Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1183 ggr
Marre89
0

Vad gör ni med valpen?

Hejsan.

Jag och min sambo planerar arr skaffa valp sommaren 2012 och har lite funderingar sen när valpen börjar bli lite större.

Jag håller på att spara in semester så att man kan va mycke ledig när valpen är liten och man precis fått hem den, men nångång måste man ju börja jobba igen. Min fråga är då hur ni gjort med valpen? Har ni haft den på hunddagis/dagmatte, tagit med den till jobbet eller är den såpass så den vart ensam hemma? Jag jobbar halvtid så är ledig på förmiddagarna, men jag känner att valpen kommer väl inte va tillräkligt stor för att kunna va hemma i ca 3-5timmar? den är ju bara några månader då.

Så hur har ni gjort med eran valp?

Mvh Marie

(vet inte om jag la den i rätt grupp)

Karmatarerskanise
0

Hos oss har det alltid varit någon hemma med valpen. Kan inte ni vara det så tror jag dagmatte passar bäst för en valp.

Marre89
0

jo jag har funderat på det oxå, gäller bara att hitta någon bra som oxå kanske kan träna valpen lite. Alternativet är ju att min kille tar med den till jobbet, men han åker hemifrån kl 5 på morgonen å är hemma 17 på kvällen, känner att de inte blir så mycke tid (träning) å så för valpen då heller, han jobbar dessutom som smed och de är ju inte alltid rent å fint i verkstaden eller i bilen.. mycke små saker som en valp garanterat gör sig illa på.

Vill gärna veta vad alla ni andra gjort med er valp oxå :)

Maja2
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om Du jobbar halvtid, och är borta alla dagar halva dagar, skulle jag skaffa dagmatte några timmar varje dag. Alternativet att sambon tar hunden på jobbet, låter inte bra.

Träningen skulle jag ta hand om själv, utan ha dagmatte enbart för sällskaps skull. När hunden blir lite äldre skulle jag helt enkelt låta den vara hemma. 4 timmar per dag?  Det fixar de flesta hundar, och då kan man utnyttja resten av dagen till promenad, träning, aktivering.

Marre89
0

#3 Precis så jag tänkt lite oxå :D skönt att nån mer tänker som jag.. Detta kommer ju bli våran första hund så lite svårt att veta vad man ska göra lixom. Sen lät de ju ganska smart att ha dagmatte enbart är för sällskap, hinner ju med ganska mycke träning på förmiddagen å även eftermiddan efter jobbet.

Tack! Kom gärna med fler förslag

[Asta]
0

Vi har gjort precis så den här sommaren. Vi hoppas att få in valpen på hunddagis nu när vi börjar jobba. Då kommer han att vara fyra månader. Innan dess tar de inte in dem. Fungerar inte det kommer vi att leta efter någon dagmatte/husse.