Jag vill ha huund! :)
Någon som vet hur man lurar till sig en hund? :) Mamma är osäker vad gör man?
HUr man lurar till sig en hund .. du får nog ta och tänka om
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Absolut inte lura till sig en hund, men diskutera att ha en hund och försöka komma med bra argument. Du kan ju läsa på lite om hundar och berätta för din mamma hur det är så att även hon lär sig. Det är väldigt viktigt att alla i familjen vet ansvaret och hur det ska skötas, så man får inte bara säga dom possetiva sakerna så att inte din mamma får en chock och ni inte kan ha kvar valpen/hunden.
Viktiga saker att prata om:
Ekonomi- mat, veterinär, försäkring, leksaker mm
Tid- En hund får inte vara ensam mer än 6 timmar/dag. Hur fungerar det med jobb och liknande? Kan ni fixa hunddagis / hundvakt?
hur aktiva är ni- en hund kräver mycket tid. I början är det socialträning, rumsrenhet och liknande och hunden blir mer och mer "krävande" när den växer upp = den testar dig och dens plats i familjen. Man måste vara beredd på att få kämpa hårt med hunden dom första ca 2-3 åren. Alla hundar är individer och kräver ju såklart olika mycket motion och mentalträning.
Ja det var lite jag tänkte på. Andra kan gärna fylla på med mer saker som är viktiga att prata om :)
Haha ååh… man lurar inte till sig en hund.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som #2 säger prata med din mamma om det!
1#. Varför ska jag de`?
2# Okej, tack så jätte mkt för all information.! <3
3# Förlåt mej.
4# Jaå försöker, men hon bara men vi ska inte ha en hund nu ändå! :( <3
#5 Har du frågat henne varför du inte får någon? För det är kanske någon du kan göra något åt så att hon förstår att du kan ta det ansvaret!
#5 Då får du respektera det hon säger.
Jag är bästis med .Misse. och idag när hon kom till sin mamma så hade hennes mamma faktiskt köpt en hund som överraskning! :) För .Misse. har velat ha en hund ganska länge.
#8 ?
Okej… vad roligt. =)
#9 Ja! En liten Pomeranian som heter Nicke!
Låter som ett lite ogenomtänkt hundköp men man får väl gratulera då 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#11 Ja fast inte till mig men till hon… Men hon har velat ha hund länge så har väl hennes mamma fixat så dom kan ha den, inte vet jag…
Låter lite för bra för att vara sant, men är det det - grattis
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jo visst. Men igår var hennes mamma osäker och idag överraskade hon henne med en hund.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#13 Ska hälsa henne.
#14 Men ja jag vet inte…
Hon fick det dock lite lättare än vad jag fick… Jag har velat haft hund i 5 år. Och de senaste veckorna har jag gått ensam i skogen ca 7-8 km för att bevisa att jag klarar av daglig motion m.m och japp till våren blir det en labbe :)
#16 Oj vad bra gjort av dig! Jag skulle också velat ha en hund men går inte pga min pappas jobb… Ingen av oss är hemma på ganska länge i vår familj. Vi är borta mer än 5 timmar varje vardag.
Japp de blev en liten vovve, jag förstår knappt att de e sant! :S <3 jag älskar miin lilla Nicke <3 Synd att du inte kan ha hund .Jylle. <3
Tack för alla grattiisar! :)
#18 Ja men för föröka att hitta en lösning till det problemet… Och jag glömde nästan, GRATTIS!!
Japp, :) du får säkert passa Nicke ngn gång :D<3 TAACK söötis! <3
#20 Vad bra! Vsg! ;)
Har du någon bild på vovven att visa då ?
Oj, önska att jag hade haft det lika lätt ;) Själv har jag fått slita som ett jag-vet-inte-vad för att få köpa min hund, för egna pengar och betala allt själv varje månad, samt alla tävlingar om inte mina föräldrar bjuder någon gång då o då.. O jag får bara mitt barnbidrag o de ska ju räcka även tillmig ;)

Jag fick vänta i 20 år på att få en hund.. eller få och få.
Jag köpte henne själv för pengar jag jobbat ihop.
Grattis!
Önskar att jag haft lika lätt det tog massor med år för mig att övertala föräldrarna men nu har jag världens bästa hund :)
#21 Japp, (L)
#22 japp kommer snart in!
#23 Fy vad du va duktig! :) du har tjänat de!
#24 oj, dutigt gjort! TACK
#25 det tog ungefär 1 år för mig! :( :) <3
Vad ska du aktivera valpen med då ?
#23 #25
Kanske ni inte alls borde önska… ni fick vänta längre men fick då också ett mycket mer genomtänkt hundköp, där ni hann tänka ut allt riktigt och inget blev förhastat :)
Jag väntade i 17 år innan jag kunde planera, köpa och få en underbar hund :) Genomtänkt och klart efter alla år.. <3
^_^ / Martiina