OT - Vad för musik?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja nu kommer en liten ot-fråga här. Vad lyssnar du på för slags musik? Vilka artister & grupper gillar du?
Favoritlåt?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag lyssnar på all rock.
Några band jag gillar är Foo fighters, Ac/dc, Zz-top, Avenged sevenfold med fler.
Min favorit låt just nu är Bridge burning med Foo fighters :)
Jag lyssnar på mycket men mest rock som Helloween, mustach, whitesnake mfl :)
Avskyr gammaldags musik (blues, opera mm).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Om du tycker blues är gammeldags musik får du nog nästan räkna rock också som gammeldags musik. 
#3 Nja jag räknar inte det till det, det är nog många som inte gör det :)
Nej - blues är så klart äldre, men rocken - som faktiskt har sitt ursprung i blues - börjar ju fylla 60 år nu så jätteung är den ju inte.
#5 Nä men jag menade just sån många spelade långt bak i tiden :)
Sånt som många gamla lyssna på idag (finns unga med såklart men mest gamla) :)
Oj det är väldigt blandat! Lyssnar på rock, punk, r&b, pop, alternativt, grunge, metal, lite reggae, lite ska, hiphop/rap. Beror mycket på vilket humör jag är på. Mest rock och punk dock.
Min stora idol är Thåström (som jag haft äran att se live 2 ggr) Annars är några av mina favoriter Shinedown, Nirvana, Hoffmaestro, Johnossi, Lars Winnerbäck och Social Distortion.
Favoritlåt? Väääldigt svår fråga. Men en låt som betyder mkt för mig är Long nights - Eddie Vedder. Den är riktigt fin. En annan bra låt är One day - Matisyahu. Som sagt väldigt blandat :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#7 Åh glömde Thåström, älskar Thåström :)
Ja du, det är väldigt blandat.
Har växt upp med Beatles och Bob Marley, men nu är det mest rock och folkrock, typ.
Foo Fighters, Kings of Leon, U2, Depeche Mode, Simple minds, Mumford and sons, Florence and the machine, The sounds, The Horrors, Saybia, Fever Ray, Snowpatrol, Mustach, 30 seconds to mars, The temper trap.. Jag kan fortsätta i en evighet. Har dedikerat min höger arm till mina favoritban och har en ongoing sleev tatuering.
Favoritlåten är himla svår, men jag kan aldrig tröttna på Chasing cars med Snowpatrol
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Kul tråd!
Mina stora idolder är Linkin Park (dock bara de gamla albumen, dom har ju bara gjort skit nu..). Dead by April, Infected Mushroom, Opeth och så gillar jag enstaka rnb/hiphop tophits låtar som brukar spelas på radio t.ex lady gaga, rihanna osv.
Jag kan lyssna på det mesta. Men artister så som Winnerbäck, Thåström, Kent etc. gillar jag inte. Jag vet inte om det är just för att de mest sjunger på svenska…
Artister jag lyssnar på är Amy Winehouse, Bruno Mars, Bullet for my valentine, Fall out boy, Good Charlotte, James Morrison, Paramore, Lifehouse, OneRepublic, The red jumpsuit apparatus etc. Finns andra artister som jag också lyssnar på och det finns låtar här och där ifrån vissa som är superbra med. Men det är väl mest de artister som jag har flest låtar av som jag lyssnar på.
Men favoritbandet är Paramore. Jag kan nog inte säga någon riktig favoritlåt då jag gillar så många. Men en låt som alltid är bra och som jag gillar är Misery Buisness - Paramore :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Rock (jag ääälskar Sleaze-rock), metal, indie och indierock… Har en hel hööög favoritband, men Sick Puppies, System of a Down, Hardcore Superstar, Crashdïet, Shinedown, Blue Foundation, Paramore, Imogen Heap - och sen han som avviker från resten, min musikförälselse sen 8 år tillbaka: Bryan Adams!
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Kul att se vad ni andra lyssnar på. Jag lyssnar på väldigt blandad musik, men lite favoriter:
Mando diao, the cure, lykke li, the hives, placebo, håkan hellström, veronica maggio, johnossi, john mayer, muse, kent, takida, the hellacopters, the fray, salem al fakir, the ark, the strokes, depeche mode är några.

Jag har ganska blandad musiksmak!
Hoffmaestro, Rihanna, Takida, Nicki Minaj, Rascal Flatts, Ronan Keating, Beyoncé osv.. är några. Sen älskar jag att ibland sitta och lyssna på gamla Disneylåtar också^^
Åh, få se nu! Avenged, Bullet, Sabaton, Disturbed, Rise against, Red jumpsuit appartus.
hmm, vet inte om jag glömt nåt nu 
Men svensk musik, gammal musik och för de mesta lugn musik gillar jag inte alls ^^
Favvolåt för tillfället e nog… de var svårt.. Har några :P Scream men Avenged, My child lr Meaning of life med Disturbed och Wolfpack lr Uprising med Sabaton ^^
Helt värdelös på att komma ihåg namn på artister och låtar… så att jag har spotify är helt mina vuxna barns förtjänst. Nu har jag kommit så långt att jag kan planka vänners listor… fniss… så jag lyssnar på musik när jag sitter vid datorn… annars blir det aldrig. :) :)
Jag lyssnar mest på lite rockigare musik.
Mina två favoritband är Simple Plan och Volbeat. Jag gillar också Coldplay, Green day, Pink, panic at the disco. Även Regina Spektor och Imogen heap.
En av favoritlåtarna är fallen - volbeat.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Åh vad kul, har sett massa favvoband/artister flimra förbi :-) Nr ett för mig är ändå Robyn :-) Salem, florence and the machine, p!nk, coldplay, lykke li, miss li, those dancing days, regina spector, veronica m, johnossi, teddybears, mando diao, muse, good charlotte, kaiser chiefs, maskinen, ceasars, familjen, gossip, little marjorette och infinite mass har också kommit med på mina partylistor. Finns sååå många bra!!! Inser att det är mycket svenskt :-) Bästa låten är ändå dancing on my own med robyn Kul tråd!!!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
#18 Vi hade ganska lik musiksmak tror jag, var flera band du räknade upp som jag gillar också 
#19 ja jag tänkte på det när jag kollade alla svar före mig, kul!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Jag lyssnar mest på rock av lite olika slag, punk och country.
Favoritlåtar har jag för många av.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag lyssnar mest på r&b och pop, även k-pop.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Jag har rätt blandad musiksmak.. Lyssnar mest på Delain, Whitin Temptation, Muse, Veronica Maggio & Owl City. Så ja, lite blandat. 
System of a down, Clawfinger, Nightwish, Tenacious D, Michael Jackson, Infected Mushroom, David Guetta, Benni Benassi, Paul Van Dyk mm.
Alltså väldigt blandat 

Typ mest åt det rockiga hållet!
Som jag kommer på såhär lite snabbt!
- Volbeat
- Danko Jones
- Seether
- Shinedown
- Alter Bridge
- Sparzanza
- Pantera
- Three minute madness,
- Stone sour
- Nine inch nails
- Metallica
Min hund gnäller alltid i bilen om hon inte får lyssna på Pantera 
Jag lyssnar på elektronisk musik.
Några artister är Plastikman, Emmanuel Top, Pan pot.
Lyssnar även på Kent, BMTH, Johnny Cash, Hannah montana…
Blandad musiksmak.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Här är det gott och blandat:) Volbeat, disturbed, mustasch, the sounds, the killers, Kent,live, Robyn, the haunted, regina spektor är högt i topp. Har nyss upptäckt spotify i mobilen så nu är det mer musik än någonsin, går ju att koppla in både i bilen och stereon, underbart!
Inte att förglömma, Le tigre! Detta underbara band:)
#15 Just det ja, vi hade ganska lika musiksmak ;)
lyssnar på mycket, rock, reaggy m.m men favorit är reaggy, och då är det självklart bob marley, eller hans son, Ziggy marley
Svensk reaggy är det kapten röd :)