Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1780 ggr
[Ametisth]
0

Baenjiägare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte jag skulle se hur mång här som är lyckliga ägare till en basenji:)

Har du en basenji så skriv lite om den o vad i gör tillsammans. Skicka jättegärna med en fin bild också :)

Noa-Nisse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Även om jag inte är ägare av denna ras så måste jag bara säga att jag tycker de är otroligt vackra :) din är jätte jättefin :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

SaraC
0

Kolla gärna in till oss på Spetsar & Urhundar också Glad Där finns i alla fall en till Basenjiägare, KitoBonito heter hon därinne.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

simonelund
0

jag äger tuvär inte en heller tänckte köpa en men eftersom vi har fler hundar viste jag inte om det var så smart när man läser om dom står det dom kan komma upp och bråka med hundar om rangordningen

du som har en besenijer är dom väldigt bråkiga om rangordningen

Zebben
0

De är väldgit vackra! Men jag vet inte om jag skulle orka med någon själv. De jag umgåtts med har varit väldigt svåra med andra hundar, vilket jag tycker är ett stort minus.

SaraC
0

#3 KitoBonito jag nämnde i #2 har skrivit en artikel om Basenji som jag tycker är väldigt informativ och bra. Den hittar du här

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

KvirrZ
0

Jag har alltid tyckt att det är en otroligt vacker ras, även om den inte passar mig Glad

- Mvh Emma

[Ametisth]
0

#1: Tack så mycket:) Din Klenod är också helt bedårande :´)

#2: Det ska jag göra:) har pratat med henne på en annan sajt förut

#3 #4:Basenjis är inte svårare med rangordningen men en person med erfarenhet av "vanliga" hundars tillit och sätt kan uppleva basenjis som väldigt svåra. Så länge man inte jämför rasen på något sätt med någon annan så brukar man märka det efter ett tag:) Däremot har basenjin ett helt annat sätt att kommunicera än andra hundar då de bland annat inte skäller, viftar på svansen när de blir glada mm så kan andra hundar ha väldigt svårt att förstå en basenji vilket ibland kan orsaka konflikter.

#6: Ja basenjn är, har alltid varit och kommer alltid att vara den mest imponerande rasen jag känner till:) (enligt mig)

Chilli10
0

De är verkliga jättefina :)

Emaljoh4
0

#7 Hur kommunicerar de? Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Ametisth]
0

#7: Basenjis har sitt "eget" kroppspråk och kan därför vara svåra att tyda signaler från. En sak som är väldigt speciellt är ju att de t ex inte viftar på svansen och att de dessutom reser ragg samt fäller bak öronen när de blir glada. Dessutom kan de ju ge ifrån sigett ljud när de blir exhalterade som av andra människor samt hundar kan uppfattas som en morrning eller hotfullhet. En annan speciell grej som man lär sig med tiden som basenjiägare är att läsa VÄÄLDIGT mycket ansiktsuttryck och blickar. Så med andra ord har de vääldigt stor personlighet men kan verka väldigt svåra att förstå och träna för en som är van vid sk "vanliga" raser

[Ametisth]
0

#9: oj blev visst lite fel där. Inlägget jag råkade skriva till #7 skulle vara till dig