Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1063 ggr
Binis-f
0

koppel+kissning

Nybliven ägare till en dogo canario, läst runt här på forumet om promenader och fattat det som att 1 minut per vecka på valpen per dag är lagom. Maja är 10 veckor så alltså tio minuter per dag.

Men… man måste väl kunna ta ut henne i koppel på framisdan av huset bort till en liten gräsplätt ca 20 m för att hon ska kunna kissa? Det måste ju göras otaliga gånger per dag eftersom hon inte är rumsren, jag vill inte ta ut henne utan koppel eftersom det bor många hundar i området.

Vi vill gärna vänja henne av att kissa på baksidan för där har vi pool mm till barnen.

Karmatarerskanise
0

Ja, att ta henne till gräsplätten kan du göra. Och det är bra att ni går til samma ställe.

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Givetvis går det bra! Den där 1 minut per vecka är väl bara en rekomendation för att man ska veta något sånär hur mycket man ska gå med en valp.

Vi hade också koppel på våra hundar från dag 1, då vi bor mitt i "stan" (byn) så finns det ingen möjlighet att ha en liten valp lös. Eller jo möjlighet finns det väl men skulle aldrig göra det.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Michaela-N
0

Valpar kräver ingen motion men tar heller ingen skada av att promenera i sin egen takt. Då får man ta hänsyn till hur mycket den orkar och gå långsamt och göra mycket pauser.