Klövar - vart får man tag i såna?
Vart får ni tag i klövar till era hundar?
Och kör ni alltid med blod eller har ni provat att bara dra klöven efter marken?
Man lär väl ha tillstånd för att få lägga blodspår om jag förstått saken rätt?

Sabina
www.anibaz.blogg.se
Vi säger till jägare att spara klövarna åt oss, kapade vid första leden.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Älgklövar tigger jag åt mig av jägare under älgjakten, övriga köper jag, hittar annonser på jägarhemsidor/tidninga, elelr annonserar på ställen det finns jägare på, att jag vill köpa. Plockar även roadkills, hare, ekorre och större fåglar.
Du behöver markägarens tillstånd (och det kan vara bra att kolla med jaktlagen oxå, om någon jagar där, så att man inte ställer till något. Vidare behövs tillstånd från JBV att lägga blod om du inte har viltblod.
Någon enstaka gång kör jag blodlöst, men mkt sällan. Vräker gärna på blod i början, kan sen köra bloduppehåll i spåret.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#2 Okej tack så mycket 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jägare harjag pratat med :)
Jag brukar använda blod, lite utspätt med vatten (så varar det längre), i en liten petflaska med ett litet hål i, i korken så man kan droppa lite blod efter sig samtidigt som man drar klöven.
Ja man måste ha tillstånd men av markägaren :) Men har läst någonstanns att man måste ha tillstånd för att köpa blod?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Man måste inte ha tillstånd för att KÖPA blod, du kanske bara ksa göra blodpudding. Men ska du sprida ut det i naturen behöver du tillstånd.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#5 Aha :) För har läst olika lite över allt :) Då vet jag!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.