misskötsel?
Av nån anledning e det väldgt inne att skaffa amstaff hundar, jag har iaf fått för mig att detta inte är den lättaste hunden för nybörjare?
En polare till mig har en nu och den börjar bli stor eller är tonåring men de har den instängd i en bur i ett rum innan de sticker och jobbar, utan vatten för att den annars kissar på sig, de jobbar vanlg arbetstid och e kanske borta 7 timmar +/-
sen går de ofta väldigt korta runder med den, iaf när vi är där o så innan man ska på fest, och den e såååå hypeeer! Den vill ju leka med alla men den får inte det, när de väl släpper ut henne ur buren så säger de åt henne att lägge sig på filten…
Sen är de rätt hårdhänta, har hänt att de svingat valpen upp i luften upp till huvuhöjd, slänger ner den på ryggen och brottar ner den för att den sk< lyssna…
jag blir orolig att de slår tbx nån dag?
Är detta okej? jag får nemligen panik när jag hör hunden kvida och så
/mabela
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
det är absolut inte okej! hoppas nästan att hunden biter tillbaka, mycket snart. Detta ska anmälas.
Herregud, klart det inte är okej!
Anmäl för guds skull.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, tyvärr är det ganska populär att skaffa vissa raser. Typ "penisförlängare", folk som egentligaen (kanske) inte borde ha hund öht.
Själv gillar jag inte ordet "förstahund" men du har rätt, en amstaff är inte bra att en person skaffar som egentligen inte vet vad en hund kräver eller kunskapen om hur man uppfostrar dem.
Hundar ska ju egentligen inte vara ensamma så länge. Och definitivt INTE instängd i en bur. Stackars hund! Jbv har lagar kring detta och det är alltså inte ens lagligt..
Självklart inte heller okej att slänga med sin valp sådär. Hur gammal är h*n?
Risken finns att valpen "slår tillbaka", men amstaff är en förarvek hund som gör det mesta för att vara till lags. Både på gott och ont i beroende på situationen..
Sånna här personer som gör att rasen får dåligt/sämre rykte..Anmäl för guds skull!
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Det är inte lagligt att ha hunden i bur! Det är inte svinga en hund i luften, borde räknas som djurmisshandel.
Jag säger också, ANMÄL!
Hunden behöver ägare som vet vad en hund är för något. Som vet att det är ett levande djur som behöver få leva!
Det är INTE ok, att ha hunden instängd i bur annat än i bil och tillfälligt.
Och det är INTE ok att låta hunden vara ensam så länge.
Anmäl dom direkt till länstyrelsen eller övertyga dom att omplacera!
att stå brevid och titta på gör dig enbart delaktig.
≧◔◡◔≦
Det där är inte bara misshandel det är tortyr. Att utsätta en levade varelse för detta är så grymt att ord inte räcker till. Hoppas verkligen att du anmäler(du kan göra de anonymt). Denna hund kommer bli sjuk både fysiskt och psykiskt av denna behandling!