Hur hanterar ni beröm?
Jag försöker lära mig att ta komplimanger om mina egna prestationer eller frisyrer eller vad det nu kan handla om på ett positivt sätt. Dvs att säga "tack" eller "å vad roligt att höra" istället för "äsch det var väl inget", "jag har ju inte så mycket talang" eller vad som tidigare kunde komma ur min mun…
MEN
när jag får uppskattning för att jag har en fin hund… då blir jag lite förvirrad, det är ju inte min förtjänst att han är fin. Lydig - ja, trevlig - nja, gullig/fin - näe det är han ju bara 
Brukar säga tack, men blir lite generad på nåt vis…
(jag vet att det är VÄRSTA i-landsproblemet men tänkte det vore kul om någon annan funderat på samma sak).
Nu kunde jag helt plötsligt inte bifoga någon bild så ni får tänka er hur himla fin han är 
- Tillräckligt bra är perfekt! -

Berömmer nån en av mina hundar hålert jag bara med. Särskilt om nån säger att Ego är vacker.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag håller med, är bara glad att andra tycker som jag: att jag har väldigt fina och trevliga hundar!!! 
#1 och 2 ja såklart jag blir glad, 
det är väl bara problem med att hantera komplimanger som spökar.
"Vad roligt att höra"
"Tack"
"Ja visst är han"
borde ju funka, men som sagt det känns lite obekvämt…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håller med… Jag får höra det hela tiden om min Seth 
Brukar mest hålla med, fast om nån kommenterar på träning osv kan jag säga tack.
Jag blir stolt när någon berömmer min hund. Det är ju inte JAG som får komplimangen egentligen utan hunden även om det riktas till mig. Jag har svårare för vanligt beröm jag, men hunden kan de få berömma så mycket de vill.
he he, fast jag blir ju också stolt och glad, det är hur jag ska bemöta/svara som är mitt dilemma 
Här har vi en tråd om precis detta http://hundar.ifokus.se/discussions/4e34474588f4723a0000c043-vad-sager-ni#discussions-7 
Jag brukar säga antingen Tack (eftersom hunden inte kan svara själv) eller Ja, det tycker vi också eller Ja, vi tror att vi fått tag i en riktigt bra hund. Beroende på vad de säger.
Får mycket kommentarer om min hund vilket är jätte roligt men
Jag säger typ , ja visst är hon! eller Hon säger säkert tack ;)
Min blogg:http://enrusselsdagar.blogg.se
Medarbetare på Jack Russell Terrier
Copyright på alla bilder!
#9 - det var en rolig bild
#7 what, och helt ny:-O hur kunde jag missa den? Tack för länken!!! #9 ha ha, vilken stolt hund (och stor rosett)
Jag är precis likadan! Brukar bli något halvavigt "Ja, visst är hon/dom"
Det känns dumt att tacka för något som inte är min förtjänst liksom.
En annan grej är på jobbet när jag står i cafeterian ibland.. När kunderna går brukar dom tacka för maten och jag tycker att vad jag än säger så känns det fel. Jag kan ju inte säga "varsågod", dom har betalat för det och det är inte jag som har lagat det
Så då blir det "tack själv!" istället, men det känns också lite halvfel.
Komplimanger som är riktade till mig har jag också jättesvårt att ta, så det kanske har lite att göra med det, jag vet inte.
#11 stor rosett och liten hund ;)
Men stolt är hon!
Min blogg:http://enrusselsdagar.blogg.se
Medarbetare på Jack Russell Terrier
Copyright på alla bilder!
När vi är ute får jag jätteofta beröm för vilken pli jag har på henne, att det ser fint ut när vi tränar och liknande. Då tackar jag och säger att hon är väldigt lätt att jobba med. När folk säger att hon är fin, vacker, söt, snäll osv då håller jag bara med, eftersom det är hon som är följande saker och inte jag, och jag själv kan ju inte annat än hålla med så 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Hur man förhåller sig till komplimanger och beröm beror säkert till en del på vilken självkänsla och vilket självförtroende man har. Vissa verkar tycka att de inte är värda beröm, eller att det finns andra som är bättre. I vissa familjer är man verbala och uttrycker sitt gillande på det viset och i andra familjer är en klapp på axeln lika mycket värd. Det är klart att man kan känna sig obekväm med komplimanger om man inte är van det från sin umgängeskrets.
Men eftersom livet inte är någon tävling så finns det plats för alla, och att folk uppmärksammar och säger vänliga ord ska vi inte värdera utan uppskatta och tacka vänligt.
För just då och där i det ögonblicket så tyckte den människan som gav dig komplimangen att du var värd den.