Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1140 ggr
[Airo]
0

"Trix" ?

När min lilla valp Delta har blivit tillräckligt gammal så hade jag tänkt att lära henne en massa trix och träna henne .

Jag vill veta om ni vet några fler saker än ligg , sitt , vacker tass , skall , krypa , rulla runt , spela död . (sitt kan hon redan för att vara så liten , hon är en lättlärd liten sak !)

Självklart kommer hon att läras till fot , inkallning osv också . Flört (dock kommer hon redan på inkallning som en liten gris)

Tacksam för svar !

Loveradio
0

Handtarget :) det är en bra sak att lära in. Du håller din hand framför hunden och så fort den nuddar din hand med nosen så klickar du (om du tränar med klicker) eller så säger du "bra" och ger en godis. Gör så några gånger och flytta handen. Byt också hand. Träna också att hunden ska följa efter när du rör handen. När du har tränat in handtarget, så kan det användas till många olika saker. Så som "tyst inkallning" och slalom mellan benen osv. Också bra när man ska lära hunden att gå fot!

Tränade det första gången idag med min valp och han fattade direkt :) och det är så kul också!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Zorita]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Buga, berätta hemlis/viska, backa, skämmas, hoppa över armar/ben, stänga skåpluckor, släcka ljuset.

Och så snurra åt båda hållen, vifta med varsin tass och korsa tassarna.

Bara lite från min to-do-list och sånt han redan kan Flört.

[LillaLaven]
0

Bra tråd! Vill också hitta mer konster att lära busen!
Jag har dock bytt ut "vacker tass" mot High Five! Roligare så, typ som när man han besök, och bara highfivar med vovven plötsligt.
Det är lite underhållande! Den tycker han är kul också, så räcker med att jag håller fram näven! ;D

Lär henne fånga godis i luften? :)

[Zorita]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 håller med! Sen finns nostarget (vilket väl är samma fast med handen som nostarget) med olika saker som kon eller post-it, och tasstarget. Användbart för att lära in massa olika tricks Glad

[Airo]
0

Skulle ju vara roligt om man kunde lära henne att lägga godis på nosen , och så ska hon ha den på nosen tills man säger varsågod och så ska hon typ , puffa upp godisen i luften och ta den .. Det kunde våran storpudel när han levde .. Glad

Även att man lär henne vänster och höger (vacker tass då) och sedan båda (man får hunden att hoppa upp på bröstet och stå så) , det har jag lärt våran äldsta hane .. Glad

Karmatarerskanise
0

Lär hunden att le :) Gå tunnel. Hoppa genom dina armar. Peka ut dina fingrar med nosen.

[Airo]
0

#6 Haha , hoppa genom mina armar .. jag tror inte det är sååååå bra när hon är fullvuxen , tänka dig en rottweiler hoppa genom mina armar ? ^^' hahah , har för korta (:

[Zorita]
0

#7 haha samma med Seth, han är för stor och gillar inte att hoppa såvida det inte är ett måste. Fast över ben eller utsträckta armar borde gå, fast sist jag övade det fick jag så många rivmärken att jag fick konstiga frågor Tungan ute

Karmatarerskanise
0

#7 Hehe, tänkte inte på det :P

Chilli10
0

#5 Det kunde vår rottis :) Chilli är på god väg med, men hon tar den inte alltid :P

Kommer med tips senare, hinner inte skriva nu ;)