Förstoppad (?) hund
Min kompis har en hund som inte kan bajsa!
Han försöker flera gånger men det kommer ingenting, förutom en blötfis då och då.. Han verkar också ha ont, men det förstår jag ju att han har. 
Någon som har tips på vad man kan göra? :)
// Lise
When nothing goes right, go left!

Ge några matskedar matolja (mängd beroende på storlek), fundera även på om hunden kan ha ätit något olämpligt.
Dricker hunden normalt?
Har den feber?
Hur är allmäntillståndet?
Efter hunden fått matolja, kan din vän vänta ca 30 minuter och sedan ta en lång promenad med hunden och se om den lyckas bajsa (motion sätter också fart på magen). Om inte det hjälper så bör din vän ringa veterinären under morgondagen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Allmänt verkar han lite segare än vanligt, vill ut hela tiden, troligen för att han har så ont i magen.
Han vart såhär efter vi var och badade..
Hur han dricker eller om han har feber kan jag tyvärr inte svara på.
Motion har han fått istortsett hela tiden sen det här började då han vill ut hela tiden och hon går då ut med honom.
Sa åt henne det där med matoljan, hoppas det hjälper. Ser ju på honom att han har ont, stackarn :/
// Lise

#2 Hur länge har han haft så här?
Var det alger/algblomning eller saltvatten där ni badade?
_**/Mvh Anne
Hm, sen typ 21 tror jag.
Nej det var det inte. Men det är ju inte världens renaste vatten om man säger så.
Dock många hundar som brukar bada där.
// Lise

Okej, kan vara att han fått i sig nått olämpligt… Om hunden inte mår bättre under morgonen eller om den mår sämre, inte dricker eller nått sånt så ring veterinär.
_**/Mvh Anne
Man kan testa att massera den på magen lite också för att få fart på tarmarna. Men sedan absolut ta kontakt med veterinären. Man kan få mycket ont av förstoppning.
#7 Vad berodde det på? Dog han på prommenaden eller blev han avlivad? Vad säger vet?
#8 Det har jag ingen aning om.. Inte min hund som sagt. Han blev avlivad.
// Lise
#9 När du får veta av din kompis vad det var som hände får du gärna berätta här.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
tyckte det lät som magomvridning med tanke på beskrivningen och vilken ras det var, vet du om han försökte att kräka?
magomvridning är ju ett akut tillstånd och om det inte behandlas är sannolikheten för dödlighet väldigt stor redan efter 30 min… tyvärr.
hoppas inte hunden led allt för mycket bara.
Medarbetare på Hundar.ifokus
#10 Hon vet nog inte exakt vad som hände heller. Hon var hundvakt åt sin pappas hund.
#11 Nej det gjorde han inte, iallafall inte under tiden jag var med. Och det var typ flera timmar.
// Lise
#12 Okey, men om det är hennes pappas hund lär hon väl få veta?
Är alltid intressant att få veta vad saker beror på, om andra får samma problem så kan man kolla vad det kan vara.
#13 förstår vad du menar! Ska kolla med henne :)
// Lise
#14 Super 
Alltid hemskt när djur går bort oväntat.
#15 Jo det är ju det… Jag som fotade och slängde pinnar åt honom för endast 2 dagar sen! :(
// Lise
Men han har det nog bra där han är nu <3
// Lise
Men usch vilken hemsk händelse! Så fort det kan gå
Hoppas att de får klarhet i vad som hände med hunden.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jo, det går otroligt fort ibland 
// Lise