EFTER 1 ÅR
Hejsna,i 1 år har jag trott att min lilla tös var en bischn havanis,Men de är hon inte.vi fick somsagt inga papper på hunden(Troligtvis insmugglad undrar ni ngt får ni fråga) Men iaf,härom dagen när jag och en kompis tittade lite p allergivänliga hundar så såg jag en bild och skrek rakt ut"DE ÄR JU LOOSY" de var exsakt och efter lite läsande kunde jag ställa ne ras på min hund.Rasen är en dandie dinmont terrier,så oerhört glad:) ÄNTLIGEn lixom.Min bebis mitt allt min tös jag älskar dig

Hoppsan, men de raserna är väl ganska olika i utseendet?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja det är stor skillnad tycker jag.
Kan du inte lägga in foto på din hund? :)
kan du inte lägga in bilder på dem olika raserna?
#3 Googla så kan du se skillnaderna :)
Blir svårt att lägga in bilder på raserna om man inte känner folk som har det.
Man får ju tyvärr inte ta bilder från google.
Alltså jag tycker inte hon är lik en dandie, jag har sett din tik på bild och har alltid tyckt att hon ser ut som en havanais blandis. Inte renrasig alltså. Hon har inte samma pälstyp som en dandie och inte samma utmärkande ögon som dandisarna har. Dessutom är det en ganska ovanlig ras. Min kompis har dandie, och en bekant har uppfödning av rasen. Jag tror snarare hon är en blandis av något slag :-)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men jag skulle gärna se en helkroppsbild på henne, där man ser henne från sidan 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Stor skillnad på dem raserna :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Alltså, varför skulle säljaren påstå att det är en bischon havanais om det egentligen är en dandie dinmont terrier? Varför påstå att en renrasig hund är en annan ras? Jag är ledsen att säga det men det är mycket troligare att det är en blandras du har och i vilket fall räknas hon som blandras eftersom hon inte har stamtavla.
Grejen är den att dom sa att det var en frisé,så.hon ät troligtvis insmugglad ilandet.efetrsom de inte fanns papperinte reggad i jordbruksverket m.m Men jag vet att det är de hon är har även pratat med uppfödare av dandie,en som är väldigt insatt i rasen och visat upp henne för dom oh dom säger att jag har rätt om mina teorier.Men jag ville bara ha det sagt oh nu e de sagt. PUNKTSLUT