Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1395 ggr
Eywa
0

Bra omplaceringshem?

Om man ska omplacera en problemhund bör det läggas mycket vikt vid personlig lämplighet, kunskap/erfarenhet och vad man kan erbjuda hunden.

Så ett bra omplaceringshem med en närvarande hundpsykolog som lägger stor vikt vid ovanstående punkter är vad jag söker.

Det finns ju tyvärr många omplaceringshem som inte gör en fullvärdig bedömning av hundarna och skickar ut dom till vem som helst.

Finns detta ens? Var det ligger i landet har ingen betydelse.

rebz
0

Har du facebook så gå in och sök på hittehund. De verkar jättebra och gör noga koll innan och tar tid på sig att.hitta rätt hem åt hunden! Har ingen koll på var de ligger riktigt.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Eywa
0

Tack för tipset! Jag kikade på hittehund och insåg att jag har tittat på dom innan :) Dom verkar superbra, tyvärr har dom ju inget "hem" utan fungerar mer som en väldigt seriös annonssida.

Inte för att det är ett problem men det vore ju en fördel för hunden att mellanlanda i ett bra djurhem och få träning och bedömningar av utbildad personal innan h*n skickas ut till ett nytt hem.

Någon som kan rekommendera ett annat ställe?

NathalieT
0

Hundstallet i Bromma kanske ? :)

Eywa
0

Jag har kollat på hundstallet men dom tar väldigt sällan emot hundar från privatpersoner. Dom sysslar mest med vanvårdsfall och akuthundar.

NathalieT
0

Okej Obestämd

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har du provat att kontakta "Hundar utan hem" på Facebook?
De verkar i alla fall seriösa.

Zabelle   

rebz
0

#2 vad jag vet så har de kontaktpersoner som kan ta hunden när den går igenom utvärderingar etc. Man kan ju alltid ringa och fråga hur de gör. :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se