki
0

Nikki gånger 2. Haha. Vad är oddsen? Tack så mycket för tipset! Keilers Park vid tre ska tas tillvara på… Du har mitt nr så bara att höra av dig! Jag är hemma för det mesta.

ellaaannnn
0

Är nog Nikki x3 till oktober, flyttar till hisingen då. fast min är ej Nikki-amstaff :P

TeamVanity
0

Hej hörni! Har fullt upp nu i veckan,
katt som steriliserats, hundkurs, skola och jobb.
Men i helgen är vi redo för promenad, den som vill kan väl
maila nummer och intresse så kan man höras vidare sen,
enklare än att leta i forumet =)

[Yezz-an]
0

Nicki nr 4? Skrattande

Jag flyttar till Hisingen mars-april med en blandras 6 år, Nicki.

Tråden är gammal men jag hakar gärna på vid hundträffar och promenader när jag väl flyttat dit.

Lite långt för mig att ta mig till Hisingen nu. Bor i Stockholm Foten i munnen

Ses till våren!

Elega
0

Jag bor på långströmsgatan och hakar gärna på om det vankas promenader :)

pimmi
0

Kul! Vi bor också på Hisingen, Slättadamm. Där finns många promenadvägar och en hund inhängnad. (Keillerspark)

Svårt nu i all snön, men när våren kommer med barmark?

Skrattande

[nataschaj]
0

59 Grannar e vi då, tror ja vet vem du är, du har säkert sett mig med mina.

Elega
0

Ja, det tror jag att jag har gjort! Jag är hon med den där schäfer"valpen" som skäller ut alla :P Haha. Fast hon är bättre nu med all träning. Nu grymtar hon mest, haha. Promenera någon gång?

[nataschaj]
0

62 hmmm tänk tänk, äh ja e hon med alla hundar som "skäller" haha, ne

Men gärna! har 2 st som behöver umgås med andra, gammel gubben bryr sig inte.

(ja har nu 1 schäferblandning, svart, en liten Tax blandning, en beige amstaffmix)

ellaaannnn
0

Bor också i långströmsgatan, min lilla flicka skulle nog vilja ha sällskap nångång så vi hakar på om det dessvärre är nån liten hund till. (hon hyser tydligen förakt mot stora hundar) :/

cupcakes
0

Jag har en hund som gärna träffar andra hundar, han är en tvåårig golden som är kroniskt valpig ;) Jag bor på Orust så har inte så långt till gbg, däremot går jag i skolan utanför Karlstad så jag är inte hemma så ofta. Men om ni ska träffas något under vecka 12 kan ni väl säga till? :D

[Driva]
0

#64 jag bor vid vårväderstorget och har en hund storlek mindre (dvärgschnauzer/cockerpspaniel). Vi går gärna på promenix någon gång :)

-----------

http://thekanel.blogg.se

PetraKarin
0

Jag har också en mindre hund.

Hon kanske inte är lekstorlek för alla här men jag är väldigt gärna med på träffar och promenader ändå för vi behöver träna på att inte bli knasiga bland andra hundar.

Jag bor i inte på Hisingen men har inget emot att åka en bit för att träffa andra hundägare…

ellaaannnn
0

Längesen någon skrev så jag passar på nu; jag har hittat en jättefin och rolig hundrastgård i gamlestadstorget, har varit där ett antal gånger nu och min vovve älskar det, skall tydligen finnas nån hundträff varje torsdagar 18-19 och lördagar 11-12 för små-medel hundar. Var där en gång med min vän förra lördags men problemet är att den hundträffen inte är väl upplyst, så jag och en kompis med vardera hund skall dit på lördag 11-12 (kanske längre om man har roligt) och hoppas gärna att ni joinar!

Hundrastgården heter Hundbiten och här har ni lite information.

http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/kultur_o_fritid,ny_hundrastgard_invigs_i_gamlestan

Väntar mig gulliga leksugna hundar i alla åldrar som längtar efter nya lekkamrater!

[Driva]
0

#68 hade gärna hängt på men på lördag jobbar jag :(

ellaaannnn
0

de var ju synd =/ annan gång då ^^

amela87
0

Låter intressant, hänger gärna på nån dag! :)

KungArthur
0

Blev så glad när jag såg hisingen :P Dessvärre bor jag i kortedala men hisingen gör en alltid glad :P

PetraKarin
0

Det finns väl en stor, fin hundrastgård i Kortedala? Den skulle jag vilja utforska någon dag…

KungArthur
0

Ja det finns en jätte fin vid spårvangshållplatsen vid allhelgonakyrkan. Man kanske borde samlas några där någon dag. Glad

PetraKarin
0

Det vore säkert trevligt!

KungArthur
0

Kul vorre roligt om man kunde få med sig fler människor

[Driva]
0

jag är på:) min hund behöver leka av sig lite :)
Alla hundmänniskor här på lindholmen är så tråkiga, de går omvägar runt en, och de hundar som vi försöker leka med är jättetrista och bara går runt och nosar…

KungArthur
0

kul någon mer ju fler som kommer desto roligare Glad