Motion för en chihuahua?
lite nyfiken på hur mycket motion en Chihuahua behöver jag är väldigt intreserad av chihuahua
.
Kan tänka mig att en timme om dagen räcker.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Minst en promenad ska vara på 1 h skulle jag vilja säga. Visst är det små hundar, men de behöver också röra på sig. En långpromenad på minst 1 h och några kortare. Plus träning/berikning som alla hundar oavsett ras behöver dagligen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skulle nog säga att minimum ligger på totalt 1.5 timmar per dag, men det beror på vad man akiverar den med i övrigt. Den KAN gå riktiga långpromenader, men jag skulle påstå att varje-dag-promenaderna Kan vara lite kortare förutsatt att man aktiverar den i övrigt.
En chi är ingen soffpotatis, även om den älskar att ligga i knät och bli ompysslad.
En del skaffar en Chihuahua i tron om att den knappt behöver nåt alls i fråga om motion och aktivering…. och De ägarna står snart med en liten skällig individ som stressar runt och lever rövare- precis som alla andra hundar som inte stimuleras tillräckligt.

Våran tik klarar sig gott på 1 1/2 timmes prommenix om dagen, men hon får också annan typ av aktivering. Ut över detta KRÄVER hon inget extra ! Och är tillfreds med det hon får…