Medlemskap i olika hundklubbar
Nu är jag ganska så förvirrad här. Jag vill gärna bli medlem i olika hundklubbar. Och då är ju frågan vilka klubbar man bör vara medlem i.
En klubb jag vill bli medlem i är Sveriges hundungdom. Och när jag fyller i mina uppgifter på deras hemsida så står det att eftersom jag är 19 år så får jag förutom ett medlemskap i Sveriges hundungdoms lokalklubb (Umeå) dessutom välja till ett medlemskap i en av följande hundklubbar:
- Svenska brukshundklubben lokalklubb (Umeå)
- Svenska brukshundklubbens rasklubb (Boxerklubben)
eller
- Övriga specialklubbar (men där fanns inget för Boxer)
Alltså så får man 2 medlemskap för samma pris.
Så bör jag välja till ett medlemskap i SBKs lokalklubb eller SBKs rasklubb? Vad tycker ni? Jag vill ju helst bli medlem i båda!
Och visst är SBK's rasklubb (Boxer) och Svenska boxerklubben samma sak? Eller?
Och sen är det det här med SKK. Där vill jag ju också bli medlem..? Och där finns det ju också alla möjliga länsklubbar och specialklubbar. Är helt vilse.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hmm.. nu blev det lite fel i rubriken. Är lite trött
Nån vänlig Medarbetare kanske skulle kunna ändra rubriken till "i" olika hundklubbar istället för "på"? :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Svensk hundungdom är samma som SKK, fast för ungdomar, så var med där. När du blir för gammal får du betala fullt medlemsskap i SKK istället, och betala extra för de jklubbar du vill vara med i.
Boxerklubben, lixom alla bruksrasers klubbar, ligger under brukshundklubben, om jag inte missminner mig (har aldrig haft brukshund).
Du kanske har mest nytta av att vara med i din lokala brukshundklubb. Jämför priserna, viljet du tjänar mest på att gå med i gratis, om du vill vara med i båda.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vad har du för anledning till att vara med i umeås brukshundklubb om du är med i deras ungdomsklubb? Tävla lydnad, bruks osv får du ju redan.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm