Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 820 ggr
wintermynta
0

Mjölktänder & kastrering

Sitter här och funderar hur jag ska göra. För 3 veckor sedan opererades vår valp för navelbråck och utdragning av fem mjölktänder. Idag ser jag att även dom bakre tänderna kommit i dubbla rader både uppe och ner. Veterinären har ruckat på dom när han opererades men dom sitter ändå som berg. Även nån tand ifram är i dubbel uppsättning. Jag försöker vicka men inget händer förutom att valpen blir rejält sur.
Pga att han mådde väldigt dåligt ett dygn efter narkosen funderar jag om vi vågar söva honom igen och dra ut alla kvarvarande mjölktänder samt kastrera honom? eller om vi ska vänta?
Har varit i kontakt med uppf ang första operationen för att bl lösa den eknomiska biten (även för rådgivning) men intresset är svalt,  annars hade jag vänt mig till denna.
Han är 6 och en halv månad gammal dvärgpudel.
Tacksam för alla svar

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad säger veterinären om det? Ibland kan det vara bra och ringa och rådfråga flera veterinärer för att höra vad flera har att säga om saken.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

wintermynta
0

Jag ska prata med veterinären imorgon men tänkte även om någon har erfarenhet att operera så tätt inpå och på en valp