Yrkesutbildningar-vilka passar?
Hejsan!
Det var ju ett tag sedan jag gick mina utbildningar till hundinstruktör och hundpsykolog och pga en bussolycka arbetar jag inte med detta som mitt yrke längre. Nu de senaste månaderna har jag hjälpt en kompis kompis som har en köpt en omplacerings hund med många svåra problembeteenden pga av sin bakgrund. Det visade sig att tjejen som köpt hunden hade samma tänk som jag men inte kunskapen så jag började hjälpa henne. Hon är otroligt envis och duktig. Hon och vovven gör framsteg hela tiden, jättekul. Nu vill hon gå vidare och utbilda sig till hundinstruktör, hundpsykolog. Men jag har inte riktigt koll längre på utbildningarna.
Detta letar hon efter:
Min kompis liksom jag vill arbeta med positiva och "mjuka metoder" men samtidigt så tycker vi båda att ibland måste man säga ifrån och ta tag i sin hund men det skall aldrig ske med meningen att det ska göra fysiskt ont eller att tex tvinga hunden att ligga på sidan eller rygg. Dvs skrämma och tvinga hunden till lydnad. Ingen av oss vill använda strypkoppel. Samtidigt vill man inte hamna på andra sidan där det bara matas med godis och att det inte ska finnas ledarskap och regler. Oavsett vad man väljer att kalla det så lever våra hundar i ett samhälle där den måste stoppas och styras ibland och då är det lika bra att lära ut det på ett BRA SÄTT.
Kan någon berätta hur det ser ut på framför allt Hundutbildningsgruppens utbildningar och Hundens hus yrkesutbildningar samt andra utbildningar? Gärna så ingående som möjligt med för och nackdelar.
Tacksam för svar och tips!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns i princip inga utbildningar som utbildar om hundägarskap utan regler för hunden. ;) Även en hund som aldrig hört ett hårt ord i sitt liv måste ju till exempel kunna komma på inkallning för att kunna vara lös. ;) Bara som parantes alltså. =)
Själv har jag bara gått Canis utbildning och kan tyvärr inte uttala mig om de du frågar efter. Jag föreslår att ni mejlar till folk som gått de utbildningarna och som arbetar med det, tror inte det är så många yrkesutbildade som finns här. Kan hända att det finns någon på alltomhundar som ju är ett större forum.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Hundutbildningsgruppen är toppen. De tar in flera olika föreläsare, så att man får ta de godbitar man vill från varje. Man får lära sig hund, hur de fungerar, hur man läser dem och massor mer. Jag har gått deras HUND3 och HUNDkursledarutbildning, samt blodspårsinstruktör.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
jag går instruktörsutbildningen på hundens hus, är jättenöjd med den. Du kan gärna mejla om du vill veta någonting. 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.