Akut behov av råd!
För ca en timme sen satte troligtvis en av mina hundar i sig ett kyckling ben. Jag är ensam hemma med en liten dotter som ligger och sover. Affären stänger snart och jag har ingen sparris hemma. Vad gör jag?? Är skit nojjig att han ska bli dålig nu och i morgon har jag bara en som kommer och går ut med hundarna mitt på dagen. Alltså ingen uppsikt över honom hela tiden…
Jag hade flyttat in barnet i bilen och åkt och handlat. Sen får man hantera ett surt barn och få isäng det igen, men det känns ju bättre för hundens skull.
Verkar vara benenskväll ikväll. En annan medlems hund åt också tillagat ben.
Kycklingbenet var tillagat va?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håller med #1!

Ja det var tillagat. Å det är inte alls bra väl…?
Om jag får tag i sparris, hur får jag i hunden det?

Jag har hört att halvkokt spagetti kan fungera också. Kan vara värt att testa om du inte får tag i sparris! Spagetti kanske inte är lika svårt att få hunden att äta heller, om du inte har en väldigt kräsen hund förstås. Lycka till!
#3 Det kan vara farligt om det vill sig illa, men det behöver inte alls bli det.
Ja, om den inte tuggar i sig det frivilligt vet jag inte riktigt hur du ska göra. Kanske mosa sparrisen ordentligt och den stoppa in i munnen och hålla igen till den sväljer?
Har aldrig behövt tvinga i något, så jag vet inte.

Jag har fått tag i en kompis nu som åker ner och handlar åt mig! Guld värt kan jag säga! Frågan är ju hur fasiken jag ska få i honom det om han tycker det är äckligt. Och hur mycket ska han äta för att det ska göra någon nytta?
#6 Försök i alla fall med en. Har ingen aning om mängden eller om det hjälper så långt efter. Men det är bättre att försöka tycker jag :)
#6 Be henne köpa inlagd sparris på burk då dom är mjukare, sen kanske du kan blanda det med finhackad korv/köttbullar/skinka.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ja, glömde kanske säga att det ska vara den vita på burk!
Bra tips LinaK med att blanda det med skinka eller så.

Det gör inget om han tuggar den då? Ska verkligen försöka få i honom. Annars får jag koka spagetti i värsta fall… Håll tummarna!
#10 Det ska nog inte vara någon fara, den är ju fortfarande trådig. Håller tummarna för er! Berätta hur det också.
#10 Ja håll oss uppdaterade.
Det går ju alltid att doppa den i nåt gott om inte hunden vill ta. I nåt spad av nåt gott. Hoppas det går bra!!

Åh vad skönt! Nu har jag fått i honom 4st sparrisar! Kan han få problem att få ut det om jag ger för många tror ni? Om det buntar ihop sig tänker jag på.
#14 Jag hade nog inte gett mer. Det borde räcka tror jag.

#14 Att få ut det brukar inte vara några problem, iaf inte pga sparrisen utan det är i så fall om benet lagt sig på tvären eller så.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Okej. Håll tummarna!
Hur gick det?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Det har gått bra! Vi har kollat bajset varje gång men inte sett något speciellt men han kan ha bajsar på tomten när vi inte har sett. Men han är pigg och glad!
#19 Super :)

Ja det känns skönt ;-)
Men så skönt!
Tur att det gick bra.
Vad bra!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar