Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2378 ggr
Mantissa
0

GPS spårare till hund?

Jag tänkte köpa en sån där GPS dosa som man kan spåra hunden(eller bilen eller barnet mm) med. Har sett en modell som kallas och som ska kunna göra vad jag vill ha ut av den. t.ex så får man en varning om hunden går utanför tomtgränsen. Kan spåra hunden via en liveom den rymmer/förs bort mm. Låter ju jättebra, men det kostar ju en slant. ca 1800:- plus avgift för spårtjänsten från år två. Men på ebay har jag sett liknande modeller för runt femhundringen. Min fråga är: Hur fungerar dessa om man importerar dem? Går överföringen till svenska kartor och sånt automatiskt? Tillkommer det någon kostnad förutom skatt?

Karmatarerskanise
0

Jag har ingen erfarenhet av sådana, men jag hoppas någon annan kan hjälpa dig :)

KaiPon
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vet att min pappa skulle lätt behöva nånting sånt, då våra hundar rymmer så fort dom får chansen XD Men skulle vara jättekul att få veta svaret på din fråga också :)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

jgs09001
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi har en Garmin Astro till våra hundar när de jagar, är det något liknande du är ute efter? Den är apdyr men jättebra.

Kartor och sånt vet jag inte jag inte hur de fungerar. Till vår Astro vet jag att vi köpte till karta över Mellansverige, kanske man måste köpa till kartor över Sverige? Om man köper inom EU är det tullfritt men om du köper grejer ifrån övriga världen tillkommer tullavgift på frakten.

Mantissa
0

Oj vad märkligt det här inlägget blev. Var inte alls klar med det, men datan/internet låste sig för mig. På min skärm hände inget men uppenbarligen så publicerades ju inlägget i alla fall..

#3 En sådan är ju naturligtvis idealet, men kostar som sagt från 5000:- även i usa.
De andra modellerna är bara själva dosan som man fäster på halsbandet, ingen handenhet. Istället får man använda mobilen och internet. Dessa är MYCKET billigare.

Jag har tur som känner en som ska åka över snart. Köper man där och tar med som handbagage så tillkomer varken skatt eller tull.
Samma om du känner dnågon där som skickar paketet till dig som gåva.