Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 2552 ggr
Emaljoh4
0

Mat en eller två gånger per dag?

Spelar dt  egenetligen någon roll om hunden får mat en eller två gånger per dag?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Många hundar äter 1 gång omdagen men många äter 2 gg per dag, våran hund äter 2 gg men då är det råmat morgon/förmiddag sen färskis sent på kvällen vid 21 får hon den pga hon inte äter innan. Man får någ se lite på sin hund oxå är den hungrig eller inte?

[Zorita]
0

Jag matar 2 ggr om dagen, annars ser de så hungriga ut tycker jag. Tänker också att det kan vara bra så de inte äter för mycket för fort. Sen ska min ena hund ha medicin 2 ggr om dagen så det passar ju fint att ge den samtidigt…

Fast generellt spelar det ingen roll tror jag, men tyckte jag läste nånstans att 2 ggr/dag var rekommenderat.

rebz
0

Mina har tillgång till mat under dagen men de äter typ bara på kvällen ändå. Tycker att så länge som hunden äter så spelar det ingen roll hur många gånger om dagen de äter.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Karmatarerskanise
0

Max får två gånger om dagen, annars spyr han.

Noa-Nisse
0

Min hund får mat 3 ggr om dagen. vid 07:00, vid 15:00 och vid 22:00

Mest för att minska risken för magomvridning.

Medarbetare på Hundar.ifokus

AnneN
0

Velvet får 2 gånger för annars så spyr hon galla

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

fettmedkevlar
0

Huskysarna får mat endast en gång om dagen medans schäfer får mat två gånger. Fast visst kan jag ju vänja schäfern att få mat en gång om dagen och huskysarna två gånger.

Jag tycker man kan säga att det blir vad man gör det till :-)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Maliiin
0

Min hund äter 3 gånger per dag! Tycker de verkafr må bäst av att äta minst 2 gånger per dag. Annars blir det så mkt mat vid ett och samma tillfälle och deras magar mår inte bra av detta.

Så har du möjlighet att ge hunden mat 2 alternativt 3 gånger per dag tycker jag du ska göra det :)

fayefaye
0

Jag har för mig att jag läst nån rekomendation nånstans att ge 2 ggr om dagen, men för några år sen var det vanligaste att ge en gång om dagen. Min hund får mat två gånger om dagen men det är inte alltid han vill ha sin frukost.

Zebben
0

Jag har alltid gett mina hundar 2 ggr om dagen. Tycker det är bäst, för då får magen inte så stor mängd att jobba med som det blir om man bara ger en gång.