Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 6853 ggr
RagnarDivis
0

Motion för en chihuahua?

lite nyfiken på hur mycket motion en Chihuahua behöver jag är väldigt intreserad av chihuahuaGlad.

Eywa
0

Kan tänka mig att en timme om dagen räcker.

Zebben
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Minst en promenad ska vara på 1 h skulle jag vilja säga. Visst är det små hundar, men de behöver också röra på sig. En långpromenad på minst 1 h och några kortare. Plus träning/berikning som alla hundar oavsett ras behöver dagligen.

Maja2
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skulle nog säga att minimum ligger på totalt 1.5 timmar per dag, men det beror på vad man akiverar den med i övrigt. Den KAN gå riktiga långpromenader, men jag skulle påstå att varje-dag-promenaderna Kan vara lite kortare förutsatt att man aktiverar den i övrigt.

En chi är ingen soffpotatis, även om den älskar att ligga i knät och bli ompysslad.

En del skaffar en Chihuahua i tron om att den knappt behöver nåt alls i fråga om motion och aktivering…. och De ägarna står snart med en liten skällig individ som stressar runt och lever rövare- precis som alla andra hundar som inte stimuleras tillräckligt.

Ladymon
1

Våran tik klarar sig gott på 1 1/2 timmes prommenix om dagen, men hon får också annan typ av aktivering. Ut över detta KRÄVER hon inget extra ! Och är tillfreds med det hon får…