Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 737 ggr
[hyperiion]
0

Tips! Skriv en lista!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ville bara tipsa alla om en sak som hjälpt mig. Nämligen att skriva en lista på vad ni anser är ett värdigt liv för din hund medans den fortfarande är frisk. Nä hunden börjar bli äldre så kan man lätt tappa greppet om vad som är värdigt. Man inbillar sig att de inte är så illa. Min hund blev sjuk och ja hoppades på att det gick att lösa. Vi va hos veterinären och dom gav mig tyvärr falskt hopp. En dag satt ja hos veterinären och tittade på min flicka och skulle ta de svåra bestlutet om hon skulle få somna eller om hon skulle medicinerad ett tag till. Då när ja ringde min mor om råd påminde hon mig om min lista. Då stod det helt klart för mig vad som var rätt för henne. Hon fick somna in och ja kände mig helt plötsligt 100% säker på att detta var rätt beslut!

Jag saknar min ängel med vet att hon har de bra nu!

Foto: Sophie Palmgren

Chilli10
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Faktiskt ett jättebra tips tycker jag :)
Min pappa har nog en sån lista, fast i huvudet. Han skulle aldrig låta sina hundar lida. Jag har det också själv när jag tänker efter.

[Forest]
0

Men gösses har du nyligen tagit bort henne? beklagar sogen Gråter  jag tycker du valde rätt iaf jag är helt imot ge mediciner för att orka leva, är det något lite visst det är okej men just gnistan ska de allt ha kvar o ge samt ska man inse att det är någ dags att ta farväl nu än när man är verkligen på botten. jag har själv ganska nyligen tagit bort våran första hund det var tungt många år innan vi trode man skulle behöva ta detta beslut. Hua det är hemskt gråter när man tänker på det vad man saknar sin små älsklingar <3 Chanel

[hyperiion]
0

#1 när man skriver dom på papper finns de ingen risk att man senare glömmer något viktigt:)!

#2 Ja jag fick tyvärr ta bort henne för exakt en månad sedan. Hon blev tyvärr sjuk väldigt fort. Något som visade sig vara hennes canser så de fanns inget att göra:/.

Chilli10
0

#3 Sant! Han glömde dock inte sina värderingar när det för några månader sedan beslutades att rottisen skulle avlivas, och jag stod absolut bakom hans beslut även fast det var väldigt jobbigt =(

Men som du säger blir många "blinda" när deras hundar börjar bli gamla och/eller sjuka. Kanske säkrast att skriva ner.

Jag förstår verkligen att det är jobbigt, men samtidigt så har du absolut gjort rätt. Det var en liknande grej som hände med vår hund.. Alltså inte cancer utan han fick smärtstillande som inte hjälpte en kort tid osv..

[hyperiion]
0

#5 Jo de värsta är ju att se sin bästa vänn lida.

[Forest]
0

3 canser hade våran hund med bara 6 år vart hon Gråter

[hyperiion]
0

#6 Synd:/ Tråkigt när dom försvinner så unga:/ Hilda var nästan 9 så jättegammal va hon ju inte men de är ju vanligare i den åldern:/