Köphjälp: Spårblod
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej
Jag letar efter en nätbutik som säljer torkat spårblod. Har googlat men inte hittat något… Hjälp?!
Mvh Kajsa som vill komma igång igen med spårningen.
Du får söka efter blodpulver.
Men skall du träna för riktigt eftersök eller tävling skulle jag rekomendera riktigt nötblod, dock måste du söka tillstånd för att få lägga ut det (och hellst ha markägarens tillåtelse)
≧◔◡◔≦
ok varför inte pulver? Har tillstånden som behövs dok inte blodet…
Någon som använder sig av blodpulver för spåring? varför / varför inte?
Tacksam för svar.
Jag kan ingenting om blodpulver eller var man kan köpa det men på frågan varför inte skulle jag svara; för att det är så mycket lättare att få tag på riktigt nötblod. Det säljs i många mataffär, i frysdisken. Egentligen inte något svar på din första fråga men, men…
TS Vad intressant. Jag har hållit på mycket med spårläggning och blod. Men aldrig hört talas om torkat blod.
Många kanske tycker det är lite otäckt med riktigt färskt blod och då är ju pulvret en jätte bra lösning. Annars så finns det i frysdiskarna. Gör det inte det så kan dom beställa hem åt dej. Finns i 5 dl plastburkar.
Tyvärr så har jag ingen frysdisk med blod här i stan. Beställde i juni men det har inte kommit ännu och affären kan inte säga när det kommer in:(
#6 Beställer dem blod?
Jag går till charken i en matbutik och köper billigt. Så gjorde dem på min skola med :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Främst doftsyfte, blodpulver är blandat gris/nöt, sen är det även enbart röda blodkroppar då dom vita blivit utsållade, så det är klart att det luktar annorlunda.
Men som aktivering funkar det utmärkt.
≧◔◡◔≦
Tack för alla svar
Alltid lär man sig något nytt o ser saker från andra vinklar
#8 ok. Hade ingen tanke på det. Jag ska träna för viltspårprov samt riktiga eftersök.
#7 Ja de beställer blod så när det finns gäller det att köpa mycket eftersom det inte alltid finns hemma.
Jag får ringa till affärerna i grannkommunerna o se om de har. Kanske tar o köper en förpackning blodpulver så länge då det inte var dyrt så kan jag använda det till de hundar som bara aktiveras o ej skall jobba med det o de som redan är klara
hm.
Varför inte anväda riktigt blod (nötblod)
De kan man fråga om på konsum eller liknande!

Ska du träna inför riktiga eftersök bör du använa nötblod, och kanke försöka få tag på viltblod från någon jägare oxå.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#11 Vi kommer att gå riktiga eftersök när vildsvins o älg jakten sätter igång. Så klart kommer vi inte att sätta lillhunden på de svåra i början utan låta lillhunden gå de där djuret ligger till att börja med. Ser fram emot en härlig höst med mycket tid i skogen!
Tack alla för era tankar