Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2682 ggr
Eywa
0

Bra labradorkennel?

Jag söker en bra DP-kennel, helst inte mer än 40 mil från Göteborg.

Ni som inte vet exakt hur långt kenneln ligger från GBG får gärna skriva ändå så kan jag ju själv göra en bedömning ifall jag vill åka så långt eller inte.

Det är ju en hel djungel där ute och dom flesta hemsidor jag har varit inne på har ingen info om deras mål med aveln osv..

Jag har inte fått många svar i mitt sökande på olika sidor men det känns ju som att någon borde veta iallafall EN bra? Det är ju en så väldigt populär ras.

Beckibus
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min kusin har köpt deras labrador från kroppsmarkens tror jag deras kennel ligger i skåne  var vet jag ej men det kan jag ta reda på:) deras labbe har fått VÄLDIGT bra omdöme på utställning och ett cert….
 Jag ska ta reda på mer men då måste jag först prata med min moster om info:)  Lycka till med letandet!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Eywa
0

Tyvärr är det inte en utställningslabbe jag är ute efter.. Kroppsmarken meriterar bara sina hundar genom utställning och det är jag inte intresserad av. Jag vill ha en DP för att jag vill ha en lagom aktiv hund som kan syssla med det mesta. Jag ska träna rally, viltspår och föremålsapportering i hemmet (kanske även uppletande) samt ev. WP och då kan och vill jag inte ha en utställnigslabbe.

SaraC
0

Jag kan ju ingenting om den här rasen, men har du frågat rasklubben?

Andra förslag är att använda sökfunktionen härinne för att hitta gamla inlägg där samma sak diskuterats eller att fråga inne på Retriever iFokus.

Men förhoppningsvis kan ju andra medlemmar härinne hjälpa dig med förslag på uppfödare!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar