Motionera vuxen hund med valp
Ni som har skaffat en valp när ni redan har en vuxen hund, hur gjorde ni med motionen av den vuxna hunden?
Menar främst er som är ensamstående eller inte hade någon som kunde passa valpen under tiden.
Jag funderar på en magsele eller barnvagn (haha) men med en valp av stor ras kan det bli väldigt tungt. Dessutom är det inte så praktiskt med en barnvagn i skogen xD
Berätta gärna hur ni gjorde!
lämnar ett tassavtryck när jag också är nyfiken på din fråga :)

Då Velvet var valp hade jag en vuxen labbehane som krävde en hel del motion.
Jag gick ofta längs skogsvägar eller elljusspåret och hade då en barnvagn med där Velvet fick åka när/om hon blev trött.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja, barnvagn är ju smart.. Men räcker koppelpromenader i två timmar längs ett motionsspår för en labbe? (som jag kommer ha när jag skaffar min valp). Jag tänker låångt in i framtiden ^^
Tänkte vanligtvis, när jag bara har labben, att vi skulle cykla/jogga några gånger i veckan och då är det ju svårt med en valp.. Men när valpen är med i bilden kanske jag blir tvungen att ersätta cyklingen med jogging istället så att jag kan jogga med barnvagnen. Smart? :P

#3 Beror väl en del på hur mycket hunden är van att få motionera annars och även på vad man gör under promenaden… Jag tog ofta med några dummisar och tränade apportering en liten bit in i skogen från motionsspåret, la spår, tränade lydnad, mm och då räckte det då gott och väl för min hane.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Sant sant, jag brukar oftast dela upp motion och mental aktivering men jag måste faktiskt börja lära mig att kombinera dom båda så det är ju väldigt smart. Tack så jättemycket för tipsen!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tog enkelt med mig Enja som var valp när vi gick hon fick gå själv men jag tog upp henne o la henne innanför en skarf jag gjorde som en bärpung hon är dvärgpudel=liten som skrutt då. Men det gick jätte bra o hon gillade att sitta iden oxå :)
Jag har ju små hundar, så när vi skaffade Seth var det inte värre än att vi bar honom eller hade honom i ryggsäcken, fast på magen:) Så kunde Tinka få sina långpromenader trots valp.

Vi är ju två, så det var inga problem när Molly var valp. Jag tog helt enkelt med mig Lizzy ut och lämnade valpen hos husse under tiden.
Jag har en kompis pomeranian här mycket, och när han var valp bar jag honom i famnen de stunderna. Han vägde ju knappt något så det var inga problem. Var det kallare väder så jag hade jacka eller munkjacka stoppade jag honom innanför tröjan. Ibland hade jag "hans" ryggsäck med och stoppade honom i den, fast åt andra hållet som #7.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar