Halt.
Jag har inte sett om han gjort något men med tanke på att han springer så oerhört fort kan han mycket väl vrickat sig eller sträckt sig.
Jag har avvaktat i ett par dagar nu och när han rört sig en stund haltar han inte alls. Men har han leget still en stund eller en hel natt så haltar han ganska rejält.
Jag ska ringa veterinären i morgon och rådfråga. Men jag vill höra vad ni tycker jag ska göra? Kyla, värma, vila osv?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skulle någ hålla hunden så still jag kan burvila pga detta sen bara ut o rastas inte springa utan bara promenad. En fråga är hunden en unghund? kanske växtvärk? sträckning kan det oxå vara lätt hänt att han halkat till.

Han är 1år och 7mån. Han har aldrig lidit av växtvärk och är ju färdig i kroppen så det bör inte vara något sånt. Bur fungerar tyvärr inte. Han skulle göra oss döva. Men koppelpromenader och inget spring kör vi redan med. Men han är ju lite svår för han kan ju få spel inne och ta ett varv i huset så det är svårt att hålla honom i absolut stillhet. Men vi stänger så han bara kan vara i hallen och vardagsrummet.
2, Det låter bra att du har styckat av till honom på så vis :) Eftersom han är så gammal så är det inte växtvärk ;) men som sagt springibenenhund som han är är det säkert en sträckning han har åkt på. Du gör rätt i att ringa vetrinären imorgon iaf bäst att vara på säkra sidan