Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 7872 ggr
RagnarDivis
0

vilken ras passar mig bäst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vilken ras passar mig bäst. är allergisk och vill ha hund i framtiden. vill ha hjälp att hitta rätt ras. mina favoriter är

cavalier

fransk bulldog

japansk spets

långhårig chihuahua

SaraC
0

Om du är allergisk måste du själv kolla vilka raser du klarar av, det finns inga raser som alla allergiker klarar av.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
0

Precis som sara skriver måste du träffa hundarna för och se om det är någon du inte reagerar på. Finns ingen allergifri hund.

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller med 1 o 2. Men vet ju raser som endel tål vi har Pudel pga pälsallergi men oxå att det är min favorit ras. Sofits och CDD är oxå två raser vi provat o dessa klara min son av. Men det är olika vad man tål o inte tål, så det är bara prova sig fram.

[MaestroNestor]
0

Testa en Bedlingtoterrier. Alla mina hund allergiska vänner klarar av honom utan problem. En polare vart så imponerad att han nog köper en han med:)

rebz
0

Säger som 1 och 2. Du får testa dig fram. Kanske ta kontakt med någon viss kennel som har en av de där raserna och åka dit och se hur du reagerar. Har själv en Japansk Spets och jag vet att vissa allergiker klarar av den rasen. Den sägs vara rätt allergivänlig pga att den har päls i 2 lager (både täckhår och underull). Men bara för att den sägs vara rätt allergivänlig så beror det mycket på dig och vad din allergi klarar av. Det är mycket individuellt.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

BandiitQueen
0

Håller med både #1 #2 och #5.. Man får testa sig fram helt enkelt.. Jag är själv allergiker mot många hundraser men jag upptäckte att jag klarade av Dvärg pinscher, Pudel och Tax väldigt bra.. Så det är så himla inviduellt om vad man klarar.. Möt hundar av raserna du är intresserad av och känn efter :)
Jag är ju också ägare till en DP (för att tillägga) ;)

Lycka till :)

^_^ / Martiina

RagnarDivis
0

#5 har japansk spets fet päls??

Obestämd

SaraC
0

#7 Nej.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Ronon-m]
0

Även chines crested och powderpuff varianten klarar de flesta allergiker. Så besök uppfödare tex med sånna hundar du är intresserade av och känn av om du tål eller ej :)